• Boothwalker

    Retrovagnstråden 16


    Välkommen till Retrovagnstråden!

    Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.


    Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:


    www.retrovagnen.se
    retrovagnen.mylava.net
    bytes.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com


     


    Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.



    OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 16
  • Tessax

    retrovagn.blogspot.com/search/label/Tv%C3%A4tta

    (Länken längst ner i TS )


    soda skrev 2009-06-15 19:52:18 följande:
    Hej! Brukar smygläsa eran tråd och beundra era vagnar Och nu har jag skaffat mig en Emmaljunga liggvagn från någon gång på 80 talet tror jag, vore kul om ni kanske visste lite mer? Finns en bild i galleriet!Och sen undrar jag om ni har några tips om hur man tvättar vagnen? Är ganska smutsig på både in och utsidan.
  • soda

    yukio - Ja ser ju precis ut som min vagn, förutom insidan, på min vagn är det vit botten med små blå blommor! Hur vet du att den är från 84?

    Tessax - Jo såg det efter en stund, imorgon blir det vagnstvätt här

  • spuff
    soda skrev 2009-06-15 22:09:12 följande:
    yukio - Ja ser ju precis ut som min vagn, förutom insidan, på min vagn är det vit botten med små blå blommor! Hur vet du att den är från 84?
    Jag köpte den av tjejen som åkte i den 1984
  • Lokatt
    spuff skrev 2009-06-15 22:22:16 följande:
    Jag köpte den av tjejen som åkte i den 1984
    guuud, tänk om jag sparade nån av vagnarna barnen har åkt i tills de blev äldre, om de gick och sålde den då, så arg jag skulle bli! Och ledsen...
    jag vågade vägra, men inte hundarna!
  • spuff
    Lokatt skrev 2009-06-15 22:32:50 följande:
    guuud, tänk om jag sparade nån av vagnarna barnen har åkt i tills de blev äldre, om de gick och sålde den då, så arg jag skulle bli! Och ledsen...
    Ja, jag fattar inte att folk klarar sånt. Duon som du ska få är även den direkt från första ägaren, en tjej som fått sin barndomsvagn av föräldrarna men inte ville ha den.
  • Boothwalker
    spuff skrev 2009-06-15 12:17:05 följande:
    Åh, elefantnappen hade Ofelia när hon var helt ny! Nu blir jag helt nostalgisk Men som sagt, sen vägrade hon napp...
    Ah. Den är fin =)
    Tills jag kommit på nåt bättre att skriva här har jag ingen gråtext. Typ...
  • Boothwalker
    Vipera skrev 2009-06-15 12:23:33 följande:
    Det där gjorde du bara för att jag inte skall komma ner i tvättstugan va? ;-= Semester eller? Sedan undrar jag vad "guide" i din avatar är, jag är guide på Kungsgården i Roma ju...
    Vi ska semestra typ. Har en kompis i Hemse vi ska bo hos. Vi är ett gäng som åker. En del ska cykla. Vi som är latare åker bil =)

    Jag är Guide här på Familjeliv. Hjälper till att hälsa nya medlemmar välkomna och hjälper folk som har frågor om sajten och sånt.
    Tills jag kommit på nåt bättre att skriva här har jag ingen gråtext. Typ...
  • Boothwalker
    Garageänkan skrev 2009-06-15 13:13:23 följande:
    Vi har en massa nappar kvar. Min favorit är en vit med ett spöke på.. från samma tillverkare som gjort den med elefanterna på.
    Den har jag också... =)
    Tills jag kommit på nåt bättre att skriva här har jag ingen gråtext. Typ...
Svar på tråden Retrovagnstråden 16