• Svar på tråden Vi som vikttävlat, och fortsätter på vägen mot målet del 2
  • Schohoo

    Ikväll ska jag gå ut! Men eftersom jag VILL gå ner i vikt nu så ska jag dricka super lite! Hoppas jag.... får se hur det slutar!
    Ska iallafall förfesta och tar då med mig en burk Gin och tonic (en sån från Finlandsbåten), och en 1½ l cola light!


    ♥♥♥ Amanda & Aileen ♥♥♥
  • jakeline
    Schohoo skrev 2009-09-26 17:14:03 följande:
    Ikväll ska jag gå ut! Men eftersom jag VILL gå ner i vikt nu så ska jag dricka super lite! Hoppas jag.... får se hur det slutar! Ska iallafall förfesta och tar då med mig en burk Gin och tonic (en sån från Finlandsbåten), och en 1½ l cola light!
    fast de är ju egentligen bara goda på båten! Ungefär som att dricka ouzo någon annanstans än i Grekland. det går liksom inte... Gissa om jag kommer sitta och smutta ginlongdrinks på båten den 23e...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • Schohoo
    jakeline skrev 2009-09-27 08:42:50 följande:
    fast de är ju egentligen bara goda på båten! Ungefär som att dricka ouzo någon annanstans än i Grekland. det går liksom inte... Gissa om jag kommer sitta och smutta ginlongdrinks på båten den 23e...
    Det har du nog rätt i!
    Dom bjöd på bål, så det blev ingen Gin-drink!
    Drack bål och ett glas vitt vin, ovanligt för att vara mig! Men känner mig såklart ändå bakis eftersom jag sovit från 4 till 8! Härligt å vara småbarnsförälder!
    Och vågen visar uppåt, men jag hoppas den hinner ändra sig till vägningen imorgon.... (och jag borde ju inte ha vägt mig men kunde inte låta bli!)
    ♥♥♥ Amanda & Aileen ♥♥♥
  • jakeline
    Schohoo skrev 2009-09-27 08:45:48 följande:
    Det har du nog rätt i! Dom bjöd på bål, så det blev ingen Gin-drink! Drack bål och ett glas vitt vin, ovanligt för att vara mig! Men känner mig såklart ändå bakis eftersom jag sovit från 4 till 8! Härligt å vara småbarnsförälder! Och vågen visar uppåt, men jag hoppas den hinner ändra sig till vägningen imorgon.... (och jag borde ju inte ha vägt mig men kunde inte låta bli!)
    hihi men bål är alltid trevligt. Man får äta frukten... ;) trots att den alltid bli alkoholspäckad... och man blir ännu fullare.

    Här är det alltid jag som går upp av någon anledning. Makens sömn är tydligen mycket viktigare än min. Förstår inte det jag...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • BabbelMia

    Men du Jakeline- jag har det likadant

    Vad bra att du lyckades så bra Schooho, mycket vatten idag och lagom portioner så ska du se att du är på rätt sida av vågen imorgon igen!

  • sholof

    Jag var oxå ute igår. Vi var på restuarang med jobbet o åt fondue....himla gott. Hade bestämt mig för att inte tänka på vad jag åt då o sen att inte väga mig imorse.

    Så ska vänta tills på fredag o väga mig igen o då hoppas jag att jag iaf inte gått upp

    Jag är ändå rätt nöjd med kvällen eftersom jag efter maten i stort sätt bara drack vatten. Kände mig rätt berusad när vi satt på restaurangen eftersom jag inte är van o dricka så mycket nu för tiden.

    Det var så många som kommenterade hur smal jag hade blivit osv...
    Men inte så konstigt eftersom jag väger mindre än vad jag gjort på många år o många av de på jobb har bara sätt mig gravid de sista 3 åren.
    Men det var så himla skoj att höra att det verkligen syns.

    På dom så låter det ju som att jag har blivit jättejättesmal.....fast jag ändå har några kilo till innan jag kommer ner på BMI 25


    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • Schohoo

    Jag skulle och tänkte följa Drutten76´s råd att dricka vatten igår, men det gick ju inge vidare... Så plus 0,8 kg idag! Fett irri!!! Men jag ska lätt ta igen det till nästa vecka... då blir det absolut ingen utgång, plus att jag ska lägga mig tidigt!


    ♥♥♥ Amanda & Aileen ♥♥♥
  • BabbelMia

    Kan trösta dig med att jag ökat 1 kilo under helgen, samt att nystarten idag slutade med kebab till lunch och korv med bröd ikväll. Nåja, har ju vv-fritt i veckan,så får tänka på det

  • sholof

    Jag hade gått upp 7 hg över helgen.... så du är inte ensam om det.
    Men känns som att de extra hektona är lite lättare o gå ner igen.


    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • Schohoo

    Skönt att man inte är ensam då!
    Blev ingen träning idag, men jag har målat en våningsäng! Räknas det som träning!?!


    ♥♥♥ Amanda & Aileen ♥♥♥
Svar på tråden Vi som vikttävlat, och fortsätter på vägen mot målet del 2