• Countryfreak

    Decemberbebisar i Uppsala del 12

    Jaaa då var vintern här eller ja kanske inte riktigt!!
    Snön är som bortblåst och änså länge är det inte mycket till kyla som biter i näsan när man går ut.. Men jo det är viter.!!!

    Nu är det snart även Julafton..!!!
    Ska bli sååå roligt att se hur våra små gläds åt paketen och bara river upp dom....
    Får man hoppas!!!

    Det var Lucia i helgen och jag kan tänka mig hur många söta Lucior, tärnor, sjärngossar, tomtar och pepparkakor som fanns i trådens familjer...!
    Kanska ska vi införa ett eget lucia tåg nästa år???

    Det stundas även för en julfest om jag inte har helt fel hur går det med den??

    Och innan det är dags för en ny tråd nästa gång så kommer det ha blivit ett helt nytt år kan ni tänka er 2009.!!

    Kanske e det några som funderar på syskon nästa år??
    Några har det ju redan ploppat ut det här året!!!
    Och riktiga sötosar får jag väl säga..!!!

    Ha en underbar Jul och Nyår allihopa..!

    Och som vanligt kommer dom gamla trådarna här nedan..!

    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m11372984.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m9270607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m14071204.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m16216343.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m19295826-152....
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22597855-1.ht...
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m25572437.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m28403614.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m31423329.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m34151390.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36780772.html


    Födda i november
    16 - Maja - Börnen (bf -2)
    18 - Elias - Happy mum (bf -2)
    24 - Johan - Mirakel2 (bf -10)
    25 - Freja - Petraplutt (bf -20)
    29 - William - Lindis1981 (bf -9)

    Födda i december
    2 - Lukas - Friggan (bf -6)
    3 - Saga - Indra78 (bf +2)
    6 - Mira - Silek (bf -6)
    7 - Isak - Hhoppas (bf -20)
    11 - Marcus - Cissi76 (bf +9)
    14 - Alice - Fnatte (bf -2)
    19 - Oliver - Grodiz (bf +6)
    25 - Isabella - Tekla Maräng (bf +15)
    25 - VilhelmDrömhus (bf -21)
    31 - Leon - Krikiz (bf +7)

    Födda i januari
    6 - Klara - Sara 100 (bf +2)
    6 - Hilma - Countryfreak (bf -19)
    7 - Kajsa-Lotta - Plantago (bf +4)
    11 - Gabriel - Anezka (bf +7)
    12 - Linnéa - Januari07 (bf +7)
    13 - David - Fialotta2 (bf -4)
    17 - Alva - Arwen74 (bf +4)


    Mamma till Hilma (070106) & Carl (080403)
  • Svar på tråden Decemberbebisar i Uppsala del 12
  • Plantago

    Välkommen Jojjo!

    Grattis till David idag!

    Kajsa-Lotta tackar för gratulationerna. Hon är en stolt "EEN"-åring! (Har man nyss lärt sig att man är ett år är det inte lätt att lära om till två på en gång...) Så härligt att ha dagisrutinerna igen. Hon sprang fram och kramade fröken i onsdags förra veckan. Att hon hade varit sjuk och ledig i över en månad var som bortblåst. Men fy om det går magsjuka fortfarande/igen. Stackars Oliver! K-L har klagat över ont i magen några gånger senaste dagarna. Och avföringen har ändrat konsistens... Den brukar var väldigt lika... Så nu när man hör om magsjuka i tråden drar man ju öronen till sig. Jaja, inget man kan göra något åt.

  • jojjo81

    Tack Fnatte, CountryFreak och Plantago

    Ja det bästa mot magsjuka är att sprita händerna, vara noga med hygienen i övrigt och framförallt UNDVIKA andra människor. ;) Det är så smittsamt.

  • grodiz

    Här har vi verkligen tagit det säkra före det osäkra... O hade nog kunnat gå till dagis redan idag, men han ska faktiskt vara hemma i morgon också. Det passade så bra med först en farmor och sen en mormor som gärna ville tillbringa heldagar med honom.
    Och, mår man lite illa så är det nog inte så roligt att vara på dagis. Bara att hoppas att han inte åker på något nytt torsdag-fredag...

    Jojjo: Ja, man borde ha handsprit på jobbet trots att man inte jobbar inom vården. Blev diskussioner vid lunchen på mitt jobb här om veckan... Alla tar ju i dörren in till matsalen, ofta med högerhanden. Sen sitter man och äter smörgås till maten med höger handen...

  • Indra78

    Grattis på tvåårsdagen David!

    Igår var det en flicka som kräktes PÅ Saga men Saga visar inga tecken på magsjuka ännu. Vi måste ha tumme med någon där uppe om vi klarar oss från magsjuka nu.

    Idag har Saga åkt buss för andra gången i sit liv. Hon åkte med mormor och var tydligen jättearg när hon förstod att hon var tvungen att kliva av den roliga attraktionen... "Jätteroligt att åka buss" sa hon till mig när jag hämtade henne. Jag har jobbat på min lediga tisdag, besök i Sthlm med min synskadade elev. Jag ska pendla dit hela veckan. Urk för långa transportsträckor.

    Jojjo: Hejhej!

    CF: Cyklade förbi dig vid Migo idag men jag reagerade försent!

  • Krikiz

    Grattis David på 2-årsdagen

    Hmm, har alltid en flaska handsprit i väskan såhär års - och vi spritar alltid Leons händer när vi hämtat från dagis. Tyvärr är det ju ingen garanti för att vi skall klara oss undan. Det allra bästa är ju som sagt att hålla sig undan folk......men det är ju lite svårt  Det gick magsjuka på dagiset innan jul, så Leon fick vara ledig sista veckan innan jul för att minimera risken för att åka på något. Igår när vi kom tillbaka efter jullovet satt det åter en lapp på dörren om att det går vinterkräksjuka. Sex eller sju barn var sjuka samt en ur personalen - och alla hade insjuknat under helgen. Nu väntar jag bara på att helvetet skall bryta ut här hemma......suck


    Nosce te ipsum.
  • Indra78

    Dagmamman spritar barnen en gång om dagen, innan lunch. Efter Sagas kräkbad så spritade jag hennes händer och bytte även de kläder som inte blivit nerkräkta. Olyckan hade hänt strax innan jag hämtade så jag hoppades att det skulle hjälpa lite.
    Jag läste i någon föräldratidning att fsk som tvättar barnens händer med sprit har mindre andel sjuka barn. Samtidigt är det ju bra att utsättas för lite skit.

    Idag har jag börjat i min nya ridgrupp. Perfekt underlag för tempoväxlingar, galopp och tölt, galopp och tölt. I love it!

  • Krikiz

    Nu har vi en magsjuk liten kille här hemma. Han kräktes när vi höll på att klä på oss för att gå till dagis   Dock var det bara vatten och något som såg ut som lite slem, så jag vet inte om han är på väg att bli förkyld (han är lite småsnorig) eller om det är magsjuka. Förmodligen det sistnämnda då det som sagt går magsjuka på dagis... Nåja, det är bara att låta handsprten och ytdesinfektionen flöda och hoppas att det går över snart!


    Nosce te ipsum.
  • Countryfreak
    Indra78 skrev 2009-01-13 21:08:55 följande:
    Grattis på tvåårsdagen David! Igår var det en flicka som kräktes PÅ Saga men Saga visar inga tecken på magsjuka ännu. Vi måste ha tumme med någon där uppe om vi klarar oss från magsjuka nu. Idag har Saga åkt buss för andra gången i sit liv. Hon åkte med mormor och var tydligen jättearg när hon förstod att hon var tvungen att kliva av den roliga attraktionen... "Jätteroligt att åka buss" sa hon till mig när jag hämtade henne. Jag har jobbat på min lediga tisdag, besök i Sthlm med min synskadade elev. Jag ska pendla dit hela veckan. Urk för långa transportsträckor. Jojjo: Hejhej! CF: Cyklade förbi dig vid Migo idag men jag reagerade försent!
    Jag tyckte att det var du men var också för sen i reaktionen..

    Krikiz: Det är influensa tider på kvargärdet så hälften av alla ungar ligger insjuknade så nu håller vi tummarna för att det ine drabbar Hilma..
    Men när jag lämnade Hilma så dom att dom skickade hem barnen vid minsta tecken..
    Så det e ju skönt får vi se om det blir ett samtal då man får ett samtal senare Fundersam

    Håller tummarna för att man slipper..
    Mamma till Hilma (070106) & Carl (080403)
  • jojjo81

    Countryfreak! Vi har faktiskt redan träffats IRL på julfirandet på förskolan! Minns du mig? :D Jag har hört att nästan en hel barngrupp har drabbats av influensan! :/ Verkar vara ett aggressivt virus. Vi har klarat oss undan hittils. Kanske är det just alcogel och tvål som gjort susen. (Peppar. Peppar)

  • jojjo81

    Countryfreak! Vi har faktiskt redan träffats IRL på julfirandet på förskolan! Minns du mig? :D Jag har hört att nästan en hel barngrupp har drabbats av influensan! :/ Verkar vara ett aggressivt virus. Vi har klarat oss undan hittils. Kanske är det just alcogel och tvål som gjort susen. (Peppar. Peppar)

Svar på tråden Decemberbebisar i Uppsala del 12