• Fairy77

    Frågor Ang Photoshop del 5

    Här har vi tråden som vi ställer frågor i för Photoshop och även PSP


    Jag vill bara påminna om att det inte är tillåtet att diskutera hur man laddar ner upphovsrättsskyddat material på FL. Alla såna inlägg kommer att plockas bort och medlemmen tilldelas en varning.

    här kommer lite photoshop sidor som man kan kika i
    www.webdesignskolan.com/

    photoshoptips.devello.se/default.asp


    www.moderskeppet.se/
    hette saga o kevin innan
  • Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5
  • mindless
    schatzi skrev 2007-11-22 19:18:14 följande:
    Men SÖT!!! den finns ju inte i min verision.. inte konstigt då..
    Det gör den nog. Högerklicka på den positionen och se efter vad som finns där. Alla verktyg med en liten triangel i nedre högra hörnet har fler alternativ under.
  • schatzi
    Sexymala skrev 2007-11-22 19:29:11 följande:
    har du provat att högerklicka på samma ruta då??Som sagt ovan, kan vara så att den ligger dold. Det finns många mer verktyg att använda än de som syns, de ligger dolda under andra liknande verktyg!!
    mindless skrev 2007-11-22 19:31:40 följande:
    Det gör den nog. Högerklicka på den positionen och se efter vad som finns där. Alla verktyg med en liten triangel i nedre högra hörnet har fler alternativ under.
    Ni är ju fööör underbara!!! Var det såå enkelt!! hihihi..
    1 000 000 000 000 TACK för att ni finns.. skulle vilja bjuda er på nybakade lussissar och glögg men ni får tänka er att det!!! ;0)
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥Kasta inte igelkottar i din egna ballongaffär ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • schatzi

    ok.. då kommer nästa fråga.. dodge tool, vad är det och var finns den???


    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥Kasta inte igelkottar i din egna ballongaffär ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • car
    schatzi skrev 2007-11-22 19:50:59 följande:
    ok.. då kommer nästa fråga.. dodge tool, vad är det och var finns den???
    dodge tool ser ut som en nål
  • schatzi
    car skrev 2007-11-22 19:54:10 följande:
    dodge tool ser ut som en nål
    mindless skrev 2007-11-22 19:54:53 följande:
    www.kobolt.net/photoshop.php
     till er!!!!!
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥Kasta inte igelkottar i din egna ballongaffär ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • lejonkungen

    Hej igen!

    Har problem med att spara bilder jag gör som JPEG -format, vad kan det bero på? Vad sparar ni som?

    Jag vill hemskt gärna även ha tips på vilka filter ni använder förutom Topaz? För att det ska se så naturligt ut som möjligt med övergången mellan bakgrunden och det övre lagret?

    Tacksam för all hjälp jag kan få!! Generad Glad

    Johanna


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo 060519 ♥¸.?°´¯) ♥
  • mindless
    lejonkungen skrev 2007-11-22 20:36:28 följande:
    Hej igen!Har problem med att spara bilder jag gör som JPEG -format, vad kan det bero på? Vad sparar ni som?Jag vill hemskt gärna även ha tips på vilka filter ni använder förutom Topaz? För att det ska se så naturligt ut som möjligt med övergången mellan bakgrunden och det övre lagret?Tacksam för all hjälp jag kan få!!  Johanna
    På vilket sätt har du problem? Använder du spara-som, och väljer jpeg som format?

    Att få förgrund och bakgrund att smälta ihop handlar om mer än filter. I första hand handlar det om färger, ljushet och skärpa [anser jag].
Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5