• Madge

    Föräldrar med barn födda vår, sommar & hösten -07 i Jönköping

    Födelselistan:
    Mars
    11/3 Anna (julil)

    Maj
    5/5 Milo (Annizsj)
    11/5 Hilda (4 feb)

    Juni
    25/6 Eliaz (skrymta)

    Juli
    7/7 Julia (Bellyboo)
    13/7 Linus (Nasse01)
    30/7 Vilja (Jeaxx)

    Augusti
    2/8 Alice (Madge)
    3/8 Lilly (Annki72)
    15/8 Lilly (Tempo)
    19/8 Selma (Tjodeloo)
    28/8 Towa (mitapita71)
    31/8 Amira (Miss Hult)

    September
    7/9 Matheo (Kirran)
    9/9 Matteo (Katarina)
    15/9 Hedvig (Ottisen)
    17/9 Elias (Småbarnsliv)
    18/9 Maja & Molly (Nilwa)
    22/9 Emma (Muppelina)
    22/9 Elisabeth (Marsbaby)
    23/9 Hailey (Once)

    Oktober
    9/10 Mimmi (lycklig 3barnsmor)
    14/10 Isak (Anksan)

    Småyskon!
    2008:
    November
    14/11 Livia(skrymta)

    2009:
    Januari
    16/1 Julian (julil)

    Februari
    5/2 flicka (Once)

    April
    8/4 Visa (jeaxx)
    28/4 Viggo (anniszj)

    Maj
    6/5 Elise (Katarina)

    BF-lista:

    Juni
    1/6 Marsbaby

    Juli
    22/7 Tjodeloo

    Augusti
    20/8 4 feb

    September
    16/9 mitapita71

    Vår träfftråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m43035267.html

  • Svar på tråden Föräldrar med barn födda vår, sommar & hösten -07 i Jönköping
  • Annizsj

    Madge-- Tycker det låter troligt att det är som Nilwa säger. Det måste ju för sjutton finnas någon mening med att vara sjukskriven, Stå på dig tycker jag! kram

  • 4 feb 06

    Hej allihop!
    Nu har jag slutat jobba så nu får bebben komma närsom!!!! Mamma går i pension idag så efter det så har vi barnvakt närsom med.....

    Sjukskrivning ska ju ge samma tider som om man jobbat men inte havandeskaps penning om jag förstått det rätt.

    Här bli det dagis 3 dagar i veckan 9.30 -14.30 from nu!! Känns bra att det blir lite längre dagar när man ändå lämnar!!

    Kram

  • skrymta

    4feb du har ju bf idag . inga känningar alls? gick du över sist?


    ♥♥♥Eliaz 070625♥♥♥ ♥♥♥ Livia 081114♥♥♥
  • mitapita71
    Madge - Vi hade inga problem att ha Towa på förskolan trots att jag var sjukskriven 50%. Hon gick tom längre på eftermiddagen för att jag skulle kunna vila=sova mellan jobb och hämtning! Kan tom vara så att man inte får sjukpenning om man har barnet hemma hos sig för FK anser att då får du inte vila! 
    Vår ängel Tindra f/d 060615 och vår busiga Towa f 070828 ska få två!! syskon. BF 090918
  • Madge

    Igår när jag lämnade schemat var det helt plötsligen inga problem, det blev t.o.m. så att hon fick gå lite längre en dag. Plockar bort någon eller flera timmar på varje arbetspass så när jag jobbar natt börjar jag inte förrän kl. 20, istället för 15. Egentligen skulle Alice då ha gått 14.30 -16.30, kändes liiite dumt tyckte jag och frågade om hon kunde gå på förmiddagen istället, det blir ju bättre och det var inga problem. Slutade med att hon får gå 9-12.15 de dagarna, en stund längre alltså...
    Personalen sa också att de har kommit så mycket nya regler till hösten så de knappt visste vad som gällde längre...
    Undra just vad som gäller när det är HP-dags? Läste någonstans att man inte får ha barnet på dagis så mycket då, om det är sant kan jag ju knappast söka HP... Vad krångligt det är att vara gravid ibland!

  • 4 feb 06

    Hej!
    Har inte BF förräns på måndag, flyttadses på UL!!!!
    Inga känningar alls, fick ju Hilda på utsatt datum!!!
    Idag är vi hemma och lediga Hilda och jag men mormor o morfar kommer om en stund och kusinerna i em!!! Ska fira att mormor gått i pension!!!!!! Hon går tidigare för att kunna hjälpa till med sina barnbarn!!!!

    Madge- vad jag vet är det såatt du får ha de 15 h vi HP eftersom det är ditt jobb du ej kan utföra om du får det inte ta hand om ditt barn!!
    Birgitta

  • skrymta

    4feb hur går det för dig?

    Var ut igår för första gången på över 2år!! så otroligt kul!
    Fest 1gång om året i folketspark här så nu var det min tur att komma ut lite .
    Skönt o känna att man lever lite igen


    ♥♥♥Eliaz 070625♥♥♥ ♥♥♥ Livia 081114♥♥♥
  • Miss Hult

    Hej alla!
    Längesen sist!
    Grattis alla nya bebbisar, födelsedagsfirare osv!!!

    Belly: har ni flyttat upp till huvudstaden? Spännande! Va roligt att du kommit in på musikhögskolan...vad ska du plugga mer exakt?

    Madge: Vet ju ingenting längre! Grattis till en ny liten på G! När ska du ha? Mår du dåligt? (med tanke på sjukskrivningen)

    4feb: Kanske har du redan en liten en nu...hoppas allt är bra med er!

    Med oss är allt bra! Har varit ute o käkat hela familjen idag eftersom vi firar 3årig bröllopsdag! (Grattis Nilwa oxå!!!) Mysigt!

    Tänkte oxå tala om...för oss som har barn i välfärdsSverige (!?)
    På lördag den 29:e är det manifestation i Jönköping - "Låt inte barnen betala krisen"... där man samlar in namnunderskrifter för att protestera mot de otroliga nedskärningar som just nu beslutas om - i skolor och i förskolar i hela landet.
    Kom till Hoppets torg mellan 10-14 och gör din röst hörd!!
    Det är våra barn!!!

  • skrymta

    4feb hur går det för dig? antar att du fått nu? *nyfiken*

    mita nu drar det verkligen ihop sig,verkligen inte långt kvar nu tills du får träffa dina underverk


    ♥♥♥Eliaz 070625♥♥♥ ♥♥♥ Livia 081114♥♥♥
  • 4 feb 06

    Hej!
    Efter att i söndags cyklat, klippt hela gräsmattan samt hoppat lite studs matta kom lilla Vera ut....
    På utsatt datum igen!!!! den 24/8 kl 21.10 tittade lilla Vera ut!!!
    Hann vara på FL 2 h innan hon var ute, hanns ju bara med lustgas denna gång så ont gjorde det....
    3630 g och 49 cm, så lite kompaktare än storasyster är hon, annars är de lika hittills!!

    Kram

Svar på tråden Föräldrar med barn födda vår, sommar & hösten -07 i Jönköping