• Äldre 23 Feb 18:36
    26214 visningar
    18 svar
    18
    26214

    Har ofta huvudvärk är i v 14, någon mer?

    Som ofta har huvudvärk nu under graviditeten, har aldrig haft så mycket huvudvärk innan jag blev gravid så därför jag tar det i samband med att jag är gravid. Finns där någon mer som också ofta har huvudvärk nu under graviditeten? Tacksam för svar Emma

  • Svar på tråden Har ofta huvudvärk är i v 14, någon mer?
  • April Mamma
    Äldre 23 Feb 18:38
    #1

    Jag hade ont runt v 10-18, kan bero på att man har dåligt järnvärde. Eller bara helt normalt att ha det ändå pga hormornerna.

  • Äldre 23 Feb 18:38
    #2

    Jag är i v 16 och har fruktansvärd huvudvärk varje kväll sen mycket tidigt i grav.
    Ska till bm imorrn för att få lite mer svar på vad det kan bero på.....

  • jaaag
    Äldre 23 Feb 18:39
    #3

    ja jag har också hemsk huvudvärk. Är i vecka 11 nu. Hade aldrig huvudvärk innan graviditeten,

  • Sarlin
    Äldre 23 Feb 18:40
    #4

    Jag har åxå upplev det jag burkar inte ha ont  i huvet, var hos bm i v12 och järnvärdet var kanon bra och bltr åxå är nu i v 14+5 och har ett par dar haft så där irriterande ont i skallen!! Men det kanske åxå följer med förkylningen jag vet inte!! Störigt är det då!!

  • Äldre 23 Feb 18:52
    #5

    Tack för svaren, tydligen är det rätt vanligt grav symptom, läste nu innan att man kan få huvudvärk oftare pga hormonet progesteron hitta det nu när jag surfa lite, så nu vet man lite vad det kan bero på med det är inte speciellt kul, står också att det brukar avta tidigt i graviditeten men är vanligast vid v 14. Så nu vet ni andra det med. /Emma

  • NaC
    Äldre 10 Mar 19:03
    #6

    Jag har huvudvärk hela tiden, känns som det smyger runt i huvudet hela tiden.

  • Äldre 11 Mar 17:57
    #7

    usch ja det är absolut inget kul och jag är i v 17 nu och har fortfarande huvudvärk då och då jobbigt!! hoppas det snart blir bättre./Emma

  • len78
    Äldre 11 Mar 23:07
    #8

    började få huvudvärk i ca v20 är nu i v26 värken ligger som ett bly täcke runt huvudet.

  • tvilli­ng77
    Äldre 12 Mar 08:15
    #9

    Japp! Hade det flera veckor i början, det plus illamående...jättekul! Men mina järnvärden är kanon så det beror inte på det....

  • rasmus­omiran­da
    Äldre 12 Mar 16:15
    #10

    var hos bm i tisdags o hon kollade mitt järnvärde de sticket i fingret såg bra ut
    men så skickade hon iväg ett prov serumferritin tror jag det hette och fick brev idag att järnvärdet var för lågt..så skulle börja med järntabletter
    och jag har också haft sån huvudvärk är tom hemma från jobbet idag pga det..
    så jag tror det kan vara järnet

  • sveas matte
    Äldre 13 Mar 15:15
    #11

    min huvudvärk blev mycket bättre med järn tabletterna niferex!
    hade som migrän varje dag innan, går in i v.14 nu på söndag.

  • rasmus­omiran­da
    Äldre 16 Mar 15:49
    #12

    bm hade ju skickat in ngt prov.. också de järn koll om ja förstod rätt
    o fick svar i torsdags att ja hade järnbrist o började me järntabletter
    o nu vipps e huvudvärken borta..så skönt

  • camill­av
    Äldre 19 Mar 17:42
    #13

    Huvudvärk här med. Huvudet känns som att det väger dubbelt så mycket och då jag jobbar som städerska så hör man ju dammsugarn ett flertal timmar om dagen, det bättrar inte värken precis..

  • Äldre 20 Mar 12:38
    #14

    Nä det är verkligen inget kul med denna huvudvärk..jag har haft tur nu och sluppit den på ett tag men det kommer och går../Emma

  • Issa79
    Äldre 20 Mar 12:40
    #15

    Jag har också en hemsk huvudvärk på dagarna. Tröstar mig med att det är det enda jag lider av så här långt :D

  • Krusbä­r
    Äldre 20 Mar 12:48
    #16

    Hade också en period med mycket huvudvärk kring v. 14. Då berodde det nog på att jag hade lågt blodsocker, fick ont i skallen om jag inte åt tillräckligt ofta. Sen blev det bättre, men tyvärr börjar det komma tillbaka nu i v 19, tillsammans med grym trötthet. Nu tror jag att det i stället är mitt låga järnvärde som ställer till det.

    TS: Har du berättat för din bm om huvudvärken?

  • Mirose­n
    Wed 4 Jan 2023 09:21
    #17

    Hej 
    Flera månader efter.. Men någon kanske finner tröst.
    Jag är i exakt v.14 idag. Har de senaste dagarna haft huvudvärk framtill i huvudet och vid ögonen. Jättestörigt. Trodde först att det är bihåleinflammation.. osäker än, då jag länge har varit svullen i bihålorna. 
    Hade liknande förra graviditeten. Näsblod hade jag både förra graviditeten och så även vid denna. 
    Läst att man lättare blöder näsblod. 

    Jag är också där att jag inte vill knapra värktabletter jämt heller.. 
    Hoppas det går över snart för mig och alla andra som har samma symptom Tungan ute

  • Wed 4 Jan 2023 09:27
    #18

    Jag fick huvudvärk i vecka 16. Tvillinggraviditet. Berodde på högt blodtryck. Hade även äggvita i urinen. Blev bra efter sjukskrivning och strikt vila, var halvtidssjukskriven resten av graviditeten. Be dem kolla blodtrycket!

Svar på tråden Har ofta huvudvärk är i v 14, någon mer?