• BuBBlan00

    Planer för att skaffa barn till sommaren

    Vi tänkte köra i gång till sommaren att försöka få barn. Då har jag jobbat ett tag och ekonomin har byggts upp. Är det flera som planerar att börja försöka i maj juni? Skulle vara kul att prata med andra som går i planeringsdagar. 

  • Svar på tråden Planer för att skaffa barn till sommaren
  • Sajabollan
    beccyboop hoppas att du känner dig bättre snart!!! Ja håll dig på mattan nu =)
  • BeccyBoop
    Sajabollan Tack! Känner mig bra mycket bättre idag än jag gjorde i måndags när jag inte kom ur sängen!
    Så dagen i ära ska vi roa oss med att köpa ny dammsugare (eftersom maken råkade ha sönder filtret och det inte går att köpa ett nytt filter bara - såklart!) och sen kan man kanske se om man hittar en eller annan ny tröja så här inför kommande höst!

    Och jag är kvar på mattan!  
    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • Sajabollan
    beccyboop skönt att du mår bättre!!! Ja du sjukt att man inte kan köpa nytt filter bara utan måste köpa en helt ny dammsugare...

    Jag mådde sämre igår, små kräktes flera gånger o mådde tjyvens...
    idag har jag varit hemma i 3 v fr jobbet en vecka då jag ringde mig sjuk själv o två veckor med intyg, så på onsdag börjar jag jobba igen. Jag hoppas bara att detta går bra! Är lite nervös faktiskt men men

    Idag är det ganska fint väder så jag ska försöka göra lite ärenden, typ köpa bättre trosor som inte trycker på magen =)
    Gick in i v11 i lördags! Och nästa vecka är den riktiga inskrivningen, så det känns spännande!
  • BeccyBoop

    Hur är det med alla??
    Här väntar man på mens för att få börja försöka igen. Drygt är bara förnamnet! Fördriver tiden med att umgås med familj o vänner och att baka. 


    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • Naura

    Jag mår dåligt....har gjort det ett tag nu, därför jag är frånvarande. Har inte jobbat på hela förra veckan, grym huvudvärk o trötthet, ligger bara i mörkt rum dygnet runt nästan... Törs inte äta nå värktabletter heller.

    Ska till BM imorgon och göra läkarundersökning. Måste prata med dom där om detta, kan inte jobba som det är nu. Försöker hålla koll på blodtrycket, men verkar inte vara nåt avvikande där. Läste på nätet att hormonerna kan ge huvudvärk, men detta är fruktansvärt.

    Har ont i magen till och från oxå...före jag äter, efter jag ätit...när jag är uppe o rör på mig, eller när jag ligger ner. Alltså helt sporadiskt. Vet inte varför, kommer snabbt, och går över snabbt...ska fråga om det oxå imorgon. Skulle ju få höra hjärtljud, så jag hoppas att allt kommer se bra ut. Men är suuuper trög i magen, sten hård, så kanske därför jag har värk oxå ibland...

    BeccyBoop, jag förstår att det känns segt för dig! Det har ju gått lång tid nu sen ni började försöka. Men oktober närmar sig, det kanske är din månad som du drömde? Jag har 3 extra stavar till clearblue äl-test om du är intresserad. Gratis såklart. Jag använde bara 4 då när jag köpte det.

  • Sajabollan

    hej!
    Jag mår bättre har varit hemma i tre veckor ju, men är nu inne på min andra jobb vecka, känns faktiskt väldigt bra!
    Är ju väldigt hungrig så det blir många mellanmål.
    Var på inskrivning i dag, fick dock ej lyssna på hjärtat...

    Lissabon var jobbigt att du är dålig, hoppas att det går över snart!!

    Beccyboop förstår att det är drygt, håller tummarna att det kommer gå vägen nu nästa gång! Vad mysigt att baka!!!

  • äntligen Vi

    vi har också varit på inskrivning nu, dock fickinte vi heller lyssna på hjärtat. men vi har bara några veckor kvar till ul så det ser vi fram emot

  • BeccyBoop
    Lissabon Hur gick det hos läkaren igår? 
     
    Sajabollan Va skönt att du känner dig bättre, roligt att komma i gång. Tiden går lite fortare när man är sysselsatt!

    äntligen vi Dom brukar inte låta en lyssna på hjärtljud förrän efter första ul, så runt v. 20-25.  
    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • Naura

    Jag var till läkaren i tisdags. Hon gjorde gynundersökning och lyssnade på hjärtat och lungorna. Allt såg bra ut. Hade inte så mkt tid att prata om huvudvärken, men hon tyckte jag skulle ta en alvedon för att kunna sova och slappna av. Magvärken trodde hon var pga förstoppning, så nu äter jag linfrön morgon och kväll för att få fart på magen, och det hjälper. Har inte haft ont i magen varken igår eller idag.

    Tog alltså alvedon både på tisdag och onsdag. Onsdag eftermiddag var jag på nacke/axlar massage och var jätte spänd i alla muskler, men idag är jag helt utan huvudvärk tack och lov! Ska på massage på måndag igen så man får lösa upp alla knutar ordentligt.

    Jag var på v10+6 i tisdags, så vi fick inte lyssna på hjärtljuden. Dock sa dom att vi kan komma tillbaka efter v.12-13 nångång, då skulle vi få höra. Då brukar man höra sa dom. Det ser jag fram emot! :)

    Näst på schemat står labbet, ska o lämna prover nånstans mellan v12-14 och sen blir det ultra v.18. Nu vet båda hela våra familjer, och närmaste vännerna att vi väntar barn. Känns roligt att andra vet, då kan man prata om det öppet och det känns mer verkligt. :) På jobbet spekulerar chefen oxå har jag hört rykten om, men jag har inte berättat än. Är på 11+1 idag, och tänkte väl försöka vänta ett tag till. Men är så svullen i magen, och var inte sådär jätte smal tidigare heller, så nu ser jag jätte tjock ut! Har köpt mammabyxor i söndags, måste kanske köpa flera par så man inte måste ha samma byxor på sig varje dag till jobbet. :)

    Nu ska jag försöka sova tidigt och vila upp mig inför jobb imorgon. Det har gått bra o jobba igår och idag, men man blir hiskeligt trött på eftermiddagarna.

    Ha det gott allesammans!

Svar på tråden Planer för att skaffa barn till sommaren