• Hormonermedhumör

    Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?

    Vilka fysiska symtom på stress och ångest har ni haft ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:32
    Någon som upplevt t.ex. torrhet i munnen, svullnad i ansiktet och/eller annorlunda känsel i samband med stress och ångest ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-20 15:42
    Någon som lätt spänner sig i käk - och/eller halsmuskulaturen ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 10:30
    Någon som vet nån bra hemsida där man kan läsa om ångest och/eller stress osv eller nån bok med samma innehåll ?

    Eller nån som har tips på vad som hjälper emot stress,spänningar och ångest (förutom mediciner och terapisamtal) ?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 08:59
    Av Er som spänner Er i käken och upplever som att det gör ont i tänderna/övriga delar av munnen...exakt var och hur mkt ont har ni ?

  • Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?
  • Anonym (zz)
    Anonym (jävla ångest) skrev 2013-11-05 19:09:52 följande:



    Bra jobbat :) man känner sig alltid lite "större" när man lyckats :) lyckades själv i dag när dottern skulle till läkaren :) mycket var det att kämpa emot, att köra bil, att gå in på ett sjukhus och sen köra hem :) men blev helt slut efteråt, nån mer som blir det?

    tack :) och detsamma!


    och ja, slut blir man för anspänningen är så hög. men blir lättare med tiden tror ja, och om man vet vad det beror på e det ju lite mindre jobbigt.

  • Anonym (zz)
    Griffin skrev 2013-11-05 19:22:37 följande:
    Bra jobbat!!! Vet precis den där känslan, bara att ta sig utanför dörren känns som en bedrift (och det är det kanske också med tanke på hur man mår). När jag tänker på det drips jag mest av känslan så knäppt det är egentligen. Saker man tidigare tog så för givet hade plötsligt blivit något man näst intill fick drömma om att klara av... 

    Fortsätt utmana dig själv på det där sättet!

    tack! :) ja precis, när man mår dåligt o otrevliga symptom kommer krymper ens värld på ett sätt man som frisk aldrig kan förstå.. är ett jobb att ta sig tillbaka. 


    men jag hoppas jag är på rätt väg nu! 

  • Zwoom

    Har ni haft liknande/samma symtom som mig? Vilka?

    * Bröstsmärtor av olika slag & styrka som kan komma närsom utan förklaring
    * Kan vakna på natten genomsvettig och panikslagen
    * Rädd för att somna i tron om att jag ej skall vakna upp mer
    * Känlan av att inte kunna andas rätt eller ej kunna andas
    * Yrsel både svagt eller kraftigt
    * Ont vid skulderbladen
    * Frusen till max eller svettas som en tok
    * Ostadig
    * Kännsla av att "Snart kommer paniken bryta ut"
    * Extrem dödsångest
    * Tankar om att man har hjärtfel av olika slag elelr andra dödliga farliga sjukdommar
    * Domningar lite varstans
    * Spänd nacke, käke eller annat
    * koncentrationssvårigheter
    * Kännslan av att ej vara på plats där man är som att man vore borta i en annan flummig värld
    * Ljuskännslig
    * Ljudkännslig
    * Att få symtomen på e symtomen som beskrivs på sjukdomar på tv tex programmet 112 på liv o död
    * Kännslan att känna sig ful,värdelös och en börda för sin omgivning (Jag har inga självmordstankar)
    * Rädsla för att andra tex i affären,på stan skall se att jag får/har panikångest
    * Rädd att snacka i telefon med okända
    * Analyserar kroppens små små små signaler och tror det är nått farligt pågång
    * Häftig andning ELLER kännslan av tt andas långsamt
    * Kännsla att hjärtat slutat slå ett tag
    * Hjärtklappning, dubbelslag, hårda slag

    mm.mm Listan kan göras lååång men vill ej plåga er mycket mer med mina symtom Men hoppas någon vänlig orkar och vill svara!    
                   


    My family makes me the happiest mom / wife
  • Anonym (zz)
    Zwoom skrev 2013-11-08 16:47:56 följande:

    Har ni haft liknande/samma symtom som mig? Vilka?

    * Bröstsmärtor av olika slag & styrka som kan komma närsom utan förklaring
    * Kan vakna på natten genomsvettig och panikslagen
    * Rädd för att somna i tron om att jag ej skall vakna upp mer
    * Känlan av att inte kunna andas rätt eller ej kunna andas
    * Yrsel både svagt eller kraftigt
    * Ont vid skulderbladen
    * Frusen till max eller svettas som en tok
    * Ostadig
    * Kännsla av att "Snart kommer paniken bryta ut"
    * Extrem dödsångest
    * Tankar om att man har hjärtfel av olika slag elelr andra dödliga farliga sjukdommar
    * Domningar lite varstans
    * Spänd nacke, käke eller annat
    * koncentrationssvårigheter
    * Kännslan av att ej vara på plats där man är som att man vore borta i en annan flummig värld
    * Ljuskännslig
    * Ljudkännslig
    Att få symtomen på e symtomen som beskrivs på sjukdomar på tv tex programmet 112 på liv o död skulle aldrig palla se ett sånt program!
    * Kännslan att känna sig ful,värdelös och en börda för sin omgivning (Jag har inga självmordstankar)
    * Rädsla för att andra tex i affären,på stan skall se att jag får/har panikångest
    * Rädd att snacka i telefon med okända
    * Analyserar kroppens små små små signaler och tror det är nått farligt pågång
    Häftig andning ELLER kännslan av tt andas långsamt
    * Kännsla att hjärtat slutat slå ett tag
    * Hjärtklappning, dubbelslag, hårda slag

    mm.mm Listan kan göras lååång men vill ej plåga er mycket mer med mina symtom Men hoppas någon vänlig orkar och vill svara!    
                   


    strök över de som jag inte känt, men som sagt ens lista kan göras lång. men du är inte ensam! även om det är en rätt klen tröst ;)
  • Anonym (hmm..)

    Någon som är rädd för att inte vakna när man somnar? Eller att man ska dö när man är hemma ensam med barnen? Rädd för att bli döv/blind ?

  • Anonym (:()
    Anonym (hmm..) skrev 2013-11-11 08:09:55 följande:
    Någon som är rädd för att inte vakna när man somnar? Eller att man ska dö när man är hemma ensam med barnen? Rädd för att bli döv/blind ?



    Jag är extremt rädd för dom 2 första du skrev ...
  • Anonym (hmm..)
    Anonym (:() skrev 2013-11-11 22:27:01 följande:



    Jag är extremt rädd för dom 2 första du skrev ...
    Hur fan ska man fixa vardagen om man är rädd för att dö..
  • Anonym (:()
    Anonym (hmm..) skrev 2013-11-12 07:23:02 följande:
    Hur fan ska man fixa vardagen om man är rädd för att dö..



    Jag försöker vara sysselsatt.. är väldigt orolig pga mitt hjärta.. det slår dubbelslag och ibland kan de slå hårt och fort några slag seb flera extraslag efter varandra utan nå mellanslag..hade jag inte känt dom så hade jag inte varit rädd
  • Anonym (jävla ångest)
    Zwoom skrev 2013-11-08 16:47:56 följande:
    Har ni haft liknande/samma symtom som mig? Vilka?

    * Bröstsmärtor av olika slag & styrka som kan komma närsom utan förklaring

    * Kan vakna på natten genomsvettig och panikslagen

    * Rädd för att somna i tron om att jag ej skall vakna upp mer

    * Känlan av att inte kunna andas rätt eller ej kunna andas

    * Yrsel både svagt eller kraftigt

    * Ont vid skulderbladen

    * Frusen till max eller svettas som en tok

    * Ostadig

    * Kännsla av att "Snart kommer paniken bryta ut"

    * Extrem dödsångest

    * Tankar om att man har hjärtfel av olika slag elelr andra dödliga farliga sjukdommar

    * Domningar lite varstans

    * Spänd nacke, käke eller annat

    * koncentrationssvårigheter

    * Kännslan av att ej vara på plats där man är som att man vore borta i en annan flummig värld

    * Ljuskännslig

    * Ljudkännslig

    * Att få symtomen på e symtomen som beskrivs på sjukdomar på tv tex programmet 112 på liv o död

    * Kännslan att känna sig ful,värdelös och en börda för sin omgivning (Jag har inga självmordstankar)

    * Rädsla för att andra tex i affären,på stan skall se att jag får/har panikångest

    * Rädd att snacka i telefon med okända

    * Analyserar kroppens små små små signaler och tror det är nått farligt pågång

    * Häftig andning ELLER kännslan av tt andas långsamt

    * Kännsla att hjärtat slutat slå ett tag

    * Hjärtklappning, dubbelslag, hårda slag

    mm.mm Listan kan göras lååång men vill ej plåga er mycket mer med mina symtom Men hoppas någon vänlig orkar och vill svara!    

                   



    Känner igen mig i allt
  • Anonym (:()

    Åååh .. satt och läste om brustet kärl idag och nu börja döds ångesten krypandes...

Svar på tråden Vilka fysiska symtom på stress/ångest har ni haft ?