• Anonym (Älskade)

    Så fick jag en flicka....

    Har sett så många trådar där man undrar hur man gör en flicka och sökte själv i såna trådar innan jag fick min tjej!

    OBS!!! Jag kommer inte att svara på de inlägg som fördömer mig och tycker att jag är totalt vrickad!!!

    Jag har alltid velat ha många barn, efter våra 2 pojkar önskade jag mig starkt en tjej och som alla vi med barn av samma kön säger.....SJÄLVKLART skulle jag blivit lika glad och älskat min trea lika mycket om det varit en kille!! Och jag är INTE klar med barn bara för att vi har av båda sorterna nu!

    Tro på vad ni vill av mina tips, men det skadar ju inte att försöka

    Först av allt tog jag exakt reda på när min ägglossning inträffade varje månad, ca ½ år innan vi började försöka och framåt kollade jag varje månad!

    1 månad innan vi satt igång började jag äta 500 mg magnesium och 500 g kalcium om dagen. ( Reglerar surhetshalten i slidan och pojkspermierna är ömtåligare än flickspermier och dör fortare) Badade även i ett bad med ca 1 dl ättikssprit, varje dag från mens till ägglossning.

    Mannen badade varmt innan sex varje dag och slutade dricka kaffe! ( Även vid värme överlever fler flickspermier än pojk spermier)

    Vi hade sex från sista dagen i min mens tills 4 dagar innan ägglossning, varje dag! ( Pojkspermier tar längre tid på sig att bli funktionsdugliga så ju mer sex desto mindre pojkspermier)

    Jag undvek salt, vet att det finns en viss diet man ska börja äta ca 6 veckor innan man börjar försöka som också ska regelera surheten i slidan, men jag orkade inte med den! Drog dock ner på saltet!

    Jag tror på denna metod, iallafall att man får en liten större chans att få en tjej, eftersom pojkspermier inte är lika tåliga som flickspermier så får man ju göra allt för att ta kål på dem Nu hade vi tur att bli med barn på första försöket så vi slapp hålla på så länge!

    Ja, jag kan väl säga att jag är så lycklig för min dotter, hade älskat en son EXAKT lika mycket ( hur kan jag göra annat när jag vet vilka fina söner jag får) . Men jag tror att de flesta med barn av samma kön vet och förstår vad jag menar! Observera att jag inte säger alla, finns säkert många därute som inte har någon önskan efter en liten flicka efter flera killar.
    Vet att de som är barnlösa tycker att detta är ett lyx problem och många förfäras över oss ( inte alla, jag vet) som kan önska något mer än bara ett friskt barn. I alla fall så har jag läst de åsikterna i de många flick trådar här på fl. Men detta var min stora sorg, jag önskade mig verkligen en dotter, inte för att hon ska tycka om rosa och dockor, det har jag redan en son som gör utan jag ville ha någon som mig.......en flicka, så småningom en kvinna!

    Hoppas ni alla som har önskningar får dem uppfyllda, ved de än handlar om!!

  • Svar på tråden Så fick jag en flicka....
  • Anonym

    Till anonym älskade: Jag ville bara berätta hur det går för oss... Jag äter mitt kalcium och magnesium, äter även tranbärstabletter. Har nu kollat upp min ägglossning och den var som jag trodde. Skall snart börja försöka! Min man minskar sitt kaffe och äter äen han tranbär. Har försökt minska på saltet (sabbades en del av en kräftskiva) och nu skall vi även börja bada. Sedan kör vi en del andra knep som jag fått. Så det är mycket planerande! Sedan blir det vad det blir, det spelar ingen så himla stor roll, men nu har vi ju försökt iallafall!

  • Anonym (förstår!)

    åh vad jag känner igen mig!
    Har 2 pojkar och vill så gärna ha en liten tös nästa gång! Men det är som nån skrev, något jag i hemlighet alltid har velat, varje gång! Sen ÄLSKAR jag självklart mina pojkar och vill aboslut inte byta DOM!!!! Men...
    Tack för att ni delat med er! Tala gärna om hur det går!

  • Anonym (Älskade)

    Tack för att du håller mig underrättad, har koll på dig


    Anonym skrev 2007-08-19 11:19:54 följande:
    Till anonym älskade: Jag ville bara berätta hur det går för oss... Jag äter mitt kalcium och magnesium, äter även tranbärstabletter. Har nu kollat upp min ägglossning och den var som jag trodde. Skall snart börja försöka! Min man minskar sitt kaffe och äter äen han tranbär. Har försökt minska på saltet (sabbades en del av en kräftskiva) och nu skall vi även börja bada. Sedan kör vi en del andra knep som jag fått. Så det är mycket planerande! Sedan blir det vad det blir, det spelar ingen så himla stor roll, men nu har vi ju försökt iallafall!
  • Anonym

    Grattis till dottern ! Önskar också en tjej denna gången men testade endast med att ha sex ca 2 dagar innan äl och druckigt en massa tranbärsjuice.
    De andra två gångerna vi exprimenterat och testat en del saker, har vi fått mf, så för oss är det nog meningen att det ska vara ödet som ska bestämma helt och hållet.

    Kram

  • CSAJ

    Jag har 3 killar.....och som sist ut kom där en tjej!!!

    Men jag älskar alla precis lika mycket och hade älskat en fjärde kille precis lika mycket.....men jag kan ju ärligt säga att jag blev överlycklig att få en tjej efter 3 killar!!!

    Jag é en av dom som har mest foton på tjejen...men det é för hon é minst!!!!

    Har alltid fotat jättemycket på den minsta (helst dom 2 första åren då det händer jättemycket i deras utseende) och nu råkar det vara hon som é minst i barnaskaran!!

    Hade hemsidor till killarna innan och då satt man mest in på den som var minst då;)

    Så ligger det till i mitt fall!!!

    Sen ska jag väl ärligt erkänna att pojkarna é skittrötta på att bli fotade...haha;)


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Mina Älskade Barn ♥¸.?°´¯) ♥
  • Anonym (3 flickor)

    Jag har 3 flickor sedan tidigare och är nu gravid igen (oplanerat). Jag skulle tycka att det va jättekul att få en pojke denna gången, men skulle NATURLIGTVIS inte bli ledsen om det blev en tjej till! Men jag tror att de flesta som har flera barn av samma kön skulle tycka att det vore kul att få en av varje kön. Och då spelar det ingen roll om det är en flicka eller pojke!
    Min man har en flicka sedan tidigare + våra döttrar, så det kanske är så att han har mest tjejspermier...
    Vi får väl se vad det blir denna gången...

  • Anonym

    Anonym älskade: Jag har ätit mitt magnesium, kalcium och tranbärstabletter, men när jag testat pH värdet har det ändå varit för högt. Trots allt så provade vi en gång förra månaden. Han tog ett varmt bad, när han legat en stund hällde jag i ättiksprit och kröp ner. Detta var dagen efter min mens slutat, så ca fem dagar före ägglossning. Har idag insett att jag är gravid! Tycker inte att vi verkligen försökt allt, för alla värden var inte rätt och han har inte minskat direkt på kaffet och jag inte på saltet, tyvärr, men nu är det så här. Vi får se om den vill stanna kvar och vad det blir för någon liten.
    Håll tummarna för mig!

  • gordita

    Lästa att flickor skulle vara lugnare än pojkar... Då måste ju min flicka vara en pojke i flick kropp för busigare unge får man leta efter... O hon är bara 9 månader... Men det är klart hon tar väl efter sin storebror.. Mina 3 stora pojkar var också lugna när dom var små... Nu är dom väl som andra tonårspojkar...

  • MammaLillfis

    Vad roligt att ert tjej-recept verkligen fungerade. Man läser ju så mycket sådana tips på om man vill ha pojke eller flicka, men får sällan höra om det faktiskt fungerat för någon.Hörde att man skulle båda sexa med strumpor på om det skulle bli en tjej .

  • Anonym (Älskade)
    Anonym skrev 2007-09-15 16:21:52 följande:
    Anonym älskade: Jag har ätit mitt magnesium, kalcium och tranbärstabletter, men när jag testat pH värdet har det ändå varit för högt. Trots allt så provade vi en gång förra månaden. Han tog ett varmt bad, när han legat en stund hällde jag i ättiksprit och kröp ner. Detta var dagen efter min mens slutat, så ca fem dagar före ägglossning. Har idag insett att jag är gravid! Tycker inte att vi verkligen försökt allt, för alla värden var inte rätt och han har inte minskat direkt på kaffet och jag inte på saltet, tyvärr, men nu är det så här. Vi får se om den vill stanna kvar och vad det blir för någon liten.Håll tummarna för mig!
    Åhhhh.... vad jag håller tummarna nu!!!! Vad roligt grattis till en liten ny bebis
    Jag kände också som dig att vi gjorde inte riktigt allt...men tillräckligt verkar det som!!
    Skulle så gärna vilja följa dig lite mer privat, vet inte hur jag ska lyckas med det dock......kan inte läga ut min mail här, den innehåller både för och efternamn......
Svar på tråden Så fick jag en flicka....