• Boothwalker

    Retrovagnstråden 16


    Välkommen till Retrovagnstråden!

    Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.


    Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:


    www.retrovagnen.se
    retrovagnen.mylava.net
    bytes.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com


     


    Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.



    OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 16
  • Boothwalker
    spuff skrev 2009-07-29 23:14:05 följande:
    Ta nu de gröna BW, de är klart finast!! Och hittar jag nåt mer barn så skickar jag det till dig.
    Ja kanske det. De gröna eller gula iallafall. Beror på vad jag hittar för mer grejer att ha till... =)
    Knock knock - Whos there? - Boo - Boo who? - Dont cry, its just me =)
  • Boothwalker
    spuff skrev 2009-07-29 23:15:19 följande:
    Känns som svarta kom någon gång på 70-talet, men jag trodde nog senare än så...typ mot slutet. Kanske de är utbytta någon gång?
    Jag vet inte. De känns gamla och äkta på nåt sätt. Och är mycket snyggare enligt mig. Men jag har typ aldrig sett svarta hjul på en sån modell annars...
    Knock knock - Whos there? - Boo - Boo who? - Dont cry, its just me =)
  • Bambusa

    köpte idag min första gamla vagn, emmaljunga prinsses, troligen 80tal... vinröd liggdel och brun sittdel.. har redan sovits en liten stund i liggdelen... :D mamma sa att jag låg i nå liknande när ja va liten...

  • Ekorrfamiljen
    AlexandraK skrev 2009-07-29 23:03:25 följande:
    Bw. Gillar du dom högklackade och är dom snygga till klänningen så kör på dom. Lite mer "tjejiga" till klänningen men ändå du. =)Annars dom med döskallar!
    De högklackade var ju coola! Jag hatar döskallar (som bekant) men om du inte tar de gula så passar nog de bäst till klänningen.
    Tin 950103, Saga 961003, Vendel 060504, Minivalpen Bf 091103
  • Familjetrollet
    Tessax skrev 2009-07-29 22:44:24 följande:
    Menar dom inte kvittot du fick på Bussgods när du lämnade in paketet?
    tyvärr inte.de vill ha ett papper som stryker värdet på vagnen.jag såde vagnen jättebilligt,kunde ha fått mycket mer för vagnen då många ringde på den

    jag har ringt i flera dagar utan att ens komma fram till bussgods i tranås.börjar tröttna på detta nu
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • spuff
    Boothwalker skrev 2009-07-29 23:38:10 följande:
    Ja kanske det. De gröna eller gula iallafall. Beror på vad jag hittar för mer grejer att ha till... =)
    Skulle vara fint med nåt plastigt halsband i samma färg som conversen. Eller ett hårband och sån där upptuperad frisyr. Sån som de la frallor i, eller hur de nu gjorde förr
  • jagäraf
    Bambusa skrev 2009-07-30 00:53:50 följande:
    köpte idag min första gamla vagn, emmaljunga prinsses, troligen 80tal... vinröd liggdel och brun sittdel.. har redan sovits en liten stund i liggdelen... :D mamma sa att jag låg i nå liknande när ja va liten...
    Grattis till vagnen Har du några bilder att visa? Jag är jättenyfiken och faktiskt mest på sittdelen. Har köpt en panoramavagn med sittdel som inte är Gesslein utan jag tror att det kan vara just en prinsess. Har inte fått hem vagnen än (står hos min dotter) så jag har inte kunnat kolla ordentligt. Min sittdel är ljusblå och i någon form av plysch, tror jag.
Svar på tråden Retrovagnstråden 16