• Krip

    Vad tjänar du och din man?

    Har läst sådana trådar innan och det stod då inte vad man jobbade med, blev fachinerad över att så många tjänar så bra. Vill gärna byta jobb och gärna tjäna mer pengar då.

    Så vad tjänar ni - (skriv om det avser innan/efter skatt) och gärna vad ni jobbar med.

    Jag och min sambo får ut ca 30.000-32000 tillsammans efter skatt.
    Sambon är snickare och jag jobbar som administratör.

  • Svar på tråden Vad tjänar du och din man?
  • Anonym (Välbärgad)

    Anonym (kvinna) skrev 2008-07-13 05:33:34 följande:


    Fan vad alla tjänar bra! Jag socionom med specialkompetens inom äldreomsorg samt IMER (internationell migration och etniska relationer) och jag tjänar 21 000 kronor FÖRE skatt. (MALMÖ KOMMUN). Min man är vaktmästare (outbildad) och tjänar 19 000 kronor före skatt. Vi vill köpa hus så barnen kan få egna rum. När man ser hur dåligt vi tjänar i jämförelse med många andra här så fattar jag varför banken inte vill ge oss bättre lånelöfte. Eftersom jag är ny inom mitt yrke hoppas jag att min lön kommer att höjas snart, och att jag får en fast tjänst! Vill också tillägga; inom MITT yrke tjänar männen i genomsnitt 1500 - 7000 kronor MER i månaden än kvinnor. (uppgifter från 2006, scb)
    Nä du ska inte ta det så. Jag är helt övertygad att folk som har mer den "genomsnittliga lönen" eller mindre inte har någon större lust att skriva i denna tråd. Andra som har mer eller mycket kanske tycker om att skriva ner dessa höga belopp, ser fint ut på pappret ju. Jag tror inte alla har det så bra. Gå bara in på fl:s allmänna tråd och läs om alla som inte får det att gå runt, om soc och bidrag och annat. Inta har råd med klassresor, eller semestrar osv, osv. Tror jag läst ett eller två inlägg här i tråden om de som tjänar lite. 99% är av högavlönade. Men ger egentligen ingen rättvis bild av verkligheten!
  • Fröken perfekt

    Ta också med i beräkningarna att det åldersmässigt skiljer på de som skriver här, tar ju några år att jobba in sig på arbetsmarknaden.

  • Anonym

    Jag får ut ca 46000:- efter skatt (jobbar som säljare) och frun får ut ca 34000:- efter skatt ochjobbar som gruppchef på äldre boende.

  • Anonym
    Anonym skrev 2008-07-13 15:11:36 följande:
    Jag får ut ca 46000:- efter skatt (jobbar som säljare) och frun får ut ca 34000:- efter skatt ochjobbar som gruppchef på äldre boende.
    Vad har din fru för utbildning? Om hon är socionom verkar det vara en ganska hög lön.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-07-13 16:10:23 följande:
    Vad har din fru för utbildning? Om hon är socionom verkar det vara en ganska hög lön.
    socionom i grunden med många års erfarenhet. Sen läst på till personlavetare och psykologi. Har jobbat i flera år inom yrket och har stort ansvar.
  • Pallas

    Medianinkomsten för sammanboende med 1 barn var 1996 185 900 kr. Det kan vara värt att tänka på när man ser fol som plockar ut 60-70 000 kr efter skatt i månaden.

    (källa scb.se)

  • Anonym

    Jag är sjuksköterska och har ut ca 19000 kr efter skatt, maken är snickare och får ut 20-21000 kr efter skatt. Vi har hus och 3 barn och 2 bilar och drar runt det ganska precis.

  • Anonym (Smålänning)

    Varierar men förra året blev det i snitt 78' per månad ut när skatt och annat elände var betalt. Det var mestadels min lön för frun var föräldraledig.

  • Anonym (Smålänning)
    Pallas skrev 2008-07-13 18:18:53 följande:
    Medianinkomsten för sammanboende med 1 barn var 1996 185 900 kr. Det kan vara värt att tänka på när man ser fol som plockar ut 60-70 000 kr efter skatt i månaden.(källa scb.se)
    Det lät nedvärderande. Du har tydligen ingen som helst aning hur slitsamt det är att driva ett företag med anställda.
Svar på tråden Vad tjänar du och din man?