• My 2

    Moderatortråden

    Hejsan alla FL-medlemmar

    Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

    I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

    Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

    Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

    /Moderator

  • Svar på tråden Moderatortråden
  • My 2

    Fast allra först vill vi moderatorer ha ett eget stängt forum

  • dorothea

    Men då kanske vi skall verka för att RD får stänga trådar igen. Måste ju vara bättre att stänga än att radera. Förutom när de handlar om påhopp, som den om Jennie.

  • Roisin Dubh

    *håller med MuminMy*

    Nu börjar det bli många tekniska frågor här. Frågan om ett separat forum för Sex & Samlevnad tror jag redan är uppe till diskussion hos Patrik.

  • My 2

    Det finns fler moderatorer än RD Ska bara hon få stänga?

  • My 2

    Som jag sa tidigare, jag anser det klart bäst när sådana här förslag kommer från medlemmarna så ta och knåpa ihop ett mail till Patrik TTaL. Fler frågor?

  • jagälskarallaminabarn

    Får jag komma med ett förslag som gäller vad man istället skulle kunna tillämpa om man är missnöjd med en moderators beslut för att fortare få svar på sin undran eller faller det utanför reglerna? Är det möjligen något jag bör skriva till Patrik om i så fall? Ber er vänligen att INTE ta detta som något påhopp mot er moderatorer.

    M V H Ulrika

  • Roisin Dubh

    bohuslänstös,

    Konstruktiva idéer och synpunkter har vi inga som helst problem med att lyssna på och diskutera. Sedan är det ju förstås endast Patrik som kan förändra något så allt måste gå via honom om man vill något konkret ska hända.

    Nu är jag nyfiken på dina idéer! *lägger örat till*

  • jagälskarallaminabarn

    Ok, här kommer mitt förslag då.

    Låt oss säga att en medlem är missnöjd med en moderators beslut. Som det är nu är det enbart redaktionen man kan vända sig till. Hur vore det då om en annan moderator skulle kunna dubbelkolla beslutet och om denne inte är säker, att den tar hjälp av en tredje moderator innan det slutgiltiga beslutet fattas? Om medlemmen fortfarande vore missnöjd med det beslutet skulle ärendet först då gå till redax.

    Självklart skulle ni moderatorer få vara anonyma även då men det skulle ju kräva att den förste moderatorn inte tog åt sig ärendet igen utan överlämnade det till en kollega. För att undvika osämja mellan er skulle ni kunna ha en egen tråd för detta där ni helt enkelt skrev in vad som hänt och bad en kollega titta på det utan att ha en aning om vem av er andra som granskar ärendet efteråt. Vore det tekniskt och praktiskt möjligt tro? Vad tycker ni moderatorer om detta?

    Ett minus är ju att ni skulle få mer att göra medan på plussidan tror åtminstone jag vi skulle få fler medlemmar som skulle bli nöjdare genom att ärendena granskas fortare. Ni moderatorer gör ett jättebra jobb, det är inte det jag menar men ni är ju människor ni med och alla kan göra fel. I de fall det nu ev blir fel (tänker på F23:s inlägg för att ge ett exempel, menar inte att diskutera det inlägget i sig utan vill bara ge ett konkret exempel), kan det ju rättas till betydligt snabbare i så fall.

    Nu är jag självklart öppen för alla synpunkter runt detta.

    M V H Ulrika

  • Roisin Dubh

    bohuslänstös,

    Jag gillar dina ideér skarpt! Fast jag inser också att det kanske kan vara svårt att lösa rent tekniskt. Om det är möjligt kan bara Patrik avgöra. Han kanske åtminstone kan hitta någon liknande kompromiss som går att genomföra. Om du mailar honom med detta så får du hälsa att jag är med på noterna.

    Vad tycker övriga moderatorer?

Svar på tråden Moderatortråden