• AnnamedAochJ

    Novembermammorna 2006!

    Hej igen tjejer!

    Tiden bara rinner iväg, våra småttingar har nu fyllt 2 och det är dax för ännu en tråd. Välkomna in och snacka, vare sig det gäller 2 års trots, småsyskon (eller storasyskon för den delen) eller bara för att gnälla av sig lite, ja allt mellan himmel och jord!

    Gamla trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30718313.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m30718313.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m27979428.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m24898283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m18422267.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m14500513.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m21818433.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m36075065.html

  • Svar på tråden Novembermammorna 2006!
  • madde84b
    karin november skrev 2009-02-12 16:12:48 följande:
    Maddie, tack. Det har lugnat ner sig nu för dem båda och Emma har däckat i soffan och får välbehövlig vila. Synd med lägenheten, måste ni flytta nu då innan bebis kommer? Fy vad trist. Hoppas det löser sig.
    Som tur är behöver vi inte flytta, utan vi får fortsätta bo här och hyra av bostadsrättföreningen. Känns bara surt då dom gått ut med att "alla ska få köpa, lägenheten är en säkerhet i sig". Hade ju en aning om att det kanske inte stämde det dom sa så jag ringde banken och fick det bekräftat.
    AnnamedAochJ skrev 2009-02-12 16:18:23 följande:
    Nu är vi färdigflyttade för den här gången, och officiellt hemlösa. Vi bor tillfälligt i svärföräldrarnas sommarlägenhet och nästa vecka skriver vi förhoppningsvis kontrakt och får därmed tillgång till det nya stället. Ska bli spännande! Vi kommer att få nästan dubbelt så stort så det kommer bli kanon! Pyssel - vad duktig lorelai är, Alex försöker snyta sig men han gör mest ljud med munnen Maddie - vad tråkigt med lägenhetsköpet...har banken sagt blankt nej? De borde ju kunna lyssna på argument och inse att det är bättre att ge det där lånet? karin - krya på er!
    Inte än, men vi har ju som sagt csn som inkomst + extra jobb så alternativet var att vi hade medsökande och vi har provat med det, men har en känsla av att vi kommer få avslag ändå. Tanten som jag pratade med lät lite negativ.

    Som hon sa till mig så ska en familj med 2 vuxna och 2 barn ha kvar 16 500 kr efter att alla räkningar är betalda, vi har lite mer än hälften av det. Känner typ ingen som har så mycket kvar
    Elisa 061114 och Vilmer071229 Bebis bf 090604
  • Pysselgalningen

    vi har så mycket kvar på en bra månad. sambon har drygt 20'000 sen har jag barnbidrag på 2200 och fp på drygt 1500, men sen får sambon mer ibland beroende på körningar så då kan han få in 2-5000 extra.

  • madde84b
    Pysselgalningen skrev 2009-02-12 19:00:34 följande:
    vi har så mycket kvar på en bra månad. sambon har drygt 20'000 sen har jag barnbidrag på 2200 och fp på drygt 1500, men sen får sambon mer ibland beroende på körningar så då kan han få in 2-5000 extra.
    Oki, men det är nog kanske inte så vanligt, antar att din man jobbar som lastbilschaufför, då kan man ju tjäna rätt bra. Du menar väl 15 000 i fp? Annars har ni inte så mycket mer i inkomster än vi Sedan beror väl mycket på hur mycket utgifter man har, vi bor ju inom sthlm län så vi bor säkert ganska dyrt.
    Elisa 061114 och Vilmer071229 Bebis bf 090604
  • Pysselgalningen
    madde4 skrev 2009-02-12 21:00:00 följande:
    Oki, men det är nog kanske inte så vanligt, antar att din man jobbar som lastbilschaufför, då kan man ju tjäna rätt bra. Du menar väl 15 000 i fp? Annars har ni inte så mycket mer i inkomster än vi Sedan beror väl mycket på hur mycket utgifter man har, vi bor ju inom sthlm län så vi bor säkert ganska dyrt.
    nope, jag har efter skatt 1500 fp i månaden. Tar bara ut ca 10dagar/månad för att kunna ha de så länge som möjligt, sen har jag på lägsta nivå

    Å ja... han är lastbilschaffis
    Nackdelen är att han inte är hemma så ofta
  • madde84b
    Pysselgalningen skrev 2009-02-12 22:19:05 följande:
    nope, jag har efter skatt 1500 fp i månaden. Tar bara ut ca 10dagar/månad för att kunna ha de så länge som möjligt, sen har jag på lägsta nivå Å ja... han är lastbilschaffis Nackdelen är att han inte är hemma så ofta
    Shit det är inte illa! Men ni bor billigt väl? Vi har ut 23 000 med alla inkomster + att jag brukar få någon tusing extra då och då. Men våran hyra ligger på 7500 kr, så bara efter att den är betald så är vi ju nere på det man måste ha kvar och självklart har vi ju fler räkningar än så Förstår att han inte är hemma så ofta, så det har ju sin baksida det med.
    Elisa 061114 och Vilmer071229 Bebis bf 090604
  • Sandvargen

    Maddie: Har ni någon ombildningskonsult eller vad de nu kallades? Om jag inte missminner mig så sa den vihar haft inkopplad (då vi trodde att även våra lägenheter skulle få ombildas) att de kan gå in och hjälpa en med att lösa det här med lånen och att de brukar kunna lösa bankproblemen åt en. Kolla upp det! Hör med ordföranden i föreningen vad det är sagt om lån osv. Hoppas att det löser sig! Själva är vi rätt besvikna på att Väsbyhem har dragit tillbaka att alla som ville skulle få ombilda, så vi är väl fast i vår hyresrätt. Inte så lätt att köpa även om man har två ok inkomster med bostadspriserna här omkring...

  • Pysselgalningen
    madde4 skrev 2009-02-12 22:30:09 följande:
    Shit det är inte illa! Men ni bor billigt väl? Vi har ut 23 000 med alla inkomster + att jag brukar få någon tusing extra då och då. Men våran hyra ligger på 7500 kr, så bara efter att den är betald så är vi ju nere på det man måste ha kvar och självklart har vi ju fler räkningar än så Förstår att han inte är hemma så ofta, så det har ju sin baksida det med.
    hyra på 6400:-
  • madde84b
    Sandvargen skrev 2009-02-12 22:32:53 följande:
    Maddie: Har ni någon ombildningskonsult eller vad de nu kallades? Om jag inte missminner mig så sa den vihar haft inkopplad (då vi trodde att även våra lägenheter skulle få ombildas) att de kan gå in och hjälpa en med att lösa det här med lånen och att de brukar kunna lösa bankproblemen åt en. Kolla upp det! Hör med ordföranden i föreningen vad det är sagt om lån osv. Hoppas att det löser sig! Själva är vi rätt besvikna på att Väsbyhem har dragit tillbaka att alla som ville skulle få ombilda, så vi är väl fast i vår hyresrätt. Inte så lätt att köpa även om man har två ok inkomster med bostadspriserna här omkring...
    Tack för infon! Ska kolla upp detta, ordföranden i styrelsen har ju alltid sagt att man ska få köpa så tänk om det stämmer. Tror att vi hade en advokat som ombildningskonsult, kanske han kan hjälpa Det är ju banken som sagt att det inte går med våra inkomster. Förstår att det känns surt, varför har dem gjort så? Fattade det som att alla som hade en fungerande brf styrelse skulle kunna ha möjlighet att ombilda.
    Elisa 061114 och Vilmer071229 Bebis bf 090604
  • madde84b
    Pysselgalningen skrev 2009-02-12 22:38:07 följande:
    hyra på 6400:-
    Var ju inte så billigt ändå
    Elisa 061114 och Vilmer071229 Bebis bf 090604
  • Pysselgalningen
    madde4 skrev 2009-02-12 22:45:04 följande:
    Var ju inte så billigt ändå
    nä... det är inte allt för billigt här i norr längre heller

    MEn då bor vi i en radhuslägenhet på 4rok
Svar på tråden Novembermammorna 2006!