• Stoffe
    Äldre 20 Apr 01:13
    3882 visningar
    8 svar
    8
    3882

    Värsta mardrömmen....

    Jag kan ju säga att jag spände mig en del inför förlossningen. Men den gick ju himla smärtfritt....
    Men jag kan lova er killar att när ens lilla ängel slits in i ett akutrum med hög feber och näst intill medvetslös, och man börjar koppla slangar, apparateroch ta en massa prover, folk överallt och man känner sig ivägen vart man än står, allt man vill är ju att vara så nära ens lilla knodd det bara går, oavsett om hon är medveten om det eller inte...... då är man inte allt för kaxig, så jä-la hälplös. Nu ligger hon inne med bakteriell hjärnhinne inflamation, något bättre idag än igår. Värst är det att bara en av oss får sova kvar hos henne å man vill ju inget annat än vara där hela tiden. Men sambon åkte hem första natten och jag blev kvar, hon ville prata med och trösta dom äldre syskonen som var jättelessna och försöka lugna svärmor lite. Sov vet jag ju inte om jag kan påstå att jag gjorde inatt. En form av dvala när man reagerar på minsta ljud eller rörelse som lilla åstadkom, å det trots att vi hade ständigt vak vid sidan av då hennes allmäntillstånd var så dåligt. Men som tur är så har hon repat sig rätt bra under natten och har svarat otroligt bra på behandlingen....men man får hela tiden höra att det när som helst kan komma bakslag. Man får ont i själen när man tittar på den lilla varelsen och ser hur tagen och sliten hon är. En så liten och oskyldig ska inte behöva ha det så här eländigt. Nu är det bara att ta dag för dag och glädjas över dom små framsteg hon gör i kampen för att bli frisk och sedan hoppas att hon klarar sig från ev men i framtiden.....

    Så grabbar, var rädd om era änglar, man vet aldrig vad nästa dag har för överaskningar.....

    Sliten Stoffe

  • Svar på tråden Värsta mardrömmen....
  • Xerxez
    Äldre 20 Apr 10:11
    #0

    Å fy fan vilken mardröm.

    Ändå härligt att höra att hon svarar bra på behandlingen, de är förvånansvärt starka de små liven. Thank god för svensk sjukvård...

  • Romeo
    Äldre 20 Apr 11:06
    #0

    Så sant som det är sagt att man aldrig vet vad nästa dag har för överaskningar - på gott och ont får man väl tillägga. Hoppas det ordnar upp sig med den lilla.

  • Stoffe
    Äldre 21 Apr 22:26
    #0

    Hej !

    Ville bara berätta att vår Evelina har hämtat sig otroligt snabbt och bra. Igår hade hon en tung svacka då hon mest var hängig och svag, men enl läkaren så var det fullt normalt att dom får en svacka runt 3:e dygnet. Idag var det mycket bättre och hon har varit vaken större delen av dagen och även orkat krypa runt lite på avdelningen samt härjat o domderat med personalen. Man har fått svar på bakterieodlingarna och imorgon kommer besked om hur vida man väljer att släppa hem oss på permission. Dock kommer vi att få åka upp till sjukhuset 2 ggr per dygn så att Evve får sina medikamenter.....men det kan man faktiskt stå ut med.
    Idag så är det min o sambons tur att vara riktigt trötta, oron har ju aldrig släppt riktigt förrän vi fick dagens positiva besked.

    Tack för stödet !

  • Stoffe
    Äldre 25 Apr 13:19
    #0

    Kan meddela att nu har vi fått komma hem hela familjen.
    Evelina mår bra och läkarna tror inte att få några framtida men av detta...

  • Ångan
    Äldre 25 Apr 15:28
    #0

    Skönt att det gick bra till slut.
    Jag hoppas verkligen att jag slipper vara med om liknande *suckar*

    /Crille

  • Äldre 7 Sep 11:54
    #8

    Jag har inte drömt mardrömmar på länge.

Svar på tråden Värsta mardrömmen....