• Aniara

    Gravid efter IVF med BF hösten 2010

    Jag har just fått ett positivt gravidbesked efter många års kämpande. Jag fick ett plus på mitt tredje IVF-försök. Finns det fler än jag som nyligen lyckats och vill fortsätta diskutera? Du behöver såklart inte ha blivit gravid genom IVF, men vi IVF:are har väl en visst band till varandra automatiskt med allt vi gått igenom.

    Jag hittade ingen annan tråd som riktigt passade mig så jag hoppas det är fler i samma situation som vill haka på! Om allt går väl har jag BF i början av oktober närmare bestämt 101010 (!)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 15:12
    Här finns vår lista:

    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m50746750.html

  • Svar på tråden Gravid efter IVF med BF hösten 2010
  • utlandssvenskan

    Grattis LisaKaijsa och välkommen hit, självklart man är lite orolig man har ju kämpat lite (mkt) för att bli gravid. Men som vivillblitre säger man väntar inte missfall man väntar barn! Det har jag använt mig av flera gånger när jag varit orolig. Vi lyckades oxå på 3:e försöket (2:a med tillbakaföring) och själv är jag nu i v. 12+5 (räknat utifrån ET).

    vivillblitre, grattis! Skönt att allt såg bra ut!

  • Wehee

    Lisakajsa, grattis till två. Måste vara häftigt. Tror det är lite speciellt för oss ivfare. Vi har ju kämpat så länge och hårt. Vi tar inget ör givet och tror att vi bygger upp en oro mer än andra.

    Villblitre, grattis, visst är det en härlig känsla när man få se den.
    Min läkare sa faktiskt 98 % när man ser ett pickande hjärta i v 8. Och det känns ju väldigt bra att höra

  • Aniara

    Vivillblitre och Lisakajsa - välkommna hit! Kul med en tvillinggraviditet också, ska bli kul att följa! ( apropå det, nån som hört något från Miamorebambino på länge?)

    Riktigt skönt att få höra såna siffror - det var ingen som sa till mig, det har jag behövt höra!! Istället tog jag fasta på nån som sa att det är 20% risk för missfall fram till vecka 12. Vet inte var den siffran kom ifrån?  Hur som helst - grattis till er båda! Jag lyckades också på 3:e försöket  - visst är det nåt speciellt med att ha fått kämpa lite hårdare...

    Imorgon ska jag på inskrivning och på onsdag KUB. Känner mig också lite smånervös faktiskt, men nej, jag intalar mig att det kommer gå bra!
    Utlandssvenskan - lycka till på ditt morgon!

  • Miamorebambino

    Ne men hejsan på er!! Så mkt man har missat då
    Många nya plussare och  det pratas för fullt om magar.  Ser att de flesta plussat på 3 gången häftigt..GRATTISSSS


    Själv så är jag jätte svullen om magen,även om jag bär på tvillingar så är det bara svullnaden som gör att man ser gravid ut. Jobbigt men sant


    usch tror att jag har fått foglossning eller ischias? Har varit på inskrivning 3/3 och imorrn så ska jag till läkaren.Torsdag blir det en ny UL och KUB så spännnde att få se dom igen.Är i v 12 (11+4)

    Skönt att ha någe mer med tvillingar här inne{#lang_emotions_smile}

    Lycka till,till er som ska på besök imorgon


     

  • vivillblitre
    Miamorebambino skrev 2010-03-29 23:25:11 följande:
    Ne men hejsan på er!! Så mkt man har missat dåMånga nya plussare och  det pratas för fullt om magar.  Ser att de flesta plussat på 3 gången häftigt..GRATTISSSS Själv så är jag jätte svullen om magen,även om jag bär på tvillingar så är det bara svullnaden som gör att man ser gravid ut. Jobbigt men sant usch tror att jag har fått foglossning eller ischias? Har varit på inskrivning 3/3 och imorrn så ska jag till läkaren.Torsdag blir det en ny UL och KUB så spännnde att få se dom igen.Är i v 12 (11+4)Skönt att ha någe mer med tvillingar här inneLycka till,till er som ska på besök imorgon  
    Hejsan :) kul med tvillingar! Verkligen en fin bonus! :) Man är ju oförklarligt lycklig att man iaf får en :D
    Ja 3e gången gillt brukar man ju säga ;)
  • Åttan
    Mårran skrev 2010-03-27 09:32:52 följande:
    Jag hoppas också in här! Testade + i februari efter fyra kämpiga försök via ivf. Är så glad över att äntligen vara gravid. Kul att hitta andra som befinner sig i ungefär samma grav.tid. Jeskan: har du också plussat? Grattis, grattis. Vilken vecka är du i?
    Jajamensan.. jag går in i V14 imorgon..

    GRATTIS till dig.. tyckte jag kände igen dig..
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    Aniara skrev 2010-03-29 22:19:53 följande:
    Vivillblitre och Lisakajsa - välkommna hit! Kul med en tvillinggraviditet också, ska bli kul att följa! ( apropå det, nån som hört något från Miamorebambino på länge?)Riktigt skönt att få höra såna siffror - det var ingen som sa till mig, det har jag behövt höra!! Istället tog jag fasta på nån som sa att det är 20% risk för missfall fram till vecka 12. Vet inte var den siffran kom ifrån?  Hur som helst - grattis till er båda! Jag lyckades också på 3:e försöket  - visst är det nåt speciellt med att ha fått kämpa lite hårdare...Imorgon ska jag på inskrivning och på onsdag KUB. Känner mig också lite smånervös faktiskt, men nej, jag intalar mig att det kommer gå bra! Utlandssvenskan - lycka till på ditt morgon!
    Grattis.. till foglossning.. då kan vi ta varandra i handen då..
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Miamorebambino

    jahop nu har man missat Läkarbesöket, mobilen ramla i natt o jag hörde inget! Så det klart ingen mobil inget larm.


    Jeskan jobbigt eller hur?

  • vivillblitre
    Miamorebambino skrev 2010-03-30 13:44:27 följande:
    jahop nu har man missat Läkarbesöket, mobilen ramla i natt o jag hörde inget! Så det klart ingen mobil inget larm. Jeskan jobbigt eller hur?
    Aj då så typiskt :( Ringt och fått ny tid?
Svar på tråden Gravid efter IVF med BF hösten 2010