• Vilda Tiger

    Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

    Nu fortsätter vi vårt babbel under resan mot våra små. {#lang_emotions_smile} Här samlas vi som har diabetes typ 1 och är gravida, för att diskutera dagliga blodsockerkontroller, hba1c, tillväxtultraljud, mat och annat som har med hanteringen av vår diabetes under graviditeten att göra.

    Välkommen!

    bf-tråd: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47858295.html

    förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m48213362.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 22:13
    Ny bf-tråd!!! www.familjeliv.se/Forum-2-143/m51905038.html

  • Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
  • harvärldensunderbarastefamilj

    tvåfem- tackar, vågar inte vara riktigt glad ännu o kommer nog att ligga lågt tills jag når v 36 =) Hur går det för er andra här inne, hur långt har ni kommit?

  • kim86

    Grattis Karolina och grattis Villhabarn igår. 


    Ja, BS jakten pågår hela tiden i denna tråden, så det är bara att hänga på.. =)
    Jag är i v 22..
  • kim86

    Alltså. Jag har inte höjt mina doser alls nu. Är ju i v 22, borde man inte ha höjt ngt nu. Kan det vara ngt fel eller är det såå individuellt?


    jag ligger kvar på lite lägre doser än innan gravven, och fick höja lite lite på natten för ngn vecka sedan, men ändå mindre än innan.. Hmm,, blir lite konfunderad. 
    Jättesmidigt visserligen, men alla andra har ju fått höja, o vissa har fått höja väääldigt mycket...
    Jätte tacksam för svar från er som gått längre..
  • harvärldensunderbarastefamilj

    kim- tackar!! Oj redan v 22 härligt!!

  • TurkiskPeppar

    Grattis till er som plussat nyss!!

    Är själv i v 15 nu och tycker fortfarande inte det syns särskilt mycket på magen. Hoppas lillskrutten växen som den ska!! Väntar otåligt på tid för RUL nu, vilket jag ska på om cirka 4 veckor. Ska bli så skönt att få se så att allt är bra!! Tittade på barnvagnar idag och ska beställa så fort vi gjort RUL tror vi

  • Vilda Tiger

    Kim
    HUR kan du ha gått till v 22 redan!? :-O Herregud... jag har hört om fåtalet diab som inte har behövt höja alls under gravven, eller bara mycket lite i slutet. Så det behöver inte alls betyda att ngt är fel.


     


    Ingen bebis här, trots bf idag. Imorgon ska jag till Östra för ställningstagande till igångsättning. Senast lördag sätter de igång mig.


     


    Välkomna ni nya! Bra att det fylls på med nytt folk för annars hade ju tråden dött ut på några månader.

  • tvåfem

    Du och jag kim, nu har jag ju bara gått ett par veckor längre än dig men jag har inte heller höjt doserna än. Eller jo jag tar ju någon enhet till eftermiddags mellanmålet men den enheten har jag ju sänkt i basal doserna så totalt ligger jag ganska lika i dygnsdos.
    När jag väntade första barnet hade jag lägre dos av långsamverkande under graviditeten än innan. När de efter förlossningen sa till mig att gå tillbaka till pre-gravida doser var det en höjning (jag vågade inte höja riktigt så mycket heller). Det fick snabbt sänkas igen. Jag börjar undra om jag har haft för höga doser innan men det känns som att det inte heller bara är det i så fall.

    Villhabarnigår hoppas att du ska få tro på och vara glad för graviditeten så småningom.  Håller en tumme för dig och Karolina som också var orolig.

  • harvärldensunderbarastefamilj

    vilda- så det e dax för dig nu skoj!! Kommer ihåg att du kom in i tråden just som jag hoppade ut sist ;) Skönt o veta när senaste datummet är iaf!!

    tvåfem- tackar! Jodå men som sagt efter två MA så kommer det nog att ta ett tag tills man vågar tro på det hela ändå. Går fortfarande på toa o liksom tror att mensen skall komma igång *S*

    turkisk peppar- spännande men förstår att det e jobbigta att vänta =)

  • kim86

    Tack för infon både vilda och tvåfem. Då ska jag inte gå coh noja över det med, bara tacka o ta emot antar jag när man slipper höja så mycket. har typ börjat få grav-illamående NU, av någon anledning. =) kräktes igår/förrgår och imorse kom jag 1 timme försent till jobbet för jag mådde så illa.. =) haha, konstigt..

    Lycka till idag Vilda.
    Någon som vet om Ebyl har fått?, ej sett henne här.
    Ska titta på din bild vilda. =)

Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare