• Krip

    Vad tjänar du och din man?

    Har läst sådana trådar innan och det stod då inte vad man jobbade med, blev fachinerad över att så många tjänar så bra. Vill gärna byta jobb och gärna tjäna mer pengar då.

    Så vad tjänar ni - (skriv om det avser innan/efter skatt) och gärna vad ni jobbar med.

    Jag och min sambo får ut ca 30.000-32000 tillsammans efter skatt.
    Sambon är snickare och jag jobbar som administratör.

  • Svar på tråden Vad tjänar du och din man?
  • mammas skatt

    Har ingen man, men innan skatt 22200.. Det räcker att man får vabba en del så dyker man rätt fort.. Denna månaden fick jag pga en hel del vabb ut 9500:- Tur man har ett välbetalt extrajobb emellanåt... :-S


    Tim, mitt hjärta, mitt allt!
  • Anonym (akademiker)

    Kristinah:
    ja det vore något det?! Dock tycks du glömma vad det kostar att leva och bo i Stockholm. Du får inte mycket till hus under 5 miljoner och kvadratmeterpriset inne i stan är ca 50-60 tkr/kvm. De flesta som bor här har lån på flera miljoner (hus, studieskulder etc etc).. Långt ifrån alla är väldigt rika i Stockholm, men självklart finns det kanske en högre andel högutbildade?

  • kristinah
    Anonym (akademiker) skrev 2008-07-07 16:25:59 följande:
    Kristinah: ja det vore något det?! Dock tycks du glömma vad det kostar att leva och bo i Stockholm. Du får inte mycket till hus under 5 miljoner och kvadratmeterpriset inne i stan är ca 50-60 tkr/kvm. De flesta som bor här har lån på flera miljoner (hus, studieskulder etc etc).. Långt ifrån alla är väldigt rika i Stockholm, men självklart finns det kanske en högre andel högutbildade?
    Bor själv i stockholm och har inte ens 25 000:- efter skatt sambon och jag.

    men så har vi iofs inte köpt heller

    hallelujah för hyresrätter!
  • Anonym

    Tillsammans får vi ut ca 22 000kr i månaden efter skatt. Jag är egen företagare.