• Fairy77

    Frågor Ang Photoshop del 5

    Här har vi tråden som vi ställer frågor i för Photoshop och även PSP


    Jag vill bara påminna om att det inte är tillåtet att diskutera hur man laddar ner upphovsrättsskyddat material på FL. Alla såna inlägg kommer att plockas bort och medlemmen tilldelas en varning.

    här kommer lite photoshop sidor som man kan kika i
    www.webdesignskolan.com/

    photoshoptips.devello.se/default.asp


    www.moderskeppet.se/
    hette saga o kevin innan
  • Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5
  • car
    mindless skrev 2007-11-01 16:58:56 följande:
    En grej jag inte blir riktigt klok på: Kan man få lagereffekterna att bli en del av lagret? Jag vill kunna slå ihop två eller flera lager utan att till exempel skugga och ramlinje försvinner/förändras.
    det går om du sätter ihop lagren ett i taget. Börja med det närmast "bakgrunden" och fortsätt sedan med det som då kommer närmast bakgrunden
  • Edenshage
    mexisis skrev 2007-09-29 14:25:50 följande:
    jag skulle behöva lite hjälp om nån har tid och lust hur ändrar jag hårfärgen på den här bilden till mörkbrunt utan att det ser ontaturligt ut?  har testat med allt möjligt men allt blir bara blaj...
    Jag undrar helt enkelt hur man gör sånna fina "sago" bilder.. finns det nån svensk guide?
    Karin & Emil
  • honny

    kan man byta hårfärg på en bild o att det fortfarande ser hyffsat bra ut...i så fall hur.. har ps elements 5.0..

  • glitterkorn

    Hur lär man sig sminka? Typ få dit ögonfransar, ögonskugga mm?

  • Beach

    Hej hopp!

    Nu har en gammal PS:are satt igång igen, Men denna gång med PS 7,0.
    Är helt snurrig! Vart fasen sitter "ångra-knappen"????
    Får spader snart!!!


    ♥ Mamma till Bella 070909 ♥
  • mandala
    Beach skrev 2007-11-02 19:01:25 följande:
    Hej hopp!Nu har en gammal PS:are satt igång igen, Men denna gång med PS 7,0. Är helt snurrig! Vart fasen sitter "ångra-knappen"????Får spader snart!!!
    Har inte riktigt koll på det men borde det inte funka med Ctrl/alt/z alltså att du trycker ner de samtidigt?
  • Beach
    mandala skrev 2007-11-02 19:38:57 följande:
    Har inte riktigt koll på det men borde det inte funka med Ctrl/alt/z alltså att du trycker ner de samtidigt?
      Hmm..ska testa.....
    ♥ Mamma till Bella 070909 ♥
  • Beach

    Det funkade!!!   Tack så mycket!!


    ♥ Mamma till Bella 070909 ♥
  • KvillesHopp

    hej en fråga hur gör man finns det någon som vill hjälpa mig med detta.????  man tar en bild i pohot shop och sedan??????????????????

  • skorpionen80
    KvillesHopp skrev 2007-11-02 20:03:18 följande:
    hej en fråga hur gör man finns det någon som vill hjälpa mig med detta.????  man tar en bild i pohot shop och sedan??????????????????
    Jaadu, det beror heeelt på vad du vill göra med bilden.
Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5