• Countryfreak

    Decemberbebisar i Uppsala del 12

    Jaaa då var vintern här eller ja kanske inte riktigt!!
    Snön är som bortblåst och änså länge är det inte mycket till kyla som biter i näsan när man går ut.. Men jo det är viter.!!!

    Nu är det snart även Julafton..!!!
    Ska bli sååå roligt att se hur våra små gläds åt paketen och bara river upp dom....
    Får man hoppas!!!

    Det var Lucia i helgen och jag kan tänka mig hur många söta Lucior, tärnor, sjärngossar, tomtar och pepparkakor som fanns i trådens familjer...!
    Kanska ska vi införa ett eget lucia tåg nästa år???

    Det stundas även för en julfest om jag inte har helt fel hur går det med den??

    Och innan det är dags för en ny tråd nästa gång så kommer det ha blivit ett helt nytt år kan ni tänka er 2009.!!

    Kanske e det några som funderar på syskon nästa år??
    Några har det ju redan ploppat ut det här året!!!
    Och riktiga sötosar får jag väl säga..!!!

    Ha en underbar Jul och Nyår allihopa..!

    Och som vanligt kommer dom gamla trådarna här nedan..!

    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m11372984.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-18/m9270607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m14071204.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m16216343.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m19295826-152....
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m22597855-1.ht...
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m25572437.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m28403614.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m31423329.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-265/m34151390.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m36780772.html


    Födda i november
    16 - Maja - Börnen (bf -2)
    18 - Elias - Happy mum (bf -2)
    24 - Johan - Mirakel2 (bf -10)
    25 - Freja - Petraplutt (bf -20)
    29 - William - Lindis1981 (bf -9)

    Födda i december
    2 - Lukas - Friggan (bf -6)
    3 - Saga - Indra78 (bf +2)
    6 - Mira - Silek (bf -6)
    7 - Isak - Hhoppas (bf -20)
    11 - Marcus - Cissi76 (bf +9)
    14 - Alice - Fnatte (bf -2)
    19 - Oliver - Grodiz (bf +6)
    25 - Isabella - Tekla Maräng (bf +15)
    25 - VilhelmDrömhus (bf -21)
    31 - Leon - Krikiz (bf +7)

    Födda i januari
    6 - Klara - Sara 100 (bf +2)
    6 - Hilma - Countryfreak (bf -19)
    7 - Kajsa-Lotta - Plantago (bf +4)
    11 - Gabriel - Anezka (bf +7)
    12 - Linnéa - Januari07 (bf +7)
    13 - David - Fialotta2 (bf -4)
    17 - Alva - Arwen74 (bf +4)


    Mamma till Hilma (070106) & Carl (080403)
  • Svar på tråden Decemberbebisar i Uppsala del 12
  • Countryfreak

    Hejsan alla!

    Jo vist har jag anknytningar till Enköping..
    Född och uppvuxen där och flyttade väl därifrån för ca 6 år sen..
    Men jag kan nog fortfarande alla bakgator och allt där förutom alla dessa nya restauranger och butiker men det kommer nog att gå snabbt..

    Jag kommer att hamna uppe på lillsidan Enköpings motsvarighet för kvarngärdet!

    Det ska bli så skönt att komma hem igen så att säga men även lite tråigt då jag lämnar en så vacker och trevlig stad..!

    Men som sagt Uppsala har inte sett det sista av mig inte..!
    Blir det fikor så e jag där var så säker!

    Har inte hunnit läsa så mycket men nu har jga lite tid mellan packandet och städandet så nu ska jag läsa ikapp..

    Tack för alla kramar!
    Dom värmer gott!

  • Countryfreak

    Petraplutt:

    Jag kan bara säga att jag känner med dig och att du ska göra det du känner.!
    Även jag har gjort en abort visst det var för ett antal år sen men ändå det är ett svårt val och du kommer att fundera på om du gör rätt ända in i det sista ( i mitt fall operationsbordet )! Men det du gör kommer alltid att vara det rätta.

    Jag tycker att det var sorgligt att ta bort det men är glad idag att jag gjorde det!
    Det låter elakt och fel men valet var det bästa för mig.!

    Behöver du prata så vet du vart jag finns.!!
    Kraaaaaaaam till er båda!

  • Fialotta2

    Nu har vi haft premiär på knattebio. Hela familjen var och såg Vad hände sedan? Vem ska trösta Knyttet? idag. David ledsnade efter halva filmen så vi smet ut när det var drygt fem minuter kvar men annars gick det bra. Vi får försöka hitta en för honom lite intressantare bio nästa gång, något med bilar så sitter har säkert som ett ljus.

  • jojjo81

    Fialotta2 skrev 2009-02-21 14:42:17 följande:


    Nu har vi haft premiär på knattebio.
    Så roligt! Från vilken ålder är det?

    Såg i Uppsala Tidningen att det finns barnteater från 3 år.
  • grodiz

    jojjo: Den lilla teatern har föreställningar för 2-åringar också.

    fialotta: Går inte spöket laban längre? Den var flera korta avsnitt, passade O bättre än en lång historia.

    O sov jättedåligt natten till fredagen, men vaknade på morgonen och verkade frisk. Så, han var på dagis igår. Sen i går em märkte vi att det rann ur vänster öra lite grann och på kvällen fick han feber tvärslocknade klockan sju. Idag verkade han rätt pigg men efter att ha läst om öroninflammation på 1177 så ringde vi även 1177 och fick en tid på närakuten. Så himla smidigt! Så det blev en femdagars kåvepeninkur. Och nej, det var inte lätt att få i honom det. Vi tog doserspruta och fick spruta in lite i taget under vilda protester.

    Hade faktiskt inte en tanke på att det kunde vara öroninflammation i torsdags natt när han helst ville sitta i soffan och kolla på alfons mitt i natten. Då hade han ju inte ens feber...

  • jojjo81

    Grodiz - Kul! Det tror jag Amelie skulle tycka om. Låter läskigt med öroninflammation. Lillan har aldrig haft det, däremot slår vi nog rekord i antalet magsjukor trots konsant spritande av händer och golv.

  • Fialotta2

    Jojjo:
    Jag tror att knattebion är avsedd för barn runt tre år. De visar korta filmer (ca en halvtimme) en gång varje lördag och söndag och programmet byts med två veckors mellanrum.

    Grodiz:
    Vet inte, såg bara den här filmen under knattebio-rubriken. Fast Spöket Laban kanske är "vanlig" bio? Som ni märker har jag noll koll på vad som går just nu. Fördelen med knattebion är att den är billigare, det kostade bara 35 kr per biljett.

  • lindis1981

    Tack för alla tips om medicinering. W är frisk nu men ska ta medicin sista gången i morgonbitti. Vi gjorde en kombination mellan tvångsmatning och muta d.v.s. vi höll fast honom och sprutade in trots vilda protester och så fort han fått allt fick han lite godis. Sista gångerna har han gapat och svalt jätteduktigt så mutan har nog gjort sitt

    Indra: Vi var på Närakuten vid 16-tiden i onsdags så då träffade vi säkert Sagas mormor utan att vi visste om att det var hon! Självklart ska barnen bli sjuka när man äntligen har lov, fast jag har redan vabbat så mycket att det var skönt att slippa göra det den här gången...

    grodiz: Stackars O som också måste äta antibiotika. Hoppas att han blir piggare snabbt!

  • grodiz

    Lindis: Tänkte precis gå in och skriva att muta funkar kalas när man ska ge medicin! Första tre gångerna var det tvångsmatning med spruta men, han har fått chokladbit efteråt varje gång. Så nu alldeles nyss satt han snällt på sin trehjuling och tog medicinen utan knorr alls. Jag är alldeles förbluffad! Han var godissugen!

Svar på tråden Decemberbebisar i Uppsala del 12