Fasta-farligt?
är det farligt att fasta i ett dygn då man är gravid (v25)?
är det farligt att fasta i ett dygn då man är gravid (v25)?
Även om det är i religiöst syfte, brukar det inte vara så att även om man tillhör en sådan religion att man undviker fastan under graviditet?
min barnmorska sa att det inte skulle vara någon fara med barnet så länge jag mådde bra, men att jag måste dricka om jag börjar känna mig dålig.
Ja, men då är det en annan sak.
Var lite rädd att det handlade om fasta-bantning.
Har din BM sagt att det är OK, så får du lita på henne. Men vätska tycker jag nog att du ska försöka få i dig ändå.
ok... jag får väl försöka ett tag och om jag mår konstigt eller annorlunda så får jag väl bryta fastan... försöka skadar kanske inte. men banta ska jag inte göra. :)
hej,,,men man fastar väl inte 24 timmar? om det e ramadan du syftar på så tror jag inte d e nån fara om du mår bra av d...du tar ju igen allt på kvällen sen...men om du e muslim...å innte orkar fasta så kan du ta igen d sen efter du fött...jag ska göra d...hoppas d hjälpte lite
nja ramadan pågår i 40 dagars fasta där man tar igen allt kvällstid. men detta är bara en 24 timmars fasta, en gång per år, ej islam.
Jag hade aldrig fastat med en liten i magen! Anledningen till att fasta (religion eller inte) kan väl inte vara viktigare än din bebis i magen? Även om det bara handlar om 24 timmar.
Jag måste säga att jag tycker att man ska avstå från fasta, oavsett religion, under graviditet.
Inte ens gravida muslimer fastar ju nu när det är ramadam om inte jag har blivit helt fel underrättad.
Får man fråga vad det är för religion?
När man fastar rensar man ut gifter-slaggprodukter. Inte bra att frigöra dessa gifter som går över till barnet. Det är DÄRFÖR man inte skall fasta eller banta.
Tycker inte man ska fasta under graviditeten. Låter helt idiotiskt i mina öron, vilken religion man har eller inte är väl ändå bebisen viktigare...eller. Men man vet ju aldrig.