• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • Zoffix

    Tyras föräldrar skrev 2008-12-13 15:39:37 följande:


    wow! jättesöt!
    Tusen tack
  • Indratvillingmamma

    Om man ska göra en applikation med fleece, funkar det att stryka fast sånt där applikationsvliseline eller smälter fleecen då? Hur ska man annars fästa applikationen?

  • yrväder
    Indratvillingmamma skrev 2008-12-13 19:58:26 följande:
    Om man ska göra en applikation med fleece, funkar det att stryka fast sånt där applikationsvliseline eller smälter fleecen då? Hur ska man annars fästa applikationen?
    lägg ett tunt tyg emellan, typ lakansväv
  • yrväder

    är det någon som vet vad "hub" betyder i sammanhanget av beställningen från sewingmachines? Jag har fått trackingemailet, och sist står det "hub 3, confirmed by hub" är det nåt slags delmål tro?

  • Pillan81

    Det här med PIF.
    Jag har en ute på min blogg (ligger under övrigt) och det finns två platser kvar.

    Till den som antog har jag sytt en tröja med raglanärm och ett Kitty märke på bröstet. Finns dock inte med på bild ännu.

  • LumLumLum

    Åh vad jag älskar min ovelock! Har suttit och sytt en klänning nu ikväll, och det är ju så enkelt och smidigt med OLen. Dock blev jag inte 100 nöjd med klänningen, men det beror inte på maskinen utan på mig. Men den är så pass ok att jag inte behöver sprätta och göra om. Tror jag...

  • Småkottarna

    LumLumLum: Vad roligt!!
    På vilket sätt går det snabbare att sy med overlock än med vanlig symaskin med overlocksöm?

  • LumLumLum

    Dels syr den snabbare. Inbillar jag mig iaf. Men framförallt slipper man ju sitta och klippa rent sömnsmåner och så efteråt. Och så är det mycket roligare.

  • prinsessan 13 april

    VAR VAR VAR??? Jag vill också ha en mormorsruta filt.... Du bor väl i sthlm eller i närheten?!
    Tyras föräldrar skrev 2008-12-13 15:47:28 följande:


    jag har för övrigt fyndat idag. En fantastisk filt/överkast i mormorsrutor. Perfekt skick. Inte en enda tråd som håller på att släppa och i finaste yllegarn. 220*125. Enl affärsinnehavarinnan var det från en maniskt handarbetande kvinnas dödsbo. allt det oerhörda arbetet för 300 kr. Finns en kvar för 350 kr.
  • Lallan

    Återigen... hur lång får en napphållare vara totalt? Har föt mig måt på 22 cm men vill gärna vara säker då den ska ges bort.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)