• Rondellen

    Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

    Här samlas vi som har fått X och vill bli gravida igen, men på rätt ställe. Några har lyckats, och några kämpar vidare.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m46019150.html - Första tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-25 08:54
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m48311763.html - Andra tråden

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-02 15:40
    Nya tråden!

    tråd 4!
    www.familjeliv.se/Forum-7-311/m52304934.html

  • Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
  • Sunflower Sthlm
    ÄrtaMärta skrev 2011-01-06 11:18:35 följande:
    Blöder du fortfarande eller har det avtagit?
    Om man får MF så brukar man blöda mkt och har riktigt ont säger alla jag känner som haft MF.
    Hoppas allt löser sig!
    testa själv med ett test om du vill för att se om du plussar fortfarande, då kanske hcg är på väg upp trotts allt.
    Nu på morgonen har blödningen ökat avsevärt, börjar likna mensblödning och så har jag fått mensvärken från helvetet på det. Så tidigt missfall är nog det jag har för shit vad ont det gör. Ondare än vanligt vid mens. Så det är nog ingen idé att hoppas på att det vänder upp igen. Har tyvärr inga test hemma så jag kan inte testa men ska försöka köpa ett idag och testa imorgon bittit.
  • Sunflower Sthlm

    Mika:
    Vad skönt att du börjar blöda ordentlig också, skönt att slippa gå och vänta, hoppas och oroa sig. Mysigt med lite bebisgos, även om jag förstår att det samtidigt är lite jobbigt.

    Tror det är kört vad gäller att det skulle vara en normal graviditet det här men missfall känns ändå bättre än X även om jag nu såklart oroar mig för att det aldrig kommer att funka alls. Men jag ska vara positiv! Försöka iaf, men kanske inte idag. Orkar inte det.

  • Mika1980

    Klart vi ska fika tjejer! :) Kanske redan på söndag (om du orkar Sunflower)? Kan skicka ett meddelande med mitt nummer.

    Kram

  • Rondellen
    Sunflower Sthlm skrev 2011-01-05 21:30:51 följande:
    Nu är vi hemma igen, vilken låång vistelse det blev på akuten till slut.

    Slutsatsen av mitt besök blev att jag förmodligen har ett tidigt missfall då mitt hcg endast var 10. Läkaren sa samtidigt att det oavsett kan vara både en väldigt tidig graviditet eller ett nytt X men hon gissar på missfall. Jag ska komma tillbaka på måndag och lämna nya blodprover och så ska samma läkare ringa upp mig under dagen. Men jag blöder lite mer än vad som är vanligt i en tidig graviditet. Så fortsättning följer på måndag.  

    Men oavsett så är jag glad om det inte är ett nytt X även om min man tillförde en ny dimension till det hela. Han menade att, om det är ett nytt X så kan de operera bort den skadade äggledare så slipper vi oroa oss för den men... jag är nog ändå nöjd om jag slipper det. :) Visst, oron för ett nytt X finns kvar men jag slipper gärna operation. Tror jag.  

    Tack för era fantastiska ord, de värmde oerhört när jag satt där i väntrummet. Tack och stora kramar till er!
    Jag fick ett tidigt missfall efter mitt x. Även om det var tråkigt kändes det betryggande för det visade att ett ägg faktiskt hade passerat somd et skulle även om resten inte hade funkat.

    Skickar över en stor kram!
  • RaraS

    Idag är det jag som bryter ihop och försöker komma igen...

    ....började förstå redan imorse att inte skulle gå denna månad. Vaknade och min man sa direkt att mina bröst inte var så stora och spända längre.

    Sedan gjorde jag ett av mina gratis-test från billiga-tester. Ett skuggstreck kunde jag se....som i förrgår som jag gjorde ett sådant test. Tänkte att om strecket beror på hcg så utvecklas det ej normalt, när det är lika starkt som i förrgår. Clearbluestrecket igår var lite tydligare än det här...

    Sedan började magen göra skitont på förmiddagen och nu vid lunch kom min mens, det ömmar skitmycket från min högra sida också, där som det har huggt i flera dagar. Jag brukar inte känna såhär mycket vid mens, men det var ju jäkla punktlig i alla fall.

    Man känner sig så knäpp...känns som jag lurat min man att tro på något som inte finns...men han tror att det kan ha varit något ändå. Vi har ju båda trots allt sett skuggstreck från 3 tester nu 3 dagar i rad...och han har ju själv sett hur mina bröst inte får plats i mina bh:ar längre...

    ...själv vet jag inte vad jag ska tro. Om jag är helt knäpp i huvudet eller om det faktiskt har varit något, som "bara" inte stod rätt till.

    I alla fall....bara att bryta ihop och komma igen, som min man säger...nästa ÄL verkar i alla fall komma på en helg om ett par veckor, hoppas den kommer under helgen för min man jobbar borta under veckorna fram till mitten mars. Känns som jag aldrig kommer att bli gravid...och nästa ÄL kommer väl antagligen från vänster sida

    Synd att det är så långt till Stockholm...hade varit kul att träffa er och ta en fika, när allt känns såhär hopplöst! Hoppas ni får det trevligt!


    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • RaraS
    BIM:

    Miny: 7/1-2011 (försök 11 efter X)

    LillaFrugan: 24/1-2011  (Försök nr 4, X 2007-12-31 behandlades med Metrorexat, båda äggledarna kvar, ett barn 2009)

    Lemis: 2/2-2011 (försök nr 1 efter X.  bukop, höger äl togs bort).

    RaraS: 6/2-2011 (försök 3 efter x). Vänster ÄL bortopererad, med titthål, den 4/10-10, v 6+4.

    Gravida:

    angio101: BF 23/1 2011, gravid på försök 2 efter X (brusten vä äl, borttagen 28/1 2010 v8, "kejsarsnitt")

    ewaulrica: planerat snitt 14/4 2011 gravid efter 9 försök, ca 1 år efter op för X i vä ÄL, som togs bort

    Acinna: BF 19/7 2011, gravid på försök 1 efter X (titthålsoperation 17/9-10 i v.10+0, har båda ÄL kvar)

    LYCKA82: BF 16/8 2011, gravid på försök 5 efter X (haft sammanlagt 2 X, vänster äggledare togs bort)

    Sejda79: BF 27/8, gravid på 7:e försöket efter X (operation 1/4-2010, höger äl togs bort)

    Frikadellen bf 30/8, gravid efter ett års försök.

    Övriga/pausar:

    Mika1980: Två försök efter X. Akut bukoperation/spräckt äggledare 31/7-2010 efter metrotrexatbeh. 1 äggledare kvar.

    Mmmbop: ~10/3-2011 (försök 1 efter X) X vänster, Metotrexatbehandlad 1/12-10. Båda ÄL kvar
    Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10.
  • Mika1980

    Vad tråkigt Rara :( Har lite samma misstankar som du, att jag kanske fick ett väldigt tidigt mf. Jag blöder ovanligt mkt och konstigt..ska inte gå in på otrevliga detaljer, men det är massa levrat blod bland annat :/ Men det är ju väldigt vanligt med så tidiga missfall så att man knappt hinner få utslag på grav.test..man får försöka tänka på det som en vanlig mens, eftersom det aldrig skulle kunna utvecklas till en levnadsduglig bebis om den stöttes bort så snabbt. Men tråkigt är det. Vi får hoppas på nästa gång för er!
    Och ja, det hade varit kul om du kunde komma till Sthlm och fika :)

  • Lemis
    RaraS skrev 2011-01-06 15:20:44 följande:

    Idag är det jag som bryter ihop och försöker komma igen...

    ....började förstå redan imorse att inte skulle gå denna månad. Vaknade och min man sa direkt att mina bröst inte var så stora och spända längre.

    Sedan gjorde jag ett av mina gratis-test från billiga-tester. Ett skuggstreck kunde jag se....som i förrgår som jag gjorde ett sådant test. Tänkte att om strecket beror på hcg så utvecklas det ej normalt, när det är lika starkt som i förrgår. Clearbluestrecket igår var lite tydligare än det här...

    Sedan började magen göra skitont på förmiddagen och nu vid lunch kom min mens, det ömmar skitmycket från min högra sida också, där som det har huggt i flera dagar. Jag brukar inte känna såhär mycket vid mens, men det var ju jäkla punktlig i alla fall.

    Man känner sig så knäpp...känns som jag lurat min man att tro på något som inte finns...men han tror att det kan ha varit något ändå. Vi har ju båda trots allt sett skuggstreck från 3 tester nu 3 dagar i rad...och han har ju själv sett hur mina bröst inte får plats i mina bh:ar längre...

    ...själv vet jag inte vad jag ska tro. Om jag är helt knäpp i huvudet eller om det faktiskt har varit något, som "bara" inte stod rätt till.

    I alla fall....bara att bryta ihop och komma igen, som min man säger...nästa ÄL verkar i alla fall komma på en helg om ett par veckor, hoppas den kommer under helgen för min man jobbar borta under veckorna fram till mitten mars. Känns som jag aldrig kommer att bli gravid...och nästa ÄL kommer väl antagligen från vänster sida

    Synd att det är så långt till Stockholm...hade varit kul att träffa er och ta en fika, när allt känns såhär hopplöst! Hoppas ni får det trevligt!


    Vad tråkigt när den där tant röd kommer för jämnan!

    Innan jag ska får min mens så svullna alltid mina bröst och ömma lite ibland.  Så när jag var gravid med min son så tänkte jag aldrig på att det skulle kunna vara ett graviditets-symtom.  Tänkte om det är så för dig med när det gäller brösten och mensen.

    Hoppas det tar sig nästa månad.
    Vet du från vilken sida du ägglossar mest ifrån?
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3