• BasseKatt

    TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)

    Hej alla som fött tvillingar i början av 2007 samt alla andra som vill landa i denna goa tråd! Välkomna!

    Tidigare trådar med samma gäng:
    Tråd 1: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m12268119.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-11-222/m15046511.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m18018307.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-11-236/m21405101.html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m23964298.html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27097410.html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m29894198.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m32909225.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35403858.html
    Tråd 10: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m38417660.html
    Tråd 11: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m41499563.html

    Vi träffas då och då - ibland många, ibland få!
    Info om kommande träffar finns i separata trådar...
    Sthlmsgängets återfinns här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m44119610.html

  • Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)
  • prinsessanfrida

    Pico- nu när det är så ruskigt varmt rekommenderar jag att hitta ett utomhusbad! Det finns såklart strandbad eller bassängbad. Djurparker och 4H är svårt när det är så varmt för djuren går och lägger sig i skuggan eller inomhus.

    Museum är ofta kallare men inte skulle jag ta med mina vildbattingar på museum i alla fall...

    På onsdag ska vi med alla barnen och hoppa studsmatta med gummiband i kungsträdgården. Ni minns väl bilderna från ifjol  {#lang_emotions_laughing} Tror dock att viktgränsen var 12 kg och det når inte mina små sparvar upp i så vi får se om de badar i fontänen istället...

    Fjäderholmarna är en fin utflykt! Lite båtresa, bad, glass, lite museum...Lite av varje!

    Att fiska strömming tycker mina tjejer är superkul (annan fisk också). Vid Nacka Strand stod massor med fiskare och fiskade igår när vi passerade med Waxholmsbåten. Det ska nog vi pröva med men då måste man ha flytväst för kajen är ganska hög!

  • Pico

    Tack för alla bra tips Frida! Har ni varit på Junibacken då? Är sagotåget lämpligt i tjejernas ålder??


    Gräset är inte grönare på andra sidan, det är grönare där man vattnar!
  • Anna X

    Pico: Axel och Gustav älskade Sagotåget, men nog var det lite läskigt första gången med stora råttan Tjoffsan i Nils Karlsson Pyssling och Katla på slutet. Men sedan ville de åka en gång till och nu så här en och en halv månad efteråt är det "det läskiga" som de kommer ihåg och vill se igen. Resten är inte läskigt, bara spännande till tusen, och hela Junibacken var överlag en jättepositiv upplevelse i vår familj (första gången för alla fem och alla fick ut mycket av det, tom Melker). Så det är väl en avvägning tror jag beroende på de barn man har - Axel är mycket mer ängslig och blev också lite rädd första gången, men det gick bra för honom. Hoppas ni får en bra vistelse oavsett hur ni gör!

  • Anna i Hult

    Grattis BasseKatt och Tholi till pojken! Namn??? Vi har inte så många förslag på lut, hade det varit en flicka hade maken dock haft massor...

    Beta-du behöver verkligen sommarlov. Det måste vara helt underbart i ert hus nu!

    Heo- Din kropp vill inte så mycket som ditt psyke och tja, då slår kroppen tillbaka. Hur mår L? Och maken?

    Yret- Tänker ofta på dig xoh du vad gäller vikten så finns det ingen vikt som är "svårare" än någon annan att bli av med ( skulle vara om inte sköldkörteln fungerar då ) . Motion är bra ( man äter inte när man tränar) men tyvärr är det enda som fungerar färre kalorier per dygn.. Vad man minskar ned på spelar ingen roll för vikten, men kroppen mår bäst av en vettig kost.

    Vi har haft en helt underbar semester, sol och bad varje dag, 8 min gångväg till stranden, 5 min till brödbutiken och stan. De två första dagarna smorde jag lite på deras axlar, men eftersom ingen visade minsta rodnad någonstans så slutade jag smörja. INGEN har ens blivit röd, (möjligtvis maken då, men han har hållit sig mer i skuggan). Rebecka är mörkbrun och mycket ljushårig och Mikaela ligger inte långt efter. Mikaela är nästan torr nu, även natten, men R har inte intresserat sig så mycket än. De pratar bättre nu, mer meningar men de ligger fortfarande låååångt efter sina systrar.

  • Romanova

    Junibacken har vi aldrig varit på, men måste gå. Vi inte ens varit på Skansen.... Men i sommar åker vi till Astrid Lindgrens Värld, fast först ett besök i Smygehuk och dop i Falsterbo. Har bokat in oss i fyrvaktarbostaden där (STF). Skall bli mysigt. Skall bli riktigt roligt att få lite Sverige-semester för omväxlings skull. Fast det förstås en sväng till Grekland blir det ju först med jobb, sol, bad, god mat och dricka.

    Våra flickor är jätteduktiga med pottan. Går hela dagarna utan blöja. Nu när det är varmt funkar det ju fint att bara kissa på gräset {#lang_emotions_smile} vilket de tycker är lajbans. Clara hade feber inatt och imorse, jobbigt när det är så varmt. Hoppas det är snabbt övergående. Kanske någon tand??

    Jag jobbar sista dagen idag och sedan lite ledig innan nästa jobb.

    Igår tog jag premiärdoppet för i år, det var kallt!

    Skickar varma sommarkramar till er alla!


    Lycklig mamma till älsklingarna Clara & Cassandra
  • FiaEleonora

    Romanova-
    hihi! Duktiga tjejer!!! Mina är med SUPERDUKTIGA! Savannah kissar självständigt utan att vi behöver tjata och Leah t.o.m bajjar på pottan. MEN hon tycker det är lite läbbigt så hon håller sig tills det nästa inte går längre och så skriker hon BAJSA POTTAN! Då gäller det att vara GALET snabb!!! Savannah lyckas alltid bajsa på dagis men på torsdag är sista dagen där sen börjas det på riktigt!!! Inga blöjor här hemma heller bara nattetid!


    * Savannah o Leah, mina mirakelprinsessor *
  • prinsessanfrida

    Johan hade lämnat sina kalsonger i båten med något verktyg på som rostat så det var snygga bruna fläckar på hela de ljusblå. Svea tittar på honom och säger:
     Fy Fy Pappa bajsat kalsongerna!

  • Romanova
    Prinsessan Frida - ha ha, ja det kommer mycket kul ut ur barnamunnarna nu. Speciellt vår Cassandra är så himla haj på att prata och sätta ihop meningar.

    Apropå roliga saker kan jag inte låta bli att berätta vad maken gjorde för några dagar sedan. Vi har en espressobryggare, en sådan där riktig sak med tryck. En morgon måste han ha varit extremt trött för jag ser hur han står och laddar med vällingpulver i kaffemojängen. Noggrannt fyllde han på ända upp till kanten, det var tur att jag stoppade honom innan han skruvade fast filtret och körde igång. {#lang_emotions_laughing}Jag undrar om kaffemaskinen hade fixat det?{#lang_emotions_undecided} Men detta skrattade vi åt hela dagen, speciellt jag.

    Nu kvällssurf på terassen med filt och lykta med levande ljus. Det är en alldeles stilla kväll och man hör bara sjöfåglar och mygg (fy vad elaka de är i sommar)

    Gonatt
    Lycklig mamma till älsklingarna Clara & Cassandra
  • prinsessanfrida

    Jag har just varit och återanmält mig som blodgivare efter alla graviditeter...

    Alla ni som inte just fått barn, varit sjukskrivna eller har andra giltiga anledningar - DET ÄR DAGS NU!

    Johan ska ta med sig sina kontorskompisar och gå imorgon! Man kan verkligen undra varför en stor stark karl som han inte någonsin lämnat blod tidigare...

    Kram i soldiset!

Svar på tråden TWINS födda Jan-Feb-Mar 2007 (tråd 12)