• Pyttisens mamma

    Pärlgalningarna fortsätter i tråd nr 18...

    Välkomna hit alla pärlpysslare och smyckestillverkare, vi fortsätter att prata här!

  • Svar på tråden Pärlgalningarna fortsätter i tråd nr 18...
  • Pyttisens mamma

    Tant Groda skrev 2009-11-07 13:55:38 följande:


    Sambon tänkte nog mest på att han ville inte att jag skulle göra en best redan, för han tycker det blev så dyrt, fast det blev dyrt på panduro idag ändå...annars best. jag mest via nätet
    Panduro är dyrt... I princip det enda jag köper av dem till smyckestillverkningen är deras silverpläterade koppartråd, 0,6 mm. Den använder jag jämt när jag länkar.
  • Tjej 83

    300? shit
    gilalr itne panduro, de kan ha fina saker men så få i varje paket o svindyrt

  • Tant Groda

    pyttisens mamma: Jag brukar undvika panduro det är så himlans dyrt, sen tycker jag inte att de har någor bra sortiment!
    Vad menade med länkar??? Lite förvirrad (jag alltså)

  • NennasuS

    Idag var jag på hantverksförsäljning, vilken gick bättre än förväntat Fick även några beställningar, och nu undrar jag om någon vet var det finns lila ispärlor 8mm?? Hittar ingenstans!
    Sån lila ungefär --> shop.textalk.se/se/articleimage.php&image=1505084&fullwidth=0&fullheight=0


    ♥Emilia♥
  • Pyttisens mamma

    Tant Groda skrev 2009-11-07 15:44:33 följande:


    pyttisens mamma: Jag brukar undvika panduro det är så himlans dyrt, sen tycker jag inte att de har någor bra sortiment!Vad menade med länkar??? Lite förvirrad (jag alltså)
    Länkar=gör en ögla på koppartråden och virar runt änden några varv, på med en pärla, ny ögla, vira änden några varv, kapa tråden. Sen gör man om proceduren, fast man fäster en av öglorna i föregående pärlas ögla. Istället för att använda öglepinnar t ex.
    Se t ex bilden i mitt galleri på halsbandet till utmaningen "Midvinternattens köld.... ".
  • Pyttisens mamma
    NennasuS skrev 2009-11-07 16:58:53 följande:
    Idag var jag på hantverksförsäljning, vilken gick bättre än förväntat Fick även några beställningar, och nu undrar jag om någon vet var det finns lila ispärlor 8mm?? Hittar ingenstans! Sån lila ungefär --> shop.textalk.se/se/articleimage.php&i...
    Sirlig har en lila ispärla, 8 mm, men svårt att säga om det är rätt färg, för det står att den är lite varmare än på bilden... Hon kanske själv kan svara på om det är samma??
  • Pyttisens mamma
    NennasuS skrev 2009-11-07 16:58:53 följande:
    Idag var jag på hantverksförsäljning, vilken gick bättre än förväntat Fick även några beställningar, och nu undrar jag om någon vet var det finns lila ispärlor 8mm?? Hittar ingenstans! Sån lila ungefär --> shop.textalk.se/se/articleimage.php&i...
    Grattis till bra försäljning glömde jag ju skriva!! :)
  • NennasuS
    Pyttisens mamma skrev 2009-11-07 17:37:43 följande:
    Sirlig har en lila ispärla, 8 mm, men svårt att säga om det är rätt färg, för det står att den är lite varmare än på bilden... Hon kanske själv kan svara på om det är samma??
    Jag tittade på den men tror inte det är rätt.
    ♥Emilia♥
Svar på tråden Pärlgalningarna fortsätter i tråd nr 18...