• Countryfreak

    Decemberbebisar i Uppsala del 12

    Jaaa då var vintern här eller ja kanske inte riktigt!!
    Snön är som bortblåst och änså länge är det inte mycket till kyla som biter i näsan när man går ut.. Men jo det är viter.!!!

    Nu är det snart även Julafton..!!!
    Ska bli sååå roligt att se hur våra små gläds åt paketen och bara river upp dom....
    Får man hoppas!!!

    Det var Lucia i helgen och jag kan tänka mig hur många söta Lucior, tärnor, sjärngossar, tomtar och pepparkakor som fanns i trådens familjer...!
    Kanska ska vi införa ett eget lucia tåg nästa år???

    Det stundas även för en julfest om jag inte har helt fel hur går det med den??

    Och innan det är dags för en ny tråd nästa gång så kommer det ha blivit ett helt nytt år kan ni tänka er 2009.!!

    Kanske e det några som funderar på syskon nästa år??
    Några har det ju redan ploppat ut det här året!!!
    Och riktiga sötosar får jag väl säga..!!!

    Ha en underbar Jul och Nyår allihopa..!

    Och som vanligt kommer dom gamla trådarna här nedan..!

    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m11372984.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m9270607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m14071204.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m16216343.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m19295826-152....
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22597855-1.ht...
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m25572437.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m28403614.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m31423329.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m34151390.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36780772.html


    Födda i november
    16 - Maja - Börnen (bf -2)
    18 - Elias - Happy mum (bf -2)
    24 - Johan - Mirakel2 (bf -10)
    25 - Freja - Petraplutt (bf -20)
    29 - William - Lindis1981 (bf -9)

    Födda i december
    2 - Lukas - Friggan (bf -6)
    3 - Saga - Indra78 (bf +2)
    6 - Mira - Silek (bf -6)
    7 - Isak - Hhoppas (bf -20)
    11 - Marcus - Cissi76 (bf +9)
    14 - Alice - Fnatte (bf -2)
    19 - Oliver - Grodiz (bf +6)
    25 - Isabella - Tekla Maräng (bf +15)
    25 - VilhelmDrömhus (bf -21)
    31 - Leon - Krikiz (bf +7)

    Födda i januari
    6 - Klara - Sara 100 (bf +2)
    6 - Hilma - Countryfreak (bf -19)
    7 - Kajsa-Lotta - Plantago (bf +4)
    11 - Gabriel - Anezka (bf +7)
    12 - Linnéa - Januari07 (bf +7)
    13 - David - Fialotta2 (bf -4)
    17 - Alva - Arwen74 (bf +4)


    Mamma till Hilma (070106) & Carl (080403)
  • Svar på tråden Decemberbebisar i Uppsala del 12
  • Indra78

    Saga kräktes i natt men är hur pigg som helst nu. Tog ett tag för henne att somna om men det gick. Vi tror att kräkan berodde på att hon är så täppt i näsan och rosslig. Hon hostade till ordentligt innan hon spydde. Jag blev sittande brevid henne när vi hade sanerat klart och maken gick ner med sängkläder och pyjamas till tvättstugan. Jag hörde hur han började ulka och tänkte att nu har vi fått vinterkräksjukan hela familjen och såg framför mig hur helgen skulle bli. Men det visade sig att han bara var fjollig och tyckte det var äckligt...

    Fialotta: Grattis till jobbet! Blir det heltid för David hos dagmamman då?

  • Indra78

    Det blev en kräka till under förmiddagen. Saga vägrade förmiddagsfika och sedan kom det. "Saga spottade ut" sa hon! När jag tvättade av henne började hon tjata om fika så hon kände sig väl piggare då. Maken sa att hon var hängig innan vilan och nu har hon sovit i över 2 h. Jag har varit och trängts på Kvantum...

  • grodiz

    Stackars Saga!

    Jag och O var på Virtual Adventure idag. Det kan jag varmt rekommendera. Inte så stort men inte så mkt folk där heller. Engagerad personal som gärna berättade om fiskarna både för mig och O. Fanns även en liten hoppborg, vattenlek, "experiment" av olika slag, en liten film om korallrev osv. Lagom pris för hembakat fika.
    Vi kommer absolut åka dit igen och se hur mkt hajarna har växt.

    Vi var in en sväng på Sporren och bytte ut mina ridbyxor som hade spruckit i grenen efter bara tio ridpass. Då fick O välja en mini-piggborste. En rosa blev det. Han är så söt när han står och borstar sin gunghäst.

  • Indra78

    grodiz: Saga ska helt klart få en piggborste till sin häst också! Hon har typ en gunghäst utan gung, den har inga medar. Den gnäggar och gör hovklapper om man trycker på ena örat på den.

    Jag får ta mitt livs andra vabb-dag imorgon. Saga kräktes i bilen idag. Jättebra... Hon är fortfarande kanonpigg men det måste ju vara någon variant av magsjuka. Eftersom jag är ledig på tisdagar så passar det ju bra att ha henne hemma i morgon tänkte vi.

    Vad har ni andra hittat på under helgen då?

    Vi har hämtat ved och kräkts.

  • Krikiz

    Leon hälsar från ett underbart vitt och härligt norrland! Är såååå skönt med flera decimeter snö, några lagoma minusgrader - och eftermiddagen skall vi tillbringa på Paradisbadet i "Lilla Söderhavet"   Tur att han har en snäll mamma som offrar sig för +32 grader i vattnet


    Nosce te ipsum.
  • jojjo81

    Krikiz - Är det Örnsköldsvik? :)

    Indra - Det låter inte alls kul med magsjuka. Vi hade vinterkräksjuka varje månad en period då det gick runt runt på "dagis". En fruktansvärt sjukdom.

    Vi har varit på 30-års kalas i helgen. Det var väldigt kul! Massor av småbarn och det gillade Amelie vill jag lova. Det är mysigt när barnen börjar leka med varandra och inte bara bredvid.

  • Indra78

    Krikiz: Vad underbart med riktig vinter!

    jojjo: Tack! Det är nog som sagt inte vinterkräksjuka utan någon annan långdragen variant. Drygt att inte veta när barnet blivit friskt känns det som. Hon kräktes i natt igen men idag har hon hoppat över det på förmiddagen. Började bli en tradition annars!

  • grodiz

    indra: Den gnägg-funktionen hade O's gunghäst också. Men han kom på att hunden började pipa om han stod och lät hästen gnägga konstant. Så, den funtionen fick vi inaktivera för hundens skull.
    Jobbigt att hon aldrig blir frisk.
    Jag gjorde kikärtsgrytan idag för första gången sen lunchen hos dig. Blev mkt god men liite för salt.

    Krikiz: Är inte alls avundsjuk på riktig vinter... Hmmm, här är det slask slask slask.

  • Indra78

    grodiz: Jag tycker också att den tenderar att bli för salt. Åt Oliver av den? Jag har gett den till Saga för lääänge sedan men hon gillade den inte så därför har jag inte gjort den igen.

    Saga säger så mycket "roliga" saker helt apropå, utan att vi pratat om det innan. Idag sa hon "Mosters bil är blå. Pang sa den. Moster körde fort." Moster var här med sin blåa bil idag men inte sa den pang och inte körde hon fort när hon backade ut ur carporten heller! Dessutom har hon lagt sig till med att säga "Nu kommer tomten också" varje gång hennes pappa kommer hem!

  • grodiz

    indra: O tyckte det var jättegott när han fick smaka direkt från grytan på en sked. Och han började äta ur tallriken men han blev raskt misstänksam när han såg de hela kikärtorna... Men, jag tror starkt på att presentera lite annorlunda saker emellanåt. Ibland tror jag att O vägrar äta för att han inte känner igen maten, inte nödvändigtvis så att att han inte tycker om.

    Appropå att de snackar... Man inser ju att de kan säga vad som helst på dagis också. Det är bara att hoppas att de inte säger ngt olämpligt eller drar rövarhistorier.

Svar på tråden Decemberbebisar i Uppsala del 12