• BuBBlan00

    Planer för att skaffa barn till sommaren

    Vi tänkte köra i gång till sommaren att försöka få barn. Då har jag jobbat ett tag och ekonomin har byggts upp. Är det flera som planerar att börja försöka i maj juni? Skulle vara kul att prata med andra som går i planeringsdagar. 

  • Svar på tråden Planer för att skaffa barn till sommaren
  • Sajabollan
    lissabon skönt att du mår bättre!!!
    Visst är det skänt att de närmsta vet så att man slipper smussla!

    Ha en trevlig helg nu alla!
    Jag ska försöka att ha det bra, jobbar hela helgen och börjar dessutom att bli förkyld inte kul....
  • BeccyBoop

    Allt bra med alla preggos? 
    Här är allt fint, har dragit igång vårt maratonsexande nu!  Hoppas det gr med sig denna gången!

    Varit och powerwalkat nu imorse med hunden, svettas gott. Men fick dock håll som gjort ONT! Fy för hundarna. Länge sen man fick håll.... länge sen man tränade  


    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • Sajabollan
    Beccyboop här är det bara fint! Är ledig nu i 4 dagar och idag är första dagen. Hade tänkt att ta en lång sovmorgon, men klockan 7 började dom lägga asfalt på våran gata =(  Men jag har fått en fin gata...
    Är ganska trött idag har vilat hela 2 gånger =)
    Men vi har grejat en massa här hemma, städat och tvättat så det är väl inte konstigt att man blir trött.
    Var hos BM idag och hämtade min journal så nu skickar hon min remiss för ultraljud!
    Går in i vecka 14 på lördag!

    Jag hållar alla fingrar och tår för dig att det går vägen för er!!!
    Väntar med spänning =)
  • BeccyBoop
    Sajabollan Kul med ultarljud. Alltid roligt att se sin lill*. Funderat något på om ni ska ta reda på kön?

    Och det är klart du är trött, städning är ju så tråkigt och man sover alltid så gott efter det! Och vem behöver sovmorgon? Bra att du övar dig på att gå upp tidigt, för det lär du få göra om ett par månader. 
    Dom asfalterar på vår gata också förresten. Har kommunerna så mycket pengar över så allt asfalteras?? Lägg dom pengarna på förskolor, skolor och vården istället. Dotterns skola har en noll-budget i år t.ex!!!

    ***
    Helg! Eller ja, snart! Syster + dotter kommer hit på middag, ska bli roligt att ses. Våra flickor leker så fint fastän det skiljer 3 år (hennes 5,5 år, min 2,5 år). Tänkte bjuda på fondue, förbannat gott! Efterrätt slår jag på stort med chokladmousse Rocky Road. Det är som att äta Snickers till efterrätt. Mums!
    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • Naura

    Halloj! Här flyter allt på väldigt vanligt nu för tiden. Är liiite piggare, men har fortarande huvudvärk till o från, men går på nacke/axlar massage en gång i veckan och det hjälper mkt.

    Känslan av att rensa och göra iordning huset har infunnit sig! Men tror knappast det har nåt med graviditeten och göra, har länge velat rensa förråden och göra mer plats åt allt som inte ryms någonstans...konstigt hur det alltid kan vara fullt överallt i alla skåp! Rensar låda efter låda och har nu huuur mycket grejjer som helst som ska säljas på loppis. Nästa lördag har vi en jätte stor loppis i stan utanför vårat största affärsområde, och där sitter jag 4 timmar. Bokade två platser direkt så man kan lasta fram allt skrot man har. :) Sen har jag bokat bord i en loppis lokal där man inte behöver sälja själv, utan man lägger prislappar med streckkod på sina saker så sköter "loppis-butiken" allt. Ska sälja prylar där i två veckor. Dom tipsade att gardiner går jätte bra att sälja, så nu har jag typ 6-7 lådor bara med gardiner som ska säljas. Mamma har rensat sina skåp oxå, själv kom jag "bara" upp i 3 lådor med gardiner. ;)

    Fick förresten veta att en kompis var beräknad till 30 mars, men flickan föddes 14 april. Jag är ju beräknad till 29 mars, men tänk om jag oxå går över tiden kanske kanske jag oxå hamnar på 14 april, som är min mans 30-års dag! Vore ju kul! :)

    Måste berätta för chefen imorgon tror jag....kan inte dölja magen nåmer, och orkar inte varje morgon leta efter de största tröjorna bara för att inte han ska få veta.

    BeccyBoop: Har din äl varit nu? Ska hålla tummarna extra hårt för dig denna gång, nu måste det väl ta sig!

  • BeccyBoop
    Lissabon Alltid kul med att rensa skåp och förråd/vind. Man känner sig väldigt duktig efteråt. Sånt som man även gör när man flyttar. Fast fastän vi flyttade för 2 månader sen så ska vi gå en runda på vinden för att rensa ut lite till, man behöver ju inte 17 kartonger med babykläder!
    Och det där med att gå över tiden känner jag till! Jag var beräknad till den 9:e april när jag väntade dottern och sa direkt att Östen (som vi kallade Savannah eftersom vi inte visste om det var en pojke eller flicka och det var bara ett namn som dök upp just då) skulle komma på vår bröllopsdag den 21:e april. Hade dock lite fel....hon kom den 22:e. Men jag gick över 13 dagar i alla fall.

    Och ingen äl än, ska börja testa idag! 
    It's something unpredictible, but in the end it's right
  • äntligen Vi
    Naura skrev 2010-09-19 14:25:29 följande:
    Halloj! Här flyter allt på väldigt vanligt nu för tiden. Är liiite piggare, men har fortarande huvudvärk till o från, men går på nacke/axlar massage en gång i veckan och det hjälper mkt.

    Känslan av att rensa och göra iordning huset har infunnit sig! Men tror knappast det har nåt med graviditeten och göra, har länge velat rensa förråden och göra mer plats åt allt som inte ryms någonstans...konstigt hur det alltid kan vara fullt överallt i alla skåp! Rensar låda efter låda och har nu huuur mycket grejjer som helst som ska säljas på loppis. Nästa lördag har vi en jätte stor loppis i stan utanför vårat största affärsområde, och där sitter jag 4 timmar. Bokade två platser direkt så man kan lasta fram allt skrot man har. :) Sen har jag bokat bord i en loppis lokal där man inte behöver sälja själv, utan man lägger prislappar med streckkod på sina saker så sköter "loppis-butiken" allt. Ska sälja prylar där i två veckor. Dom tipsade att gardiner går jätte bra att sälja, så nu har jag typ 6-7 lådor bara med gardiner som ska säljas. Mamma har rensat sina skåp oxå, själv kom jag "bara" upp i 3 lådor med gardiner. ;)

    Fick förresten veta att en kompis var beräknad till 30 mars, men flickan föddes 14 april. Jag är ju beräknad till 29 mars, men tänk om jag oxå går över tiden kanske kanske jag oxå hamnar på 14 april, som är min mans 30-års dag! Vore ju kul! :)

    Måste berätta för chefen imorgon tror jag....kan inte dölja magen nåmer, och orkar inte varje morgon leta efter de största tröjorna bara för att inte han ska få veta.

    BeccyBoop: Har din äl varit nu? Ska hålla tummarna extra hårt för dig denna gång, nu måste det väl ta sig!
    har samma dilemma, chef snack i veckan :)
    hur tror du din chef kommer ta nyheten?
    är du fast anställd?
  • Sajabollan
    Beccyboop jag tycker att det är jätte jpbbigt att gå upp tidigt, i morse när jag åkte till jobbet fick jag gå upp 5.10 och hela dagen blir nästan förstörd. Jag mår pyton så tidigt att jag nästan inte kan äta höll på att kräkas när jag borstade tänderna och sen ska jag sitta vaken och köra bil i 10 mil...  jag sover kvar på mitt jobb när jag jobbar så jag måste ju inte gå upp så här tidigt varje dag tack och lov!!!!
    Vi har funderat lite på att kolla upp könet, min make vill gärna veta men jag har inte bestämt mig än =)
    Håller tummarna för din ägglossning!!!

    Lissabon & äntligen Vi lycka till med era chefer!!!!

    Nu ska jag faktiskt sova, är helt slut.
    Men ha det gott nu alla!
  • Naura

    Nu vet min chef och resten av kontoret oxå. Han tog det bra, sa inget speciellt, grattade och sa att det blir den första som är föräldra ledig på det företaget i alla tider. Företaget har funnits i stan i 20 år, men aldrig haft nån mammaledig! :) Jag är fastanställd så det är inget problem för mig, jag går när jag går och jag kommer tillbaka när jag känner mig redo. Skönt! Och extra skönt att få ta på sig vilka kläder som helst på morgonen till jobbet utan att bry sig om ifall magen syns eller inte. :)

    Vi ska nog inte kolla könet. Jag tänker såhär att det är livets största överraskning, så jag vill vänta o bli överraskad. :)

  • Naura

    Idag tjuvskriver jag från jobbet när min kollega är iväg på lunch, annars så är det inte poppis att surfa forum från jobbdatorn. Men har idag varit och lyssnat på hjärtljuden från bebisen i magen och det var nog det underbaraste ljud jag nånsin hört! Grät och skrattade på samma gång, oj så härligt det var! Skrattande

    Har fortfarande problem med väldigt svår huvudvärk, och är mitt uppe i en utredning, ska imorgon till läkaren och se om han kan hitta nåt, annars får jag remiss till sjukgymnastik. Går på massage en gång i veckan, men det hjälper inte, är stenhård i musklerna varje vecka ändå, och antagligen kan det komma därifrån. Fick iaf tips från barnmorskan att jag måste hålla blodsockret jämnare, då det oxå kan leda till huvudvärk, så nu måste jag äta på jobbet varje/varannan timme för att se om det hjälper. Och även sent på kvällen innan jag somnar, och helst mitt i natten oxå när jag går upp på toaletten. Har fått klartecken att äta alvedon och panodil, så nu gör jag det. Är ju i vecka 15 (14+0) idag så de första tre månaderna är ju förbi. Och alvedon ska ju vara ofarligt enl förpackningen.

    Nu måste jag sluta innan nån ser mig! :) Hoppas allt är bra med alla er där ute cyberrymden! :)

Svar på tråden Planer för att skaffa barn till sommaren