• BabyJay

    Tappa vikt fram till jul?

    Var riktigt duktig för ett tag sedan. Åt bra och motionerade. Sedan kom bakslaget, sockerberoendet är tillbaka och magen ser onödigt plufsig ut. Vågen har jag inte ens vågat ställa mig på.

    Tänkte att det nu är dags att ta nya tag. Inskolningen på dagis är klar, pluggandet har börjat och nu får det fan vara nog med småätandet.

    Tänkte kolla om det är fler som vill hänga på och peppa varandra till ett hälsosammare liv? Jag tänkte meddela mat och motion varje dag i tråden här så man har ett samvete någonstans... haha... Då tänker man till lite när man vet att andra "kollar in" hur man sköter sig!

    Någon som vill vara med? Hur tänker ni försöka?

    Min "metod" som tidigare funkat för mig, och som jag kommer köra nu är:
    *te & knäcke eller gröt till frukost
    *smörgås & frukt till mellanmål
    *matlåda till lunch
    *en kopp kaffe på eftermiddagen
    *lagad middag på kvällen

    *motion minst 30 minuter om dagen

    *2 saker att unna sig i veckan, ex lite godis eller en fika

    Tycker det är extra kul om många vill hänga på! Kan behöva lite extra stöd! Särskilt de här första dagarna av socker-detox...

  • Svar på tråden Tappa vikt fram till jul?
  • Jenny1

    den kära leken skrev 2009-09-29 13:23:27 följande:


    Ja det kan nog fungera. Efter 18 äts det ingenting. Det alternativet finns inte. Tänk inte ens tanken liksom. Så slipper man all ångest, ska jag? Nej det ska jag inte eller? Då tar man en macka till slut. Lycka till Jenny!
    Precis så är det! Det är bara att bestämma sig nu! (eller bara o bara...)
  • BabyJay

    Den kära leken: Absolut, nya tag! Hittills har det gått topen iallafall!!

    himmelsflckan: Oj, vad du är duktig!! Jag blir så imponerad!!

    hallonet: Häng på!!

    Jenny: Det är väl en jättebra idé. En förbättring är ju bättre än ingen lixom. Och det r betydligt lättre att ta en sak åt gången!

    För mig handlarkvällssuget helt om vad jag ätit unde dagen. har jag ätit bra frukost, emllis, lunch och middag vid 17 så är jag inte sugen alls på kvällen. mn börjar jag hoppa över mål så sittr suget där som en igel på kvällen....

    Sockersuget däremot är svårt alltså, men det är att hela avstå som gäller. detgår över, men är särskilt jobbigt de förta dagarna. Jag får typ absitinensbesvär, helt ärligt, huvudvärk och mår illa!! SJUKT!!!

    Jag tänkte ha invägning på fredag morogm. Vill man då unna sig något udner helgen har man hela veckan på si att jobba bort det sen ju!!

  • lunkentuss

    BabyJay: Tack Fast det har tagit mig ett tag o bli så pass aktiv... Jag började på allvar med min vikt våren 2008, gick ner 9 kg till sommaren o blev sen gravid I våras föddes lilltjejen o jag vägde ca 5 kg mer än då jag blev gravid förra året. Har "bara" promenerat mkt o joggat en del innan, men nu när jag inte har så mkt fläsk kvar så går det inte lika "lätt" längre, så började på gymmet för 2 månader sen bara... Så förhoppningsvis orkar jag vara lika aktiv ett tag till

    Jag ska väga mig den 1 oktober o ha den vikten som startvikt, o så ska jag mäta lår o midja Kan vara bra om det inte syns nåt på vågen så kan ju ändå måttbandet visa resultat...!

  • den kära leken

    Jag har också tänkt mäta mig lite. Och ta kort! Mannen ska få fota ikväll =) Vad pepp jag är nu. Har verkligen bestämt mig. Ska få snygg kropp igen.

  • lunkentuss

    den kära leken skrev 2009-09-29 15:11:59 följande:


    Jag har också tänkt mäta mig lite. Och ta kort! Mannen ska få fota ikväll =) Vad pepp jag är nu. Har verkligen bestämt mig. Ska få snygg kropp igen.
    Jaaa! Det är skitkul faktiskt med bilder, då kan man ju verkligen se skillnaden
  • lunkentuss

    Uhuhu, nu åker jag iväg på träningen -styrkecore idag.. huvva, värsta sortens core xD

  • Hallonet80

    Jag ska oxå iväg å träna nu !!
    Kan föresten rekomendera www.matdagboken.se där kan man se sin energiförbrukning, knappa in vad man ätit och tränat och se om man ligger plus eller minus på energikontot och följa sin vikt neråt !! Superbra och gratis !!

  • lunkentuss
    Hallonet80 skrev 2009-09-29 18:32:16 följande:
    Jag ska oxå iväg å träna nu !! Kan föresten rekomendera www.matdagboken.se där kan man se sin energiförbrukning, knappa in vad man ätit och tränat och se om man ligger plus eller minus på energikontot och följa sin vikt neråt !! Superbra och gratis !!
    Gratis e gott

    Hemma igen, död i armarna xD
  • den kära leken

    Vad duktiga ni var igår. För min del blev det bara en promenad med hunden. Mina lår var nämligen som sten efter måndagens löprunda. Ikväll ska det bowlas med jobbet så då blir det ingen träning heller. Men imorgon!

    Kanske ska kolla upp det där med matdagboken!

  • lunkentuss

    den kära leken skrev 2009-09-30 06:43:46 följande:


    Vad duktiga ni var igår. För min del blev det bara en promenad med hunden. Mina lår var nämligen som sten efter måndagens löprunda. Ikväll ska det bowlas med jobbet så då blir det ingen träning heller. Men imorgon! Kanske ska kolla upp det där med matdagboken!
    Bowling är ju mkt bättre än att bara vara hemma o glo Varje liten kalori man gör av med är ju superviktig Bowling är ju askul dessutom

    Sitter här med min kanelgröt igen, hehe... Ska till IKEA sen med mor O den här ggn kommer vara FÖRSTA GGN jag inte äter köttbullemeny där xD Ikväll blir det bodypump -hoppas det går bra för jag e lite stel o seg sen igår, höhö...

    Vad äter ni till lunch/middag? Jag har änna ätit samma i flera månader nu så hade vart kul o prova nåt annat? Man kör verkligen fast i sina egna vanor/rutiner
Svar på tråden Tappa vikt fram till jul?