• yrväder

    Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)

    Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

    UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

    Länkar till mönster, butiker osv finns i första inlägget.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-12 11:45
    Coverprotråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m39250800.html

  • Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)
  • Nhelia

    Amda: Åh kanske ännu mer fynd?! *avis*

    Mimmi: Då fortsätter jag skriva hoodies

    Tiro: Jag tycker också mina hörn på bottenplattan blir lite oproffsigt gjorda, även om det ser bra ut i slutändan.

  • sarahl

    jag syr min väska endast i 2 bitar, en fram och en baksida och så foder om man skall ha det. Jag syr av hörnen på maskin istället. Tycker det är finare och lättare att få snyggt.


    Tiro skrev 2008-12-16 00:29:11 följande:
    Nu har jag sytt några "dagisväskor" och jag undrar efter ha sytt på bottenplattorna. Hur syr man "enligt skolboken" hörn så de blir bra? Jag tycker de blir ganska så bra men inte 100 %-iga. En annan liten fråga...vad är coversöm?....*ler lite generat*
  • Jalapeno

    Mimmi 71 skrev 2008-12-16 07:20:31 följande:


    TF: Man har alltid behov av ytterligare maskiner, hjälpmedel och tyg. Det vet du väl?
    just de
  • fru fogeby
    AMDA skrev 2008-12-16 07:16:26 följande:
    fru fogeby skrev 2008-12-16 00:45:39 följande: Rocka betyder att man har uppdaterat sin blogg...ofta så finns det en länk till den i personens presentation då de som syr för försäljning inte får länka till deras bloggar här i tråden
    aha!! det hade jag aldrig gissat
    Tygbindeberoende!
  • Jalapeno

    du får inte heller efterlysa en bit tyg från privatperson, ens som byte. Var lite försiktig när du diskuterar sånt här. Jag fick två dagars avstängnäning, som visserligen hävdes, och jag har aldrig ens sålt ett plagg.

  • fru fogeby
    Tyras föräldrar skrev 2008-12-16 10:50:03 följande:
    du får inte heller efterlysa en bit tyg från privatperson, ens som byte. Var lite försiktig när du diskuterar sånt här. Jag fick två dagars avstängnäning, som visserligen hävdes, och jag har aldrig ens sålt ett plagg.
    oj.. vad olika det är i olika trådar!
    vet att jag fick en varning då jag länkade till min blogg (den man tjänar pengar på om man har tur) men annars så pratas det ju hejvilt om beställningar och dyl i tårttråden tex där jag håller till..

    kan ialf säga då att jag har rockat!!!
    Tygbindeberoende!
  • Stratus

    Usch vilken trist dag. Bara grått och trist och blött, i morse trodde jag att jag fått kräksjuka, och nu har jag typ tappat en stor kund på jobbet. Men jag hade inte kräksjuka, och jag hittade en bit hemgjord pizza i frysen (lycka). Så om jag tar och gör något kul nu, som att sy något, så kanske det vänder. (Fast då fattas fortfarande en NY STOR kund på jobbet...)

  • mian71

    Nytt syprojekt på gång. En liten flicka född v 32 och ligger på Neo är mottagare. Vad ska man sy? Vad behöver en så liten bebis? Jag tror att hon vägde runt 1.7 och bör väl vara åtminstone 35 cm utifrån åldern.

  • mian71

    Stratus skrev 2008-12-16 11:55:09 följande:


    Usch vilken trist dag. Bara grått och trist och blött, i morse trodde jag att jag fått kräksjuka, och nu har jag typ tappat en stor kund på jobbet. Men jag hade inte kräksjuka, och jag hittade en bit hemgjord pizza i frysen (lycka). Så om jag tar och gör något kul nu, som att sy något, så kanske det vänder. (Fast då fattas fortfarande en NY STOR kund på jobbet...)
    Vilken tråkig inledning på dagen!! Hoppas att den slutar betydligt bättre!
  • Mimmi 71

    Stratus skrev 2008-12-16 11:55:09 följande:


    Usch vilken trist dag. Bara grått och trist och blött, i morse trodde jag att jag fått kräksjuka, och nu har jag typ tappat en stor kund på jobbet. Men jag hade inte kräksjuka, och jag hittade en bit hemgjord pizza i frysen (lycka). Så om jag tar och gör något kul nu, som att sy något, så kanske det vänder. (Fast då fattas fortfarande en NY STOR kund på jobbet...)
    Jag kan inte riktigt pigga upp dig heller känner jag, sitter själv och inser att denna dagen suger. Både näsan och ögonen rinner, riktig rethosta gör så att halsen svider så fort man äter eller dricker något. Det var länge sedan jag kände mig så eländig, men de säger ju att som småbarnsförälder så får man det värsta. Det enda jag orkar är att sitta framför datorn, men här är inte tillräcklig aktivitet för att underhålla mig Håller på med lite julpyssel men kanske det får bli symaskinen för att få lite glädje i tillvaron iallafall (hade lovat mig själv att symaskinen skulle få vänta tills julförberedelserna var över).

    Trist att tappa en storkund på jobbet, sådant känns riktigt tungt. Vi får hoppas på att vindarna vänder vad det gäller företagsklimatet.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Julröd rulle:-)