• Vilda Tiger

    Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

    Nu fortsätter vi vårt babbel under resan mot våra små. {#lang_emotions_smile} Här samlas vi som har diabetes typ 1 och är gravida, för att diskutera dagliga blodsockerkontroller, hba1c, tillväxtultraljud, mat och annat som har med hanteringen av vår diabetes under graviditeten att göra.

    Välkommen!

    bf-tråd: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47858295.html

    förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m48213362.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 22:13
    Ny bf-tråd!!! www.familjeliv.se/Forum-2-143/m51905038.html

  • Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
  • harvärldensunderbarastefamilj

    Kim- känner lite som du med vikten att BS e det som går först. Men hade ju tänkt slippa bli en sumo iaf =)

  • kim86

    Ja. men jag försöker också tänka så.
    Visst, jag vill inte heller bli sumo.. hehe, men som sagt. Bebisens välmående är det viktigaste nu, så får man ta hand om sig själv efter.. Om man hinner. =)
    Jag har gett mig 3 månader, kanske lite snävt, men på julafton vill jag vara nere i startvikten.. får se hur det går...

  • harvärldensunderbarastefamilj

    Kim- du kommer att fixa det galant ut o ränn runt med barnvagnen sen bara så skall du se att kg rinner av dig =)

  • Maddie72

    Jag är i vecka 24 och gått upp 10 kg. Inte så skoj kanske. Men den senaste månaden har jag bara gått upp 1 kg, så då känns det lite bättre. =)

  • kim86

    Precis, det går i skov liksom.. =)
    Jag har inte gått upp ngt de senaste 4 veckorna. så jag hade gått upp 12 kg redan i v 26.. =)
    skönt att det inte är samma viktuppgång alltid..

  • harvärldensunderbarastefamilj

    maddie- tycker inte det var så mkt iaf =) Har förstått att vissa går upp mer i början för att stanna av mot slutet osv

  • Maddie72
    kim86 skrev 2010-07-23 11:26:30 följande:
    Precis, det går i skov liksom.. =)
    Jag har inte gått upp ngt de senaste 4 veckorna. så jag hade gått upp 12 kg redan i v 26.. =)
    skönt att det inte är samma viktuppgång alltid..
    harvärldensunderbarastefamilj skrev 2010-07-23 11:26:38 följande:
    maddie- tycker inte det var så mkt iaf =) Har förstått att vissa går upp mer i början för att stanna av mot slutet osv
    Skönt om det är så.
  • Protea

    Nagon har som redan har barn? Hade ni en normal forlossning eller blev det kejsarsnitt? Ar lite nyfiken pa vad man gor i olika lander. Har i England verkar det bero pa vilket sjukhus man tillhor.

  • harvärldensunderbarastefamilj

    protea- min väninna snittade båda sina, då hon inte ville föda vaginalt =)

  • na96gen
    Protea skrev 2010-07-23 13:29:55 följande:
    Nagon har som redan har barn? Hade ni en normal forlossning eller blev det kejsarsnitt? Ar lite nyfiken pa vad man gor i olika lander. Har i England verkar det bero pa vilket sjukhus man tillhor.
    jag har två barn sedan tidigare och jag har genomgått två normala förlossningar Tyst
Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare