• prästkrage

    Ännu en fortsättningstråd för Mulpa, väntar med spänning, heavenlee och prästkrage.

    Hejsan tjejer!

    Vår tråd tog slut.
    Hoppas ni alla vill fortsätta i denna.

  • Svar på tråden Ännu en fortsättningstråd för Mulpa, väntar med spänning, heavenlee och prästkrage.
  • Mulpa

    Ja Ni tjejer, det är inte lätt..!! Fast det är det väl aldrig någon som hävdat heller .. *ler*

    Nog är det lite knicksigt!! Och värst tycker jag det är att vara allert på jobbet och orka med mina enormt lång dagar. Står knappt ut.

    Graviditetsdiabetes hoppas jag väl att det inte är.. det konstiga är ju att jag "avskyr" sött och har gjort sedan dag 1 då jag bara mår illa av sötsaker... NEJ SURT SKA DET VA ANNARS FÅR DET VA! ;)
    Well, jag får väl se vad som händer och fötter.!!

    Foglossning känner jag också av, men det är inte mycket att göra åt.

    Sitter och försöker knappa ihop en bilaga till min ansökan om havandeskap MEN huu va svårt det är..
    vill ju skriva så bra och proffsigt som möjligt. Verkligen få med ALLT!! Men det är inte svårt.
    Sitter med fullt i ihop knölade papperslappar runt omkring mej och formulerar och knölar och börjar om och knölar ihop... FY!!

    Sköt om ER!! Många Kramar

  • prästkrage

    RUL gick bra idag. Allt såg ok ut. Har moderkakan i framvägg så inte konstigt jag inte känner något ännu.
    Blev flyttad till den 18 januari istället för den 17. Så endast en dag.
    Tyvärr kunde de ej se vilket kön bebis har då den dels sparkade som bara den och att den låg med korsade ben. Den ville helt enkelt inte visa upp sig.
    Men det finns en chans att de kan se det i vecka 32 på tilväxtultraljudet.
    Nu dröjer det tills nästa besök hos BM. Den 8 oktober först är det dax igen.

  • Heavy

    Vad bra! En dag var ju överkomligt också Kan ni inte göra speciellt ulta för att kolla könet? Jag vet att dom gör det i Linköping och att det kostar en liten slant. Dom gör det i 4D.

    Jag håller verkligen tummarna för att det inte är diabetes! Det vore väl verkligen höjden av otur!

    Väntar: v 28? Hur gick det till! Oj så fort det har gått!

    Kramar från mig!

  • Mulpa

    Hej på er!
    Har inte varit inne på ett tag. Har haft för mycket på jobbet då jag varit chef i 3 veckor och det har gjort att intresset för dator kvällstid varit NOLL!

    Hoppas allt är bra med er alla! Att Ni mår bra!
    Prästkrage: Fniss, samma fenomen som för oss på RUL alltså, förutom att vi ju inte ville veta kön,
    men det var en busig liten krabat som inte låg still 1 sekund.

    Är i v.27+3 idag och tiden verkligen rusar iväg!!
    Idag är jag dock hemma från jobbet. Det snurrar och far med mej och har så gjort i ett par dagar.
    Får ingen bukt med mitt blodvärde och det är riktigt jobbigt!
    Så idag ska jag tvinga mej till att äta blodpudding även om jag kommer att känna mej som ett dagis eller skolbarn som verkligen inte tycker om men som fröken tvingar!!

    Jag måste ju eftersom järntabletterna slår ut hela min mage.

    Har snokat reda på en massa begagnade prylar som jag inhandlat.
    Bära eller brista!
    Förut har jag alltid tänkt att jag inte ska köpa något tidigt.. men nu anser jag att jag ändå kommit så långt,
    samt att jag passar på medans jag har någon "lön" att shoppa för.. *ler*

    Ansökt om havandeskapspenning from 23 september och hoppas att jag får 2 välförtjänta sista månader av vila.
    Har jobbat sedan jag var 13 år så jag tycker att det kan va min tur till lite "bonus" tid nu..*ler*
    och då vet man ju va mycket pengar man får och OM OCH NÄR man får det utbetalt från försäkringskassan.
    de är ju inte speciellt kända för att vara snabba.

    Har köpt ett vägghängt skötbord på Blocket för 350:- ett helt ny spjälsäng inkl. madrass och spjälskydd för 600:- samt babysitter, bilbarnstol, badbalja, bärsele mm mm mm av en kompis för 1000:- och så har vi beställt en splitter ny barnvagn!!
    JAG ÄR SÅ NÖJD!!! Trodde ALDRIG någonsin att jag skulle få uppleva detta!!

    SOM VI HAR OCH SOM VI KÄMPAR TJEJER!!

    KRAM

  • Väntar med spänning

    Hej på er tjejer!
    Så skönt Prästkrage att allt såg bra ut med bebis på RUL. Får bara hoppas att de lyckas se könet på tillväxtulet. Annars får det väl bli en överraskning! Jag tycker det känns lite som ½ grejen bara att få veta om det är en liten pojke eller flicka, men samtidigt så kanske det är lättare att skapa en kontakt redan när den ligger i magen om man kan bestämma namn osv... sen underlättar det ju en del i shoppingförberedelserna kanske.

    Heavenlee... ja tiden går så sjukt snabbt så det finns inte. Hänger inte med i svängarna själv och blir nästan helt ställd när folk jag knappt känner plötsligt frågar "när är det dags?". Hur vet han/hon att vi ska ha barn? är det enda som rör sig i huvudet tills jag kommer på att det syns ju faktiskt! Då kan jag bli tokigt lycklig. Och nu mår jag dessutom hur bra som helst så jag försöker njuta varje sekund. Hur går det för dej nu Heaven? Har det gått bra att komma igång med sprayen? Nu följer vi dej nyfiket och hoppas verkligen att det är er tur nu också. En extra kram till dej.

    Mulpa, vad tokigt mycket du har handlat!! Men vad kul. Själv har jag varit väldigt försiktig med inhandlandet... en enda grej har vi köpt ochd et är ett skötbord. Köpte det billiga 299kronors på Ikea som ajg håller på att måla om nu. Ska sy tyg och pimpa till det lite för jag tycker det ser så grymt tråkigt ut från början. Sen tycker jag också att det är väldigt kul att pyssla, måla och fixa i hemmet :) Vad har ni beställt för vagn? Jag är i valet och kvalet om vi ska beställa en ny eller om vi ska hoppas på att det dyker upp nåt på blocket. Är egentligen sugen på en Teutonia Cosmo, men är ju så dyrt men nytt! Men dags att beställa nu om man ska hinna få den... Det är ju en del att fixa, men det ska nog hinnas med!

    Ha det så himla bra tjejer!

  • Mulpa

    Hej på Er!
    Hoppas allt är bra!
    Mår lite bättre nu och går nu in i vecka 28, otroligt men sant!!!!

    Jag har beställt en Emmaljunga Classic Sportvagn.
    Jag är lite "gammaldags" och vill ha en hederlig gammaldags vagn.

    Vi har sittdelen i Silver check och En citykorg i Pro Bordeaux.
    Vi köpte en helt ny vagn delvis för att vi tyckte att vi var värda det efter 6 års barnlöshet och kämpande MEN främst
    för att vi skulle få plats med den i vår bil. Vi har en helt ny bil men idag tillverkar de kombi utrymmet ganska så litet och smalt..
    därför tröttnade vi när vi hade provat begagnade vagnar på 3 ställen och de inte gick in..
    då åkte vi till en jätte bra affär som ligger i Karlstad som även säljer på nätet: köpbarnvagn.se
    och då kunde vi prova alla vagnar på plats och bära i och ur och jämföra.. det var bra och valet föll på en "gammaldags" vagn..
    folk får tycka att vi är opraktiska men vi bor på landsbygden och här kommer det mycket snö på vintern och i vår kommun så är de väldigt dåliga med att sköta snöplogning så det kan dröja långt fram åt eftermiddagen och om ens då innan de är ute..
    därför ville vi ha en vagn med stora hjul som man tar sig fram och inte tex med små fram stora bak osv.

    Ja vi skulle få vänta på vagnen till i slutet av oktober trodde de eftersom Emmaljunga haft semesterstängt i juli och nu ligger det en hel hög med beställningar inne så för att veta att vi får den i tid så beställde vi så tidigt.

    Ja nog har jag köpt mycket tidigt.. men det är för att passa på så länge jag har någon lön.. haha...!!
    Eftersom jag förhoppningsvis går hem om exakt en månad med havandeskap och försäkringskassan är inte direkt snabba med sina utbetalningar!! ;)
    samt att man ju inte får samma lön sen heller.. *LER*

    Men också för att jag nog inte kommer att tycka att det är så kul att leta när jag blir tjockis och inte orkar gå i affärer osv.

    jag har också fått en regäl kula till mage! MEN jag njuter också varje sekund!

    KRAM PÅ ER ALLA!!

  • prästkrage

    Hejsan!

    Kände första buffen utanpå magen i söndags. Kändes helt underbart. Men efter det så har det inte känts mer oavsett hur länge jag hållt på magen. Bebben tycker väl det räckte för ett tag.
    Var även hos läkaren idag och blev sjukskriven 25% för foglossning. Inte skoj men vad göra när man inte kan göra något på kvällarna efter en hel arbetsdag.

    Hur mår ni andra? Och hur går det för dig heavenlee?

  • Heavy

    Hejsan!

    Jo tack! Det går.... väldig upp och ner.. Det har vaktiskt varit mycket värre den här gången. Jag är jätte låg och ojämn i humöret. Men det värsta är nog att jag är så disträ! Jag bör inte kra bil, matkassarna glömde jag i garaget häromdagen, strykjäret och annat... Men men det är bara o stå ut! Blodprov och vul på tisdag!

    Vi har köpt hus!!!! Igår! Vi sålde ju vår lägenhet i sommras och har nu äntligen hittat ett hus! Vi flyttar in 15 januari så vi blir bostadslösa i 3 månader. Men det ordnar sig alltid!

    Prästkrage! Åh vad underbart! GRATTIS!

  • Väntar med spänning

    Hej!
    Heaven vad jobbigt för dej att det var tuffare för dej denna gången. Hoppas verkligen att kämpandet ger resultat den här gånger. Håller på er nu! Kram

  • Mulpa

    Prästkrage:
    GRATTIS till första puffen.. ;)
    Jag ska säga dej att jag först i vecka 25 kände regelbundna buffar och puffar och då i rejäl takt..
    min man kände dem först i vecka 26.. men underbart är det !!! FANTASTISKT!!

    Sitter här i soffan nu och det buffar och puffar i magen för fullt.. har jobbat hela dagen och är helt sjukt slut.

    Jag har också drabbats av foglossning och det är jäkligt besvärligt eftersom mitt jobb innebär stå och gå från morgon till kväll..
    får se hur det blir framöver.

    Väntar fortfarande på svar från FK gällande Havandeskapspenning.. är såå jävla nervös..!!
    men det löser sej på ett eller annat sätt.

    Blir jag beviljad heltid så går jag hem 23:e september om jag inte tar ut komp och semester innan dess.. om jag inte pallar mera!!

    på måndag ska jag in på glucosbelastning, får hoppas det går vägen.
    och på onsdag ska jag tillbaka till MVC.

    Vecka 29 imorgon söndag. OTROLIGT!! Men så underbart fantastiskt.

    Heavenlee: Grattis till husköp!! Så underbart roligt!! Och disträ och humörsvägningar.. haha om jag minns!! JAPP det gör jag sååå väl!!

    SKÖT OM DEJ!!

    Väntar med spänning: Herregud va tiden springer på!!! Hur mår du??

Svar på tråden Ännu en fortsättningstråd för Mulpa, väntar med spänning, heavenlee och prästkrage.