• prästkrage

    Ännu en fortsättningstråd för Mulpa, väntar med spänning, heavenlee och prästkrage.

    Hejsan tjejer!

    Vår tråd tog slut.
    Hoppas ni alla vill fortsätta i denna.

  • Svar på tråden Ännu en fortsättningstråd för Mulpa, väntar med spänning, heavenlee och prästkrage.
  • Mulpa

    HEJ PÅ ER!!

    MÅSTE BARA BERÄTTA!!!

    IGÅR FICK JAG BREV FRÅN FÖRSÄKRINGSKASSAN ATT JAG ÄR BEVILJAD HEL HAVANDESKAPSPENNING FROM 23/9
    Jag är så lycklig och upprymd inombords!! Äntligen känns det som jag får lyckan att le mot mig totalt.

    Jag orkar knappt 1 minut till på mitt jobb... det är tungt och vi står och går från morgon till sena kvällen och vi har ju massor av kemikalier på jobbet,
    så just därför jag blev beviljad.

    LYCKLIG = jag.!!

    Så jag har bara 8 arbetsdagar kvar totalt.. slutar den 17/9 pga ledig helg innan och 1 semester dag!! MUMMS!!

    Många kramar Erika.

  • prästkrage

    Mulpa: Vad bra. Då kan du i lugn och ro njuta innan bebisen kommer. Och framförallt hämta krafterna tills dess.
    Själv har jag precis fått hem blanketten att söka havandeskapspenning. Tror iofs inte att det kommer gå igenom, men söker jag inte så kan jag ju inte få det.
    Hur mår ni alla nu då?
    Själv mår jag bra. Är bara foglossningen som spökar just nu. Men det känns bättre nu när jag jobbar 75%.

  • Heavy

    Mulpa, gud vad skönt. Grattis!

    Jag var inte nedreglerad. Vi ökar dosen till kl 06,12,18 o 24.. Åhhhh Det är inte kul att behöva ställa klocka o somna om fy o usch!
    Det var likadant förra gången. Nya blodprover 9:e sep.

    Prästkrage, du gör helt rätt i att söka! Go for it!

    Ha jag sagt att vi köpt hus? Inflytt 15 jan vilket innebär att vi får bo på ett tillfälligt boende i 3 månader eftersom vi flyttar 15 okt från vår lägenhet. Men den som väntar på ngt gott...

    Hur är det med dig Väntar?

  • Väntar med spänning

    Hej på er!
    Med mej är det bara fint Veckorna rullar på och det känns som det är mest fredag och måndag hela tiden... Och nu känns det att hösten är här. Värmen är borta och det börjar bli mörkt på både kvällar och morgnar. Hade gärna haft lite "sommar" ett tag till, men samtidigt så kommer man ju allt närmre dagen man nu går och väntar på

    vad skönt Mulpa att du fick havandeskapspenningen beviljad och hoppas att det går vägen för dig också Prästkrage. Själv har jag tänkt jobba fram till sista oktober. Då är jag ledig en vecka före beräknad förlossning. Sen vet man ju aldrig hur man kommer att må in i det sista och ännu mindre när bebis behagar titta fram, hihi.

    Heaven, duktig du är som kämpar på med sprayet! Hoppas verkligen att du är nedreglerad nu på onsdag så att du får gå vidare. Vill verkligen att det ska gå er väg nu...

    Kram!

  • Väntar med spänning

    Heaven förresten, det låter helt fantastiskt med hus! Jag vill med ha!! Vi har spanat efter en annan lägenhet (hyresrätt) i några månader nu. Säkert kollat på 7-8st utan att hitta nån som skulle passa. Nu har vi lagt ut en bytesannons på Blocket för att hoppas att något intressant byte dyker upp. Bor mitt i centrum, kan ju vara skönt under första tiden med bebis, men egentligen skulle det ju sitta riktigt fint med ett hus! Min sambo har två motorcyklar som han gärna fixar med så han tittar mest efter hus med stora garage, hehe. Själv tittar men ju på liiite annat, men kanske kompletterar varandra på ett bra sätt.

  • Heavy

    Jaa det ska bli helt underbart!

    Idag ska jag ta nya blodprover, hoppas hoppas att jag får börja med sprutor nu! Av någon underlig anledning så tror jag att det blir spray en vecka till. Jag var ju svår nedreglerad sist med+ att jag fick cystan.. Det blir lite bökigt om jag får spraya en vecka till för då blir det äggplcok 1½ vecka innan flytten.. Ja ja vi får ta hjälp av vänner och bekanta till att packa o så.

    Lycka till med lägenhetsletandet! Jag har full förståelse att du vill komma lite utanför citty, ha en egen ballkong eller uteplats vore väl inte så dumt!

  • Heavy

    Cysta igen.. Dom måste förmodligen punktera den.. Fan det var det jag kännde på mig.. Fan , skit, apa... Dom ringer från Link i morgon och talar om vad som ska ske. Fan nu orkar jag snart inte mer.

  • prästkrage

    Fasen vad trist och motigt för er heavenlee. Men som du säger, oftast har man själv en känsla om hur det står till i kroppen. Hoppas bara att det inte ska påverka er fortsatta behandling denna gång utan att du kan få köra på ändå.
    Och vännerna kommer säkert ställa upp med flytten. Grattis till huset föresten.

  • Mulpa

    Heavenlee: Det är inte nådigt vilka motgångar hela tiden!! Vet hur det är och känns att springa in i väggen hela tiden..
    MEN EN VACKER DAG!! Man måste försöka gripa tag i hoppet och våga tro och hoppas.. det är ens enda livlina när allt känns motigt och svart!!
    SÅ STORA STYRKEKRAMAR TILL DIG!!

    Kram till Er andra!!

    Själv är jag helt slut, men nu har jag bara 4 arbetspass kvar..

    Idag har vi varit på begravning och jag är helt slut!!

    Min mans morfar.. kändes så konstigt där satt vi och grät som bara den och tittar på kistan och lyssnar på musiken och i magen sprattlar och buffar det som bara den..
    Ett liv tar slut och ett nytt tar vid!! Livets gång!

    Sköt om Er! Många Kramar Erika.

  • Väntar med spänning

    Heavenlee... så trist att höra med cystan. Hur har det gått? Har de punkterat den? Vill veta allt... Förstår att det känns skit och att du bara vill ge upp, men hoppas verkligen att ni ska få lite medvind nu. Kram

Svar på tråden Ännu en fortsättningstråd för Mulpa, väntar med spänning, heavenlee och prästkrage.