• BuBBlan00

    Planer för att skaffa barn till sommaren

    Vi tänkte köra i gång till sommaren att försöka få barn. Då har jag jobbat ett tag och ekonomin har byggts upp. Är det flera som planerar att börja försöka i maj juni? Skulle vara kul att prata med andra som går i planeringsdagar. 

  • Svar på tråden Planer för att skaffa barn till sommaren
  • Sajabollan
    lissabon vad tråkigt med en massa begravningar, ger en stärkande kram!
    Vad jobbigt att du är osams med din mamma, sånt är aldrig roligt speciellt inte om hon inte håller vad hon lovar...
    Hoppas att ni löser det bara!
    Skönt att du börjar må bättre i alla fall!

    Vi beter ju oss som pensionärer hela bunten här när vi kollar på Doobidoo *ler*
  • BeccyBoop
    Lissabon Beklagar sorgen... aldrig lätt när någon nära går bort. Förlorade min pappa för snart 5 år sen och det gör sig påmint titt som tätt även om man kommit över den värsta sorgen. 

    Tråkigt att din mamma berättat om att du är gravid. Jobbigt att hon inte håller vad hon lovar... Hoppas ni kan lösa det!

    Vi fick vår luft/värmepump installerad förra veckan. Dock inte startat upp den än, behövs ju knappast när det är 20 grader ute! Och sen måste vi ju ha el till den, så makens nästkusin ska komma hit i veckan och fixa det. Bra att elektriker i släkten! Maken är snickare och det är också toppen! Familjen Kaos Välkommen!

    ***

    Här är allt fint. Eller ja, så bra det kan vara. Längtar så till helgen då jag ska se om äl-testen funkar!
    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • äntligen Vi

    får jag fråga:

    skulle ni ha valt att berätta för era syskon ihop med föräldrarna (som redan vet nyheten) eller skulle ni föredra att berätta det enskilt.

    om man ser det från syskonens perspektiv, hade ni velat få info om syskonbarn enskilt eller ihop med överiga släkten. och hade det spelat någon roll om de visste innan??

    är lite kluven i den frågan...

  • BeccyBoop
    äntligen Vi Vi berättade inte för våra syskon direkt. Men vi väntade nog bara en vecka med det efter vi berättat för föräldrarna. Och jag som syster bryr mig inte om hur jag får veta infon. Man blir ju glad vilket som, vare sig ens föräldrar är där eller inte och då vetat om det sen innan!
    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • Naura

    Vecka 10 börjar nu! Nu börjar man ju närma sig 12 på allvar, och då kanske man kan andas ut lite. Den 7 sept ska vi till BM igen, får väl se om de hör några hjärtljud där inne då eller om vi måste vänta nån vecka till.

    Har inte berättat för mina syskon ännu. Vet nte riktigt när jag ska göra det...Sen när jag kan börja tro på det på riktigt själv, då kanske jag berättar till alla jag känner, men just nu så vill jag ha bevis för mig själv först. Men vet inte hur jag kommer göra det, vill ju överraska dom på nåt sätt men vet inte hur. Men mina föräldrar kommer inte närvara när jag berättar. Tror inte det spelar någon roll alls.

  • Sajabollan

    vi berättader för våra syskon i måndags då min makes bror skulle flytta till en annan ort på tisdagen så ville vi säga det nu o inte på telefon, så för att vara rättvisa så fick hans andra bror oxå veta och då berättade vi även för mina syskon,
    Så föräldrarna var inte med...

    har berättat för en vännina idag för nu har jag en kula på magen(är i mitten på v10 men jag är svullen som bara den) , går liksom inte att dölja.  vi ska dit på kräftskiva till helgen med en hel den andra o jag ville berätta det för henne själv o inte inför de andra ( vet att ett av de andra paren försöker få barn o vet inte hur jobbigt det skulle vara för dom att få det under näsan på en kräftskiva)...

    Har gett en bok till min man idag, PAPPOR föder barn av Gunilla Bergensten. Känns som en riktigt bra bok!  

  • BeccyBoop

    Jaha.... när man nu varit duktig och köpt dyra äl-tester så ska dom användas i helt fel syfte!

    Går på kortison nu i 5 dagar och då får man inte blir gravid! ÖKEN! Men va fan....har jag inte blivit gravid än, så vad gör en månad till? Gråter 


    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • Sajabollan
    BeccyBoop nej vad tråkigt!!!! Har du varit dålig nu så du måste äta kortison? Skickar värmande kramar!!!!

    I kväll brudar är det Doobidoo =) ska ni oxå vara lite pensionärer och kolla?!
    Maken är hemma i kväll men jag ska försöka övertala honom att kolla, han gillar att tävla så det ska nog gå bra.
  • BeccyBoop
    Sajabollan Har ms och fått en inflammation i kroppen (s.k skov) och har varit relativt förlamade sen i måndags. Klarat och gå hyfsat idag och det är jag glad för.
    För att hämma inflammationen får man kortisonbehandling och under den tiden man går på det så ska man inte bli gravid. Kan medföra fosterskador. Så denna månaden får man hålla sig på mattan

    Och ja, det blir Dobido för hela slanten här med. Sen sängen - är sjukt trött! 
    It's something unpredictible, but in the end it's right
Svar på tråden Planer för att skaffa barn till sommaren