• Krip

    Vad tjänar du och din man?

    Har läst sådana trådar innan och det stod då inte vad man jobbade med, blev fachinerad över att så många tjänar så bra. Vill gärna byta jobb och gärna tjäna mer pengar då.

    Så vad tjänar ni - (skriv om det avser innan/efter skatt) och gärna vad ni jobbar med.

    Jag och min sambo får ut ca 30.000-32000 tillsammans efter skatt.
    Sambon är snickare och jag jobbar som administratör.

  • Svar på tråden Vad tjänar du och din man?
  • Lindakaivi

    Jag jobbar som servitris och har en grundlön på 19.300 innan skatt sen så blir det lite ob oxå. Kommer väl upp i 20.000.
    Netto ca 14.500
    Barnbidrag 1050
    Underhåll 1273 (ensamstående)
    Bostadsbidrag 500

    TOTALT: ca 17.300:-

  • Anonym

    jag efter skatt: årsinkomst 221000
    Han efter skatt: årsinkomst 321000

    Nu är jag på havandeskapspenning, sedan föräldrapenning..så det blir en skillnad i inkomsten nu..

  • Anghammarad
    WhiskeyRiver skrev 2008-07-03 23:22:28 följande:
    Cohiba: Varför ifrågasätter du trovärdigheten, tycker du att folk anger att det tjänar mer eller mindre än vad de de facto gör?Har svårt att tro att man på ett (relativt) anomymt forum skulle hitta på fiktiva löner. Varför liksom? Vill man inte skylta med sin inkomst postar man väl anomymt.
    Därför att det faktiskt är en förhållandevis mycket liten del av befolkningen som tjänar över en halv miljon per år. Jag vill minnas (jag hittar inte statistiken just nu) att det för ett par år sedan rörde sig om ca 250000 personer. Jämför man det antalet i förhållande till den totala populationen med de uppgifter som anges här så inser man lätt att något inte riktigt stämmer.
  • Lillymarleen
    jenny99 skrev 2008-07-03 23:56:01 följande:
    Allt är inte bara arbete utan andra pengar vi får varje månad året runt.
    Har ni vunnit på Triss kanske
  • Anonym

    Cohiba: Självklart är det sunt att inte tro rakt av på allt man läser. Å andra sidan säger ingen att de som skriver om sin inkomst i en viss tråd på FL behöver vara representativa för hela samhället. Du reagerar över hur många som anger höga inkomster. Jag reagerar över hur många på FL som anger sig ha väldigt låga inkomster. Har själv levt på mycket låg inkomst i familjen periodvis och upplever mig IRL vara ett undantag medan det på FL finns inte så där jättefå som vi (menar alltså med låg "egen" inkomst, inte låga bidragsinkomster).

  • Anonym

    Jag jobbar som personlig assistent och som servitris, han som personlig assistent och inom facket och vi har ca 50 000 före skatt tillsammans

  • Anonym (xxx)

    han..69.000
    jag..58.000

    innan skatt, båda jobbar med politik

  • Anonym (**********)

    Han efter skatt 20-22000 kr/mån
    jag efter skatt 14000 kr/mån
    + 6203 kr/mån FK....

Svar på tråden Vad tjänar du och din man?