• Vilda Tiger

    Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare

    Nu fortsätter vi vårt babbel under resan mot våra små. {#lang_emotions_smile} Här samlas vi som har diabetes typ 1 och är gravida, för att diskutera dagliga blodsockerkontroller, hba1c, tillväxtultraljud, mat och annat som har med hanteringen av vår diabetes under graviditeten att göra.

    Välkommen!

    bf-tråd: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m47858295.html

    förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m48213362.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 22:13
    Ny bf-tråd!!! www.familjeliv.se/Forum-2-143/m51905038.html

  • Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare
  • kim86

    Villhabarnigår. Jag ska på nästa TUL den 17/9. Så ett tag till..
    Ska dock ha telkontakt med diab dr idag då jag fått sänka mina doser så mycket. Dr på KK tyckte detta var konstigt o bad mig att dubbelkolla vilka doser jag tog till vad jag åt o så vidare nu under en vecka. o Jag har sänkt både bolus och basal. De tyckte detta var för tidigt och ville isåfall ha fler kontroller. Flödet var ju bra förra veckan, men de ville nog ha lite extra koll. Jag tycker själv att jag mår lite konstigt också.. Kass i magen, jättetrött, sammandragningar.. Vi får se vad de säger idag.. 

  • harvärldensunderbarastefamilj

    kim- fy så jobbigt, hoppas det gått bra idag för dig!!

  • harvärldensunderbarastefamilj

    turkiskt- mmm skall bli såå skönt, går o inbillar mig att inte livmodern vuxigt så högt som den borde osv så det skall bli kanon o se hur det står till där inne =)

  • TurkiskPeppar

    villhabarnigår: Finns alltid något som oroar mig tycker jag, så alltid lika skönt att få se eller höra att skrutten mår bra Ska bli spännande (och nervöst) att få uppskattat storleken för första gången.

  • Boomie

    Kim - hur har det gått för dig?

    Turkisk P och villha... - jag har mitt vul den 8:e så det blir en spännande dag i tråden

  • harvärldensunderbarastefamilj

    boomie- ååå så skoj kommer verkligen att bli en spännande dag =)

  • kim86

    Tackar som frågar..
    ska in på kontroll o ctg imorgon bitti.. får se då vad det är som händer... 

  • kim86

    såå nu har jag varit på kontroll. Hade ej öppnat mig ngt, så de trodde att det var diarren som gjorde att sammandragningarna satte igång. de tog även en odling från livmodertappen då jag hade GBS i urinen för 6 veckor sedan, så de ville kolla så de inte spridit sig och då orsakade sammandragningarna..
    skönt o få det kollat o se så lillen hade det bra med...
    ska på ny flödesmätning och ctg imorgon för det där med att jag fått sänka doserna så mycket.. hoppas allt är bra där med..
    34+0 imorgon o dr sa att från och med då är det helt ok att bebben kommer. lite läskigt o tänka att från o med nu kan bebben komma när som helst, o det är helt ok. =) bebbeb väger ju typ redan 3 kilo så storleken gör det ju inget på. =) 

Svar på tråden Gravida typ 1-diabetiker snackar vidare