• Boothwalker

    Retrovagnstråden 16


    Välkommen till Retrovagnstråden!

    Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.


    Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:


    www.retrovagnen.se
    retrovagnen.mylava.net
    bytes.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com


     


    Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.



    OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 16
  • AlexandraK
    spuff skrev 2009-07-29 21:28:14 följande:
    Låter fint, jag vill se! Men jag röstar nog för gröna converse...Idag är jag helt utmattad efter jobbet. Det var någon som "glömde" sin treåring...ingen rolig historia . Fick stanna med honom länge, så kom nyss hem, känner mig skakis.Vad många fina vagnar det ligger ute nu ändå
    Nämen ush! =/
  • spuff
    Ekorrfamiljen skrev 2009-07-29 21:36:24 följande:
    yukio: Glömde treåring? Låter trist!!
    Jag vet inte riktigt familjebakgrunden, men han hade liksom varit ensam på biblioteket i flera timmar och var kvar när vi stängde kl 19. Tyvärr kunde han varken svenska eller engelska så jag kunde inte få ur honom någon information. Lilla plutten. Men det dök upp en syster sen...efter 1 1/2 timme...
  • Veladis
    spuff skrev 2009-07-29 21:59:37 följande:
    Jag vet inte riktigt familjebakgrunden, men han hade liksom varit ensam på biblioteket i flera timmar och var kvar när vi stängde kl 19. Tyvärr kunde han varken svenska eller engelska så jag kunde inte få ur honom någon information. Lilla plutten. Men det dök upp en syster sen...efter 1 1/2 timme...
    Men usch! Stackars liten...
  • Familjetrollet

    halloj
    brukar ni skicka med bussgods?jag kommer då aldrig mer göra det!bussgods slarvade bort den retro 70 tals dockvagnen som var i nyskick!nu måste både jag och köparen fixa med en massa för att ens få pengar tillbaka.

    jag fick ett tlf till tranås,men de svarar aldrig!det är dit man ska ringa för att kunna rådgöra när bussgods har slarvat bort saker.hur kan de slarva bort ett stort paket?.
    bussgods vill ha kvitto,det skrev vi inget då varan skickades med bussgods och affären gjordes över tlf och nätet{#lang_emotions_frown}

    jag trodde att bussgods vara 100% säkert

    tänkte även höra vad man kan ta för 2 st retro krokar till barnvagnar?

    har ni fyndat mycket i sommar?idag hittade jag en slängd sluky från -96 mitt inne i en stor samling av vildhallon.nu ska klädseln tvättas,shassit målas lite och hjulen ska få brickor då de glappar

    i förrgår var vi runt på en massa loppisar,men inga fynd blev det.


    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • AlexandraK
    spuff skrev 2009-07-29 21:59:37 följande:
    Jag vet inte riktigt familjebakgrunden, men han hade liksom varit ensam på biblioteket i flera timmar och var kvar när vi stängde kl 19. Tyvärr kunde han varken svenska eller engelska så jag kunde inte få ur honom någon information. Lilla plutten. Men det dök upp en syster sen...efter 1 1/2 timme...
    Näää vad sorgligt! Han hade man ju kunnat ta med sig hem och tagit hand om!
  • spuff
    AlexandraK skrev 2009-07-29 22:11:33 följande:
    Näää vad sorgligt! Han hade man ju kunnat ta med sig hem och tagit hand om!
    Jag vet. Jag har fortfarande ont i magen av det.
  • Tessax

    Menar dom inte kvittot du fick på Bussgods när du lämnade in paketet?


    Familjetrollet skrev 2009-07-29 22:07:42 följande:
    hallojbrukar ni skicka med bussgods?jag kommer då aldrig mer göra det!bussgods slarvade bort den retro 70 tals dockvagnen som var i nyskick!nu måste både jag och köparen fixa med en massa för att ens få pengar tillbaka.jag fick ett tlf till tranås,men de svarar aldrig!det är dit man ska ringa för att kunna rådgöra när bussgods har slarvat bort saker.hur kan de slarva bort ett stort paket?.bussgods vill ha kvitto,det skrev vi inget då varan skickades med bussgods och affären gjordes över tlf och nätetjag trodde att bussgods vara 100% säkerttänkte även höra vad man kan ta för 2 st retro krokar till barnvagnar?har ni fyndat mycket i sommar?idag hittade jag en slängd sluky från -96 mitt inne i en stor samling av vildhallon.nu ska klädseln tvättas,shassit målas lite och hjulen ska få brickor då de glappari förrgår var vi runt på en massa loppisar,men inga fynd blev det.
  • Tessax

    Yukio: Låter helt galet att någon skulle lämna sitt brn på det sättet. Du skulle ha tagit med honom hem och gett honom till BW Nä men skämt åsido, fy fasiken, det skulle krävas tillstånd för att få skaffa barn....

Svar på tråden Retrovagnstråden 16