• Countryfreak

    Decemberbebisar i Uppsala del 12

    Jaaa då var vintern här eller ja kanske inte riktigt!!
    Snön är som bortblåst och änså länge är det inte mycket till kyla som biter i näsan när man går ut.. Men jo det är viter.!!!

    Nu är det snart även Julafton..!!!
    Ska bli sååå roligt att se hur våra små gläds åt paketen och bara river upp dom....
    Får man hoppas!!!

    Det var Lucia i helgen och jag kan tänka mig hur många söta Lucior, tärnor, sjärngossar, tomtar och pepparkakor som fanns i trådens familjer...!
    Kanska ska vi införa ett eget lucia tåg nästa år???

    Det stundas även för en julfest om jag inte har helt fel hur går det med den??

    Och innan det är dags för en ny tråd nästa gång så kommer det ha blivit ett helt nytt år kan ni tänka er 2009.!!

    Kanske e det några som funderar på syskon nästa år??
    Några har det ju redan ploppat ut det här året!!!
    Och riktiga sötosar får jag väl säga..!!!

    Ha en underbar Jul och Nyår allihopa..!

    Och som vanligt kommer dom gamla trådarna här nedan..!

    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m11372984.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m9270607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m14071204.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m16216343.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m19295826-152....
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22597855-1.ht...
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m25572437.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m28403614.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m31423329.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m34151390.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36780772.html


    Födda i november
    16 - Maja - Börnen (bf -2)
    18 - Elias - Happy mum (bf -2)
    24 - Johan - Mirakel2 (bf -10)
    25 - Freja - Petraplutt (bf -20)
    29 - William - Lindis1981 (bf -9)

    Födda i december
    2 - Lukas - Friggan (bf -6)
    3 - Saga - Indra78 (bf +2)
    6 - Mira - Silek (bf -6)
    7 - Isak - Hhoppas (bf -20)
    11 - Marcus - Cissi76 (bf +9)
    14 - Alice - Fnatte (bf -2)
    19 - Oliver - Grodiz (bf +6)
    25 - Isabella - Tekla Maräng (bf +15)
    25 - VilhelmDrömhus (bf -21)
    31 - Leon - Krikiz (bf +7)

    Födda i januari
    6 - Klara - Sara 100 (bf +2)
    6 - Hilma - Countryfreak (bf -19)
    7 - Kajsa-Lotta - Plantago (bf +4)
    11 - Gabriel - Anezka (bf +7)
    12 - Linnéa - Januari07 (bf +7)
    13 - David - Fialotta2 (bf -4)
    17 - Alva - Arwen74 (bf +4)


    Mamma till Hilma (070106) & Carl (080403)
  • Svar på tråden Decemberbebisar i Uppsala del 12
  • drömhus

    Förkylningar och magsjuka! Krya på er!

    Imorgon är det dagisstart för Ville efter 3 v hemma. Han skulle ha gått ons-fre denna vecka men fick vara hemma pgs diarré. Imorgon får min sambo lämna för han kan flexa ifall Ville är svårlämnad. Vi väntar hellre tills Ville lämnar oss självmant än att han blir sliten ur våra famnar gråtandes. Och eftersom jag går på schema så får pappa ta första lämningen. Det känns skönt. Det är inte roligt när de gråter när man går... Jag är inte så  tuff som jag kan verka...


  • jojjo81

    Hejsan! Hur länge har den här medlemsgruppen funnits? Jag är också en mamma i Uppsala. :D

  • drömhus
    jojjo81 skrev 2009-01-11 22:46:57 följande:
    Hejsan! Hur länge har den här medlemsgruppen funnits? Jag är också en mamma i Uppsala. :D
    Våra barn är födda runt december 06, så tråden har funnits sen sommaren 06 ungefär.
  • jojjo81

    Ok. Min dotter är född i december 06. :D Hade helt missat den här medlemstråden.

  • grodiz

    Grattis Linnéa! Har ni flyttat än förresten januari?

    Jojjo: Hur har du kunnat missa oss? Välkommen! Är väl ungefär hälften av alla som nämns i trådstarten som fortfarande skriver regelbundet i tråden. Mycket möjligt att fler läser...

    O har inte kräkts sen i lördags kväll och idag har han ingen feber. Och han är bra i magen. Men, han ville inte äta lunch och ibland tittar han på mig och säger: Vill inte kräkas! Han mår antagligen fortfarande illa stackarn.
    Han får nog stanna hemma i morgon också...

  • jojjo81

    Tack för det Krikiz! Ska bli roligt att se vad det finns för roliga mammor (och pappor) i Uppsala. :)

    Grodiz: Jag trodde medlemsgrupperna var stängda först. Uppenbarligen inte. :)

  • fnatte

    Tittar in och säger GRATTIS till de jag glömt!!! Hm, när det slog över till januari tänkte jag liksom inte på att det var fler födelsedagsbarn

    Krya på er också, magsjuka låter inte kul!

    Jojjo: Välkommen!

    Nu har Hugo börjat äta lite lite grann, går ganska bra med smakisarna! Så stora de är helt plötsligt. Han jobbar järnet för att ta sig fram också, men det blir som mest någon decimenter. Kör hårt på kålmask-stilen Tror dock han kommer följa sin syster i fotspåren och krypa osv tidigt. Jaja, det blev ju en lugn tjej av henne till slut iaf

  • Countryfreak

    Jojjo: Välkommen.. Nu till alla jag bjuder in till tupperwareparty nu den 24:e (lördag) kl 18..
    Tänkte att tiden funkar då man gärna gör saker med familjen på dagen..
    Hoppas att flera tänker så och vill komma..

    Hör gärna av er tom fredag nästa vecka.. Så jag vet hur mycket fika som ska finnas..


    Mamma till Hilma (070106) & Carl (080403)
Svar på tråden Decemberbebisar i Uppsala del 12