• Boothwalker

    Retrovagnstråden 16


    Välkommen till Retrovagnstråden!

    Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.


    Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:


    www.retrovagnen.se
    retrovagnen.mylava.net
    bytes.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com


     


    Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.



    OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 16
  • AlexandraK

    Loppis idag. (Konstigt va?!)
    Köpte en urcool docksulky. Med skottrutig sits. Visst är det någon i tråden som har en sådan? 10 kr. =)

    Tyvärr blev det inte den gröna soffan. Vi vågade inte. Men däremot har vi precis varit ock köpt helt nya möbler till vardagsrummet. Kommer bli sååå fint.

  • MissMio
    GRATTIS till alla Er som väntar nya små underverk!!!!! {#lang_emotions_baby}

    MaryMalou skrev 2009-08-29 10:03:49 följande:
    Den här barnsängen tyckte jag var lite söt. Fast av någon anledning får den mig att tänka på sjukhussängar. Känns ju mindre bra... lokus.gd.se/exp_searchstart.asp?cgProductID=3...
    Exakt sådan köpte vi på loppis till vår store kille -98. Min man tog bort en av långsidorna o monterade ihop den så att det blev en säng med "fasta" sidor. Sedan tog vi en vanlig rundstav o satte vid huvudgaveln med vinkel o så sydde jag sänghimmel till den..... Sååå söt blev den.
    Killarna 1 o 2 sov i den första månaderna, när tvillingarna kom fick de inte plats o vi trodde att vi var klara med bebisar så jag sålde den..... {#lang_emotions_frown}

    Blev ju till att ragga tag i nått "nytt" till sista tillskottet! Men det löste sig med en gammal mangelkorg från mormor med klädsel o himmel!!! Nu ligger han i en egen specialtillverkad säng som pappsen har gjort.... Fiiiiin!!!{#lang_emotions_baby}
  • AlexandraK

    Bw.
    Gick förbi en av loppisarna här i lilla byn när jag var ute med hundarna. Och gissa vad jag såg? Dom säljer en lekhage. Gammal med kulor. Är där bara en kulrad på din? Denna var också utan botten. Måste dit i morgon och handla!!

  • Boothwalker
    AlexandraK skrev 2009-08-29 20:41:17 följande:
    Bw. Gick förbi en av loppisarna här i lilla byn när jag var ute med hundarna. Och gissa vad jag såg? Dom säljer en lekhage. Gammal med kulor. Är där bara en kulrad på din? Denna var också utan botten. Måste dit i morgon och handla!!
    Ska kolla. Tror det är två rader...

    Idag körde vi förbi en bakluppeloppis i Målilla. Men päronen ville inte stanna (vio var på väg till farmor och farfar) Men jag hade ändå inga pengar... Men jag hade velat gå.
    Knock knock - Whos there? - Boo - Boo who? - Dont cry, its just me =)
  • AlexandraK
    Boothwalker skrev 2009-08-29 21:02:57 följande:
    Ska kolla. Tror det är två rader...Idag körde vi förbi en bakluppeloppis i Målilla. Men päronen ville inte stanna (vio var på väg till farmor och farfar) Men jag hade ändå inga pengar... Men jag hade velat gå.
    Du missade säkert inget.
  • Boothwalker
    Boothwalker skrev 2009-08-29 21:02:57 följande:
    Ska kolla. Tror det är två rader... Idag körde vi förbi en bakluppeloppis i Målilla. Men päronen ville inte stanna (vio var på väg till farmor och farfar) Men jag hade ändå inga pengar... Men jag hade velat gå.
    Det är barta en rad. Skickar bildlänk till dig =)
    Knock knock - Whos there? - Boo - Boo who? - Dont cry, its just me =)
  • Boothwalker

    Just det. Tråden går ut idag om jag räknat rätt. Är det ok med er om jag startar en ny eller tycker ni nån annan ska göra det?


    Knock knock - Whos there? - Boo - Boo who? - Dont cry, its just me =)
Svar på tråden Retrovagnstråden 16