• prästkrage

    Ännu en fortsättningstråd för Mulpa, väntar med spänning, heavenlee och prästkrage.

    Hejsan tjejer!

    Vår tråd tog slut.
    Hoppas ni alla vill fortsätta i denna.

  • Svar på tråden Ännu en fortsättningstråd för Mulpa, väntar med spänning, heavenlee och prästkrage.
  • Heavy

    Halloj!

    Jo då, cystan tömdes i måndags! Hormonvärdena hade gått ner från 3030 till 500! Yippi! Ny provtagning på tisdag och förhoppningsvis så får jag börja med sprutor då! Nu jävlar kör vi igen! Rond 2 har börjat

  • prästkrage

    Hejsan!

    Jag tror att försäkringskassan har satt nytt rekord i snabbhet idag.
    I måndags skickade jag in min ansökan om havandeskapspenning på 50%. Idag ringde de för att höra om en sak på pappret. Då frågade jag lite snabbt när de trodde att de hade behandlat det. Svaret var att det redan var klart. Jag var godkänd. Gissa om jag tappade hakan. Man har ju hört om de som fått vänta flera veckor på svar. Men jag är glad.

    Heavenlee: Vad glad jag blir att läsa att det nu snurrar på igen. Nu så ska det väl var er tur. Lycka till.

  • Mulpa

    Åh Prästkrage!! Så glad för din skull!! Underbart!! Ja jag tyckte också de va snabba..
    10 dagar tog det för mej och då var det 4 helgdagar med räknat där.. ;)
    OTROLIGT!!
    Heavenlee: Blir så glad att du är motiverad och att du kör hårt nu!! ALL STYRKA TILL DEJ!!
    VäntarMedSpänning: Hur är det med dej?

    KRAM

  • Väntar med spänning

    Vad skönt Heavenlee att du är på banan igen. Nu håller vi tummarna att allt ser bra ut på tisdag!!

    Vad skönt Prästkrage att det beviljades. Underlättar lite...

    Mulpa har du slutat jobba nu?

    Med mej är det bara fint. Jobbat mycket i veckan och varit totalt deckad på kvällarna. Sova är en favoritsyssla kan man säga!
    Nu har vi också kommit igång med shoppandet inför bebisens ankomst. Barnvagn, bilbarnstol och babysitter. Allt från Blocket och allt i väldigt fint skick! Känns nästan konstigt att vara så förberedd nu. Mindre än 7½ vecka kvar till beräknad "nedkomst" men med bebissaker att snubbla över så känns det som det är mycket närmre... Men dagarna och veckorna går fortfarande fort fort fort!

  • Heavy

    Vad roligt! Med shoppandet alltså

    I morgon börjar jag med sprutor, tjoho!!!! ÄNTLIGEN efter 5 veckor med spray!

  • Väntar med spänning

    Vad spännande Heaven! Nu hoppas vi att sprutorna gör vad de ska!

  • Mulpa

    Väntar med spänning: Ja visst är det kul att shoppa lite lagom.. vi har också köpt begagnat.. förutom vagnen som vi får av svärmor och svärfar men är beställd.. kommer någon gång i mitten av oktober..
    Jag har köpt en del på blocket och tradera och privat.. perfekt med begagnat.. tjänat många stora tusen lappar på det.

    - ja nu har jag slutat jobba och det är sååå jäkla skönt!! BARA SLAPPAR OCH MYSER!
    Idag har vi varit på föräldraträff.. äh, jag vet inte.. tyckte inte att det var så mycket men men.. vi ska gå klart iallafall..hon va lite yr som höll i det tyckte både jag och min man... ;) Fast det brukar ju barnmorskor kunna vara.. lite bohemiska.. ;)

    Heavenlee: TJOHO!! LET´s go girl!! LYCKA TILL!! Håller alla tummar och tår för dej!
    KRAM

    Prästkrage hur är det med dej min vän?? Hoppas du mår bra!! KRAM

  • Heavy

    Hejsan! Hoppas ni har haft en bra helg! Det har jag, synd att det går så fort bara

    Hur mår ni? Prästkrage?

    Jag har lite mindre svallningar nu vilket känns bra, sprutorna har jag inga problem med. Det ska bli spännande på tisdag då det är dags att kolla hur det är med äggen! Hoppas att det är många! Den här gången blir det IVF på hälften och ICSI på hälften, det känns bra.

    Kram på er!

  • Heavy

    Förresten, förra läkarbesöket bestämde vi att det blir IVF på hälften och ICSI på hälften, det känns bra.

Svar på tråden Ännu en fortsättningstråd för Mulpa, väntar med spänning, heavenlee och prästkrage.