• Fairy77

    Frågor Ang Photoshop del 5

    Här har vi tråden som vi ställer frågor i för Photoshop och även PSP


    Jag vill bara påminna om att det inte är tillåtet att diskutera hur man laddar ner upphovsrättsskyddat material på FL. Alla såna inlägg kommer att plockas bort och medlemmen tilldelas en varning.

    här kommer lite photoshop sidor som man kan kika i
    www.webdesignskolan.com/

    photoshoptips.devello.se/default.asp


    www.moderskeppet.se/
    hette saga o kevin innan
  • Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5
  • lejonkungen
    mindless skrev 2007-11-22 20:49:14 följande:
    På vilket sätt har du problem? Använder du spara-som, och väljer jpeg som format? Att få förgrund och bakgrund att smälta ihop handlar om mer än filter. I första hand handlar det om färger, ljushet och skärpa [anser jag].
    Ja, precis så gör jag när jag ska spara... är det fel? Den säger till att det ej går pga ett programfel uppstod, så då vet jag inte?

    Sitter och klurar på hur färgerna ska smälta samman och så, men det blir inte såå bra som jag tänkt mig... måste öva.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo 060519 ♥¸.?°´¯) ♥
  • skorpionen80
    lejonkungen skrev 2007-11-22 20:57:40 följande:
    Ja, precis så gör jag när jag ska spara... är det fel? Den säger till att det ej går pga ett programfel uppstod, så då vet jag inte?Sitter och klurar på hur färgerna ska smälta samman och så, men det blir inte såå bra som jag tänkt mig... måste öva.
    Testa "Spara för webben". Det ska gå att spara som du gör också, men det är väl någon bugg...
  • lejonkungen
    skorpionen80 skrev 2007-11-22 21:37:32 följande:
    Testa "Spara för webben". Det ska gå att spara som du gör också, men det är väl någon bugg...
    TACK!!! Det gick äntligen!! Nu blev jag verkligen superglad!! Glad Har suttit med en bild på min son och hans morfar ganska länge och så gick det inte att spara... väldigt irriterande!

    Tusen tack!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo 060519 ♥¸.?°´¯) ♥
  • inze

    lejonkungen skrev 2007-11-22 20:36:28 följande:


    Hej igen!Har problem med att spara bilder jag gör som JPEG -format, vad kan det bero på? Vad sparar ni som?
    Ibland verkar det som om Photoshop inte vill spara som jpg om man har för många lager. Om man då lägger ihop lagren brukar det ibland gå bättre.
  • lejonkungen
    inze skrev 2007-11-22 22:03:57 följande:
    lejonkungen skrev 2007-11-22 20:36:28 följande: Ibland verkar det som om Photoshop inte vill spara som jpg om man har för många lager. Om man då lägger ihop lagren brukar det ibland gå bättre.
    Ok, kan kanske varit det oxå... men två eller tre lager är väl inte mycket? Men jag är superglad för nu kan jag spara!!

    När jag ändå är i farten, är det någon som vet vart man hittar glitter, stjärnor och sådant fint (jag antar att man måste ladda ner det på ngt sätt till sin dator?) ?

    Är det ngn som vet om det är ngn medlem som har tips i sin blogg eller liknande som man kanske kan kika lite på?

    Tack för att ni vänliga själar finns!

    Kram!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Leo 060519 ♥¸.?°´¯) ♥
  • AdoXa
    lejonkungen skrev 2007-11-22 22:13:50 följande:
    Ok, kan kanske varit det oxå... men två eller tre lager är väl inte mycket? Men jag är superglad för nu kan jag spara!!När jag ändå är i farten, är det någon som vet vart man hittar glitter, stjärnor och sådant fint (jag antar att man måste ladda ner det på ngt sätt till sin dator?) ?Är det ngn som vet om det är ngn medlem som har tips i sin blogg eller liknande som man kanske kan kika lite på?Tack för att ni vänliga själar finns!Kram!
    Man kan aldrig spara fler än ett lager i formatet JPG. Det är ofta det som krånglar, man måste alltid ta på
    lager -> lägg samman lager
    innan man kan spara som jpg. Ganska irriterande ibland.
    I'm not a vegetarian because I love animals, I'm a vegetarian because I hate plants!
  • skorpionen80
    AdoXa skrev 2007-11-23 00:19:58 följande:
    Man kan aldrig spara fler än ett lager i formatet JPG. Det är ofta det som krånglar, man måste alltid ta på lager -> lägg samman lagerinnan man kan spara som jpg. Ganska irriterande ibland.
    Jo, visst går det. Se till att du har "As a copy" förbockat.
    Men det kanske beror på version också? Men det går iaf ;)
  • Moosan
    Edenshage skrev 2007-11-23 09:35:14 följande:
    Jag undrar hur man får sånna kanter som på denna bilden?
    kakform!
    fd majbarn
  • Edenshage

    shit, nu hittar jag inte den guiden på busbra som heter soft glow.. är det jag som är pucko eller?
    hur var det man gjorde nu igen?


    Karin & Emil
Svar på tråden Frågor Ang Photoshop del 5