• 2små2stora

    Gravid med syskon till barn födda 2007

    Jag har ett barn född 2007 och nu är jag gravid med nästa.
    Hoppas att det finns fler som väntar syskon till en barn som har sin härligaste {#lang_emotions_wink} tid just nu {#lang_emotions_smile}

    Det är inte samma sak att vara gravid med syskon som med första barnet så här kan vi prata om allt.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-10 08:28
    BF-listan finns här: www.familjeliv.se/Forum-2-160/m50651972.html
  • Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007
  • Puman78

    Låter ju super kul DP =)

    Dagen kommer bestå av en promenad och melodifestivalen, fast jag tycker den är dålig =)

  • RosaNapp
    Linnie74 skrev 2010-02-27 09:53:35 följande:
    Nej de förstår jag .... hoppas du slipper det.. å vi andra me för den delen..*ler* Fler som inte kan sova på nätterna ..=(
    Ja, jag har inte kunnat sova sen flera månader tillbaka. Sover max 3-2h per dygn. Knakse inte riktigt vad man behöver direkt, men jag ligger bara och vrider och vänder på mig.

    Men IDAG fick jag sova, för en gångs skull. Har sovit bättre nu på morgonen än jag gjort på evigheter.

    Bm har föreslagit sömntabletter, men jag lider inte så av sömnlösheten så än så länge vill jag inte ta det.
  • Linnie74
    RosaNapp skrev 2010-02-27 13:01:38 följande:
    Ja, jag har inte kunnat sova sen flera månader tillbaka. Sover max 3-2h per dygn. Knakse inte riktigt vad man behöver direkt, men jag ligger bara och vrider och vänder på mig.Men IDAG fick jag sova, för en gångs skull. Har sovit bättre nu på morgonen än jag gjort på evigheter.Bm har föreslagit sömntabletter, men jag lider inte så av sömnlösheten så än så länge vill jag inte ta det.
    Hoppas du får vila ut dig mer nu innan bebisen vill ut ... jag själv e ju glad över att ja får sova några timmar i sträck iaf men vaknar till å från med på nätterna å har svårt å somna om.. tur de har vart så mycke OS nu så man har kunna kolla på de iaf..=)
  • SVEACOOL

    usch igår hade jag sd hela dagen fast jag bara vilade hemma gjorde inget jobbigt alls..typ var 15e min kom dem....

  • RosaNapp
    Linnie74 skrev 2010-02-27 14:29:00 följande:
    Hoppas du får vila ut dig mer nu innan bebisen vill ut ... jag själv e ju glad över att ja får sova några timmar i sträck iaf men vaknar till å från med på nätterna å har svårt å somna om.. tur de har vart så mycke OS nu så man har kunna kolla på de iaf..=)
    Ja, tur det varit os
    Ja, jag hoppas det ska vända när pyret kommit. Har idag också fått sova lite så det kanske redan vänder? I vilket fall som, drygt är det.

    SVEACOOL: jobbigt med sd. Den här gången har jag bara känt av onda sd när jag gjort något tungt och jobbigt. Ananrs känns dom inte på annat sätt än att jag märker att livmodern drar ihop sig.

    Tänk vad olika det kan vara från en gång till en annan!
  • SVEACOOL
    RosaNapp skrev 2010-02-28 16:23:01 följande:
    Ja, tur det varit os Ja, jag hoppas det ska vända när pyret kommit. Har idag också fått sova lite så det kanske redan vänder? I vilket fall som, drygt är det.SVEACOOL: jobbigt med sd. Den här gången har jag bara känt av onda sd när jag gjort något tungt och jobbigt. Ananrs känns dom inte på annat sätt än att jag märker att livmodern drar ihop sig.Tänk vad olika det kan vara från en gång till en annan!
    ja precis så att liv drar ihop sig ,men jag hade ju inte ansträngt mig alls d var d som var så konstigt....
  • Madelen21

    Hej allihopa..
    Hur mår ni här inne? Jag mår bra!! Igår kände jag bebben sparka utanpå magen. Det var myys!! Känt idag med :) Verkar som den sparkar tidigare nu än med min dotter. Då kände jag inget utanpå magen såhär tidigt.. Kände första riktiga sparken dan efter ul. å då var jag i v 17+5 nu är jag i v 18+3. Men det är häftigt när man börjar känna den :) Nån mer som börjat känna sparkar?

  • 3 hjärtan

    Hej, har missat den här tråden. Får man hoppa in även om ni pratat ett tag?

    Har en son född sep -07 och väntar nu nästa till sep också. Haft en del komplikationer redan i form av blödningar och fruktansvärt illamående, men nu har jag fått lergigan utskrivet, så jag hoppas på bättring nu.

  • Puman78

    Den här veckan känns det som att jag ligger inför döden.
    Trotsigt barn med massor av bomull i öronen. Ena stunden hur go som helst, den andra har hon frändrats till djävulen :)
    ...och jag som är så sjukt trött. Det känns jätte jobbigt att man inte orkar vara den mamman vill vara just nu.


    3 hjärtan skrev 2010-03-03 17:02:31 följande:
    Hej, har missat den här tråden. Får man hoppa in även om ni pratat ett tag? Har en son född sep -07 och väntar nu nästa till sep också. Haft en del komplikationer redan i form av blödningar och fruktansvärt illamående, men nu har jag fått lergigan utskrivet, så jag hoppas på bättring nu.
    Välkommen till tråden. Jobbigt med blödningar, har dem börjat försvinna? Jag vet hur det är.
Svar på tråden Gravid med syskon till barn födda 2007