• domenica

    Brudarna babblar vidare 8

    Hej tjejer - då kör vi igen

    Vågade inte riktigt sätta en ny slags rubrik för tråden (ni vet vilken) men jag vet att vi snart är där - nu är vi nära målet brudar!!

  • Svar på tråden Brudarna babblar vidare 8
  • Saga09

    Hej tjejer,

    Så var man tillbaka i "normal" dygnsrytm igen då... har haft ett par sköna dagar med sovmorgon till 07.30.. men idag vaknades det före 05 igen *gäsp* skönt att skruttan kan sova nu.. känns som om det borde finnas mer saker jag borde göra *hrm* men nu blir det nog en kopp te och lite slötittande på tv´n.

    Hoppas att alla har en jättebra dag

    Kram

  • domenica
    Åsa: en kopp té och slöa framför tv:n låter helt underbart ju! Är lite under isen idag, trött med huvudvärk och magont - blääh, känner mig som en tråkmåns {#lang_emotions_embarassed}Icka, Crazyh, Susie, LillaT, Minnie, Movie: hur har ni det idag?
  • icka76

    DOmenica: Här är allt bara bra. Trött som attans bara för bebis har använt min urinblåsa som hoppborg i natt. Hur är det själv?

  • domenica
    icka76 skrev 2010-04-22 10:54:45 följande:
    DOmenica: Här är allt bara bra. Trött som attans bara för bebis har använt min urinblåsa som hoppborg i natt. Hur är det själv?
    Hi hi, hur irriterande det än är att få springa till toa nätterna igenom så är det ju trots allt ett kärt besvär när man vet vad (vem) som orsakar det. I natt var första gången på flera veckor som jag inte vaknade men det kanske beror på att jag är lite under isen som jag skrev. Lite illamående, huvudvärk, superhungrig (vilket jag inte varit tidigare) och så magont - hoppas att det vänder men förmodligen har det väl att göra med att man är på sluttampen nu?

    Hur ger sig näsapan tillkänna annars då? Känner du att sprattlet och pickandet ökar nåt? Rörelserna ändrar karaktär så många gånger efter att man väl börjat känna av den lill* tycker jag
  • icka76

    Domenica: den sprattlar runt mest hela tiden där inne. Känner bara av den starx ovanför blygdbenet så den ligger nog ganska långt ner. Men det blir kraftigare och kraftigare rörelser för varje dag. Känner inte så ofta på utsidan än. Mina fogar har börjat bråka idag. Är grymt öm över blygdbenet och det värker till i ryggen emellanåt, var först lite orolig att värken från blygdbenet kom från magen men det verkar det inte göra. Har läst att det kan stråla upp i magen vid foglossning.

    Det låter inte kul att du känner dig dålig, men det har kanske med et du skriver att göra att det är nära nu.

  • domenica
    Icka: så mysigt -när det var där över blygdbenet så var det som lite kittlingar för mig men precis som du skriver så blir det ju kraftigare rörelser för varje dag. Så häftigt!

    Låter ju som foglossning även om jag inte haft så stor erfarenhet av det men man läser ju om allt möjligt när kroppen börjar bete sig...he he... Hur ser magen ut nu då, har den växt mycket?
  • domenica
    EGO: Lillspark brukar ju alltid röra sig ganska mycket och tydligt men idag kände jag nåt vagt omkring halv sex men sen inget  Provade att dricka vatten, buffa och ligga på soffan på jobbet men inget funkade. Såg i en annan tråd att tjejen fått rådet av BM att åka in och kolla när det blev så - jag ringde till förlossningen och de tyckte att jag skulle komma upp så vi åkte dit på lunchen. Allt såg bra ut! Lillspark gav sig tillkänna när mannen pratade lite med honom/henne under CTG-testet.
    Jag fick även göra ett ultraljud. Kul att få se Lillspark igen men jag var bara så lättad över att allt var bra att jag inte tog in det riktigt. Mannen tyckte dock att han såg en liten snopp...eller kanske navelsträng som han sa...ha ha, måste skratta lite åt honom

    Kände mig fånig som åkte upp men de var verkligen trevliga och tillmötesgående, bara att komma upp om nåt kändes konstigt sa de! Kändes skönt! Tänk att man ska ligga där om några veckor {#lang_emotions_surprised} 

    Gott om vatten var det så jag vill gärna tro att det inte är en jättebebis därinne eftersom magmåttet är på normalkurvan...

    Nu rör det sig galet därinne - skitunge
  • lilla trieste

    Ha ha - såklart att det är en kille! tro mig, du vill att det ska vara en kille för jag har en massa fina pojkkläder som Romeo knappt använt ha ha...

    Tänk att det snart är dags, helt galet!
    Som sagt jag har paxat den 16 maj och närmare gissar jag på 50 cm lång och vikt 3240 gr.

    EGO - idag har jag sprungit en mil! Äntligen är träningsperioden igång och jag ska få tillbaka min body nu...
    sista veckorna av min graviditet åt jag en påse chips om dagen och tyvärr har jag fortsatt med det efter Romeos födsel. Resultatet är inte katastrofalt eftersom jag mockar så mkt men nga kilon extra har det blivit ha ha...

  • domenica
    LillaT: en påse chips om dagen - my kind of girl, det behöver jag inte vara gravid för att få i mig Men du, en mil?? Allt det där mockandet måste gjort dig lite pillrig i huvudet, sånt gör man väl inte frivilligt?! Skämt åsido - bra jobbat!!
Svar på tråden Brudarna babblar vidare 8