• tinee
    Äldre 24 Jan 10:52
    4848 visningar
    27 svar
    27
    4848

    pinsamma meningar era barn sagt?

    Vet att de funnits nån liknande lek innan


    men tänkte de var så skoj att läsa
    Har ditt barn skämt ut dig eller sagt nått opassande typ ute bland folk i så fall vad berätta?
    kan ju börja jag
    va en gång nöden hade sin lag och jag var tvungen att springa in på en resturang och göra nr två, i alla fall william min son fick ju följa med in och tänkte gött de kanske tror de är han som tar sån tid liksom men icke sen när vi går ut så säger han högt
    - mamma bajsa där inne de luktar
    mitt i resturangen tror du jag skämdes ögonen ur mig=)=)
  • Svar på tråden pinsamma meningar era barn sagt?
  • Sandra­09
    Äldre 24 Jan 10:58
    #1

    Hej. En sak mitt syskonbarn sa som lät väldigt kul. Hon har inte direkt koll än på vad som är rumpan och snippa osv.. hon vet ju ungefär. Men iaf..


    Hon frågade hennes pappa vad han hade i rumpan? Han forstod inte riktigt vad hon menade. Lite senare frågade hon om snippa, och vad han hade.. då sa han att han hade en snopp för han är en pojke. Det var nog det hon försökte fråga tidigare, men det blev vad har du i rumpan istället. Iaf eftersom hon fick svaret snopp.. så sa hon ju så klart.. Pappa har en snopp i rumpan.... =) 
    Vi var dock ingenstans just då så ingen hörde henne. Men tankarna börjar ju, tänk om hon säger det på dagis. Det vore ju bara för pinsamt. =)
  • sofieo­3
    Äldre 24 Jan 11:29
    #2

    min moster stod och strök kläder och min kusin fråga "mamma varför stryker du?"
    -jo, det är för att kläderna ska bli släta och fina.

    dom gick dagen efter och handla. och min kusin fick syn på en tant och peka
    " mamma hon behöver strykas"

  • Äldre 24 Jan 11:33
    #3

    Var ute och gick med min son då det körde förbi en dam i permobil och hon saknade ett ben, och lillkillen ställer sig och pekar och gapar "Mamma titta tanten har bara ett ben" högt och ljudligt..men det var en väldigt snäll dam så hon stannade och förklarde för honom varför det var så. Men lite pinsamt kände jag.

  • Funder­ingar
    Äldre 24 Jan 11:43
    #4

    Hahaha, barn är underbara! Min son har precis börjat prata så han har ännu inte så mkt roliga meningar i bagaget, men favoritordet är det egenpåhittade ordet bajstårta, hmmm... säkert mycket populärt bland kompisarna på dagis {#lang_emotions_embarassed} 

  • Funder­ingar
    Äldre 24 Jan 11:44
    #5
    Jessica85 skrev 2010-01-24 11:33:23 följande:
    Var ute och gick med min son då det körde förbi en dam i permobil och hon saknade ett ben, och lillkillen ställer sig och pekar och gapar "Mamma titta tanten har bara ett ben" högt och ljudligt..men det var en väldigt snäll dam så hon stannade och förklarde för honom varför det var så. Men lite pinsamt kände jag.
    Vilken bra tant ändå tycker jag, som stannade så.
  • Äldre 24 Jan 12:18
    #6

    Jag var i videouthyrningsaffären med en 5-åring som precis hade bestämt sig för en barnfilm. Innan vi skulle betala ville jag ta en titt på om det kommit ut nån bra... ja, motsats till barnfilm. Av bara farten råkade jag säga "vuxenfilm" fastän jag såklart menade nån ny thriller/dramafilm/actionfilm o dyl. för vuxna och inte nån porrfilm. Jag hann liksom inte tänka mig för utan sa motsatsen till barnfilm. Nåväl... sen gick femåringen runt i affären och med hög och tydlig röst sägandes: "men var är vuxenfilmernaa vi ha en vuxenfilm också?" m.m. . Det var inte så roligt... {#lang_emotions_smile}

  • tinee
    Äldre 24 Jan 14:03
    #7

    ja han har med min son sagt när vi stog i kön på liseberg iof hade han ju rätt men då kom en rullstolsbunden och fick gå före kön för att åka


    varav min pojk skiker
    - amen du får inte gå före ja va här först
    du får vänta på din tur gå bak
    iof har han ju rätt så sätt men kände bara lite skämmigt
  • ängeln­83
    Äldre 24 Jan 14:11
    #8

    Sonen på snart 3 år fick en ballong i färgaffären, han blev tok glad och skrek: Mamma, titta jag har bånge (ballong).

    På McDonalds sa han till tjejen i kassörskan att han ville ha sugröv (sugrör), senare under måltiden då han hade ketchup över halva sej sa han högt och tydligt: Jag vill ha patte (papper).

    Och en dag på dagis vid frukosten så var mackan tydligen inte så god, då sa han: Jag vill inte ha gammal mutta (macka).


    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Sessan­4
    Äldre 24 Jan 14:19
    #9
    ängeln83 skrev 2010-01-24 14:11:55 följande:
    Sonen på snart 3 år fick en ballong i färgaffären, han blev tok glad och skrek: Mamma, titta jag har bånge (ballong). På McDonalds sa han till tjejen i kassörskan att han ville ha sugröv (sugrör), senare under måltiden då han hade ketchup över halva sej sa han högt och tydligt: Jag vill ha patte (papper). Och en dag på dagis vid frukosten så var mackan tydligen inte så god, då sa han: Jag vill inte ha gammal mutta (macka).
    Skrattar så tårarna rinner
  • FH Mamma
    Äldre 24 Jan 14:27
    #10

    När jag var på rehab så var vi och hälsade på min första avdelning och då hade de fått in en man som satt i en speciell rullstol med stöd för huvudet. Av någon anledning var farbrorn klädd i rött.
    Så givetvis stirrade sonen då runt 2 år och ropade titta Jultomten..

    Sen har han märkt att vi har tidningar på toaletten så när han var runt 4 år så kom han fram med en tidning i affären och så sa han (han pratar högt ibland) mamma denna kan du har när du bajsar.

    Sonens storasyster sa när hon var runt 5 år Jag vill ha PISSA. I över 1 år försökte jag sen få henne att säga Pizza vilket var vad hon ville ha.

    Sonen gillar sina kroppsfunktioner så han brukar ljudligt säga till högt om vi är ute Mamma jag fes, mamma jag rapade.

Svar på tråden pinsamma meningar era barn sagt?