• Aniara

    Gravid efter IVF med BF hösten 2010

    Jag har just fått ett positivt gravidbesked efter många års kämpande. Jag fick ett plus på mitt tredje IVF-försök. Finns det fler än jag som nyligen lyckats och vill fortsätta diskutera? Du behöver såklart inte ha blivit gravid genom IVF, men vi IVF:are har väl en visst band till varandra automatiskt med allt vi gått igenom.

    Jag hittade ingen annan tråd som riktigt passade mig så jag hoppas det är fler i samma situation som vill haka på! Om allt går väl har jag BF i början av oktober närmare bestämt 101010 (!)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 15:12
    Här finns vår lista:

    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m50746750.html

  • Svar på tråden Gravid efter IVF med BF hösten 2010
  • Åttan

    miamore--> Haha.. tur att du fatta ändå.. såg nu att jag svarat på fel meddelande.. ja det är lite drygt.. vaggar fram vissa dagar.. alla redan lixom...


    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Miamorebambino
    vivillblitre skrev 2010-03-30 13:51:40 följande:
    Aj då så typiskt :( Ringt och fått ny tid?
    Läkaren skulle ringa,hon hörde aldrig av sig.Så jag maila BM får se om hon ringer. Ska på UL på torsdag får se  vad dom säger
  • Miamorebambino
    Åttan skrev 2010-03-30 13:51:40 följande:
    miamore--> Haha.. tur att du fatta ändå.. såg nu att jag svarat på fel meddelande.. ja det är lite drygt.. vaggar fram vissa dagar.. alla redan lixom...
    Jag kollade aniaras inlägg för att se om hon oxå hade fått dt,men då förstode jag att du mena mig.
    Ja det gör ju jätte ont när man ska gå,resa sig upp eller när man bara sitter. Men jag började redan i v 8 har jag för mig. Googlade om detta för att jag tyckte att det var för tidigt men tydligen så kan det vara så att man kan få foglossning.Men det kan också vara ischias vi får se vad dom säger
  • LisaKaijsa

    Nu har vi varit på inskrivning - det var bra - men som IVF:are är man ju van med lite mera ingående koll. Men det var ok!

    Ingel UL - det var lite trist - skulle gärna titta in, för det känns så overkligt fortfarande.....

    Blev tappad på 4 rör med blod, så jag kände mig ganska så matt när jag kom till jobbet - så nu "jobbar jag hemma" på eftermiddagen.

    Längtar till V12 då man kan berätta för chefen.....

    hoppas alla mår bra !

  • vivillblitre
    LisaKaijsa skrev 2010-03-30 14:27:50 följande:
    Nu har vi varit på inskrivning - det var bra - men som IVF:are är man ju van med lite mera ingående koll. Men det var ok!Ingel UL - det var lite trist - skulle gärna titta in, för det känns så overkligt fortfarande.....Blev tappad på 4 rör med blod, så jag kände mig ganska så matt när jag kom till jobbet - så nu "jobbar jag hemma" på eftermiddagen.Längtar till V12 då man kan berätta för chefen.....hoppas alla mår bra !
    Känns som en evighet tills jag ska på inskrivningen.. den 28 april ska jag dit.. vilken vecka är du i nu när du var på inskrivningen?
    Jag kommer va runt v.11-12 när jag ska skrivas in.. tycker det är lite sent.. men det är det kanske inte??
    Och det är även då någon gång jag ska göra ultraljud hoppas jag.. fast det görs väl inte samma dag då..
  • LisaKaijsa

    Jag är idag på 9+0

    Jag ringde dem när jag testat plus, och de bokade in den dagen. Tyckte det kändes skönt att komma tidigt.

    Men nästa besök blir inte förrän V16 tror jag - så det är långt dit.

    Men emellan är det läkarbesök, och KUB - så nu börjar det hända grejer - det känns skönt.

    Det känns lite verkligare när det händer saker som visar att det går framåt!

  • Barnlängtan
    Hej

    Jag tänkte hoppa in här då vi har trolig BF den 12 november.

    Jag är en kille på 34 år i Stockholm som tillsammans med min flickvän äntligen lyckats bli gravida. Vi har kämpat i ca 2½ år med två misslyckade inseminationer, ett misslyckat IVF och ett misslyckat FET. Nu på andra färskförsöket så lyckades vi bli gravida även om vi trodde det var kört eftersom tjejen blödde i ca 1 vecka innan TD. Till vår stora förvåning så blev det plus och nu är vi i V7+4.

    Dagarna kryper fram och det känns som evigheter innan V12 är förbi och igår blev det extremt jobbigt eftersom tjejen fick en liten blödning. Självklart blir man helt förtvivlad fast man vet att man kan ha småblödningar under graviditeten så vi åkte in till gynakuten på SÖS för att kolla vad det var. När vi väl kom in där så gjordes ett VUL och vi fick se ett litet litet bultande hjärta på skärmen. Embryot/bäbisen därinne levde och mådde bra, hade växt precis så mycket som den skulle och blödningen verkade inte vara något farligt. Läkaren kunde inte säga vad det var, men vi gissar på något blodkärl som brustit eller liknnade.
    Under och efter undersökningen så blödde det lite mer men idag är det i princip borta igen. Det var en hemsk kväll med mycket oro och samtidigt en häftig upplevelse att för första gången få se något som levde inne i magen på tjejen.
    Hoppas vi slipper mer blödningar och att allt fortsätter som det ska.
  • Wehee

    HEj och välkommen Barnlängtan. Vad bra att det slutade blöda och att det nu ser bra ut. Typiskt att man ska behövas skrämmas också när man kämpat så länge. Kan man då inte bara få ha en skön graviditet. Men det verkar vanligt iaf att man småblöder lite.
    Och oroa sig tror jag är lite mer vanligt för oss ivf:are. Helt normalt.
    Vad härligt att ni fick se det lilla ebryot picka. Det är en fantastisk känsla.

    Villblitre, jag va också på inskrivning v 12. Tyckte det kändes sent men det händer egentligen inte så mkt på inskrivning. Man får tyvätt inte se den lilla då. Och tiden går fortare än vad man tror.

  • vivillblitre
    Wehee skrev 2010-03-30 20:42:25 följande:
    HEj och välkommen Barnlängtan. Vad bra att det slutade blöda och att det nu ser bra ut. Typiskt att man ska behövas skrämmas också när man kämpat så länge. Kan man då inte bara få ha en skön graviditet. Men det verkar vanligt iaf att man småblöder lite. Och oroa sig tror jag är lite mer vanligt för oss ivf:are. Helt normalt. Vad härligt att ni fick se det lilla ebryot picka. Det är en fantastisk känsla. Villblitre, jag va också på inskrivning v 12. Tyckte det kändes sent men det händer egentligen inte så mkt på inskrivning. Man får tyvätt inte se den lilla då. Och tiden går fortare än vad man tror.
    Barnlängtan, jag blödde också några dagar efter vårt pluss. Blödde i 6 dagar och jag mådde såå dåligt över det.. mest oron. Ringde RMC i Malmö och sjukhusrådgivning m.m Tillslut åkte vi in till akuten, fick träffa gynläkare. Allt såg bra ut då, även om det var lite förtidigt att se om det var ett hjärta som slog eller om det var dataskärmen som fladdrade.
    Därför fick jag komma på besök igår igen och då kunde man verkligen se att det var ett hjärta som slog vilket kändes helt underbart!
    Däremot är det ingen som jag har frågat haft något svar varför jag blödde. Men nu känner jag mig faktiskt inte orolig. Börjar jag blöda igen blir man ju det så klart. Men det får jag ta då..

    Wehee, Ja tiden går verkligen jättefort! Och första trimestern vill man ju bara förbi fort! Fast jag skulle nog få boka in ett ultraljud i v.12 me tror jag. Skulle prata om det imorgon på hälsosamtalet iaf.

    Kram på er alla
  • utlandssvenskan

    Barnlängtan, välkommen hit!

    Trist att ni börjar känna av foglossning redan Jeskan och Miamorebambino.

    LisaKaijsa, blev oxå  tappad på 4 rör, och visst blir man lite matt.

    Igår var det dags för KUB, var jättekul att få se lilla pyret. Rörde mkt på sig och allt såg bra ut så här långt. Enligt UL så var jag i v.13+2 igår, vilket stämmer ganska bra, då jag om man räknar från ÄP var i v.13+1 igår. Men då vi tog blodprovet igår får vi inte besked förräns nästa vecka.

Svar på tråden Gravid efter IVF med BF hösten 2010