• My 2

    Moderatortråden

    Hejsan alla FL-medlemmar

    Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

    I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator)

    Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det.

    Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!

    /Moderator

  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Bebbsen05

    Måste bara fråga en sak som jag säkert redan frågat...
    Är det inte lite tråkigt att man som medlem (när man får ett mail om att man blivit avstängd) bara kan trycka på "acceptera" för att kunna använda FL igen, utan någon chans egentligen till att ifrågasätta det, då det inte står VEM som stängt av en?

  • Bebbsen05

    Giz
    Att bli avstängd från att vara anonym menar jag... Ursäkta om jag skriver lite rörigt ;)

  • Isolde

    Bebbsen, du behöver inte veta VEM som gjort det.

    Men jag kan väl instämma att "acceptera" är ett dåligt ord, om man ska vara petig. "Jag har läst och förstått" är ett bättre ordval i så fall.

    Som vanligt: ta upp detta med Patrik! Det är inget som vi har med att göra.

  • Bebbsen05

    Isolde
    Men ibland så är det ju faktiskt saker man undrar ang. mailet och då är det ganska irriterande att "acceptera" för att kunna fortsätta använda FL, även om dte är något man verkligen inte håller med om! Och ska man inte kunna få ifrågasätta det då?

  • Roisin Dubh

    Aha, avstängd från att vara anonym var ju aningens skillnad.

    Jag trodde först att du blivit portad härifrån och blev lite konfunderad.

    Vilken moderator som tagit hand om rapporten som lett till indragen anonymitet spelar ingen roll. Vi kan ändå inte göra något åt saken i efterhand eller ta tillbaks beslutet så att ifrågasätta det till oss är inte ett option. Just därför ska man rikta sig till redaktionen om man har något att invända. Endast de kan öppna upp funktionen igen om det skulle visa sig vara ett felaktigt beslut.

    Jag förstår faktiskt inte riktigt denna iver över att behöva få kontakt med just den moderator som behandlat ärendet? Ingen behöver komma med förklaringar inför oss. Det hjälper ju liksom inte i efterhand när en moderator tagit ett beslut.

    SÅ visst har man en chans att ifrågasätta och överklaga! Det är bara att kontakta redaktionen. Flera som fått anonymiteten indragen på grund av missförstånd eller annat har fått tillbaks den genom att kontakta Patrik.

  • Bebbsen05

    RD
    Men i mitt fall då så visste jag att jag inte gjort nåt "fel" och sen fick jag på flera omvägar kontakt med den som skickat mailet (hon skickade självmant till mig) och bad så mycket om ursäkt, då hon insåg att hon gjort fel som gjort det....
    Och i ett sånt läge måste väl tom ni förstå att man kan bli irriterad och förvånad?

  • Roisin Dubh

    Bebbsen05, men vad var det som hindrade dig att kontakta redaktionen om saken?

    Att sitta och vara irriterad och förvånad hjälper ju föga. Att ta kontakt med en moderator hjälper bara halvvägs då moderatorn ifråga måste ta kontakt med redaktionen för att kunna åtgärda något. Eller är det endast ursäkter du är ute efter? Jag förstår inte riktigt.

  • Bebbsen05

    RD
    Jag är inte ute efter någon ursäkt!! Jag blev så irriterad just då på att man visste att man inte gjort nåt fel, och kunde inte kontakta den som skickat det!

Svar på tråden Moderatortråden