• Aniara

    Gravid efter IVF med BF hösten 2010

    Jag har just fått ett positivt gravidbesked efter många års kämpande. Jag fick ett plus på mitt tredje IVF-försök. Finns det fler än jag som nyligen lyckats och vill fortsätta diskutera? Du behöver såklart inte ha blivit gravid genom IVF, men vi IVF:are har väl en visst band till varandra automatiskt med allt vi gått igenom.

    Jag hittade ingen annan tråd som riktigt passade mig så jag hoppas det är fler i samma situation som vill haka på! Om allt går väl har jag BF i början av oktober närmare bestämt 101010 (!)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 15:12
    Här finns vår lista:

    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m50746750.html

  • Svar på tråden Gravid efter IVF med BF hösten 2010
  • Miamorebambino
    Åttan skrev 2010-05-12 14:52:54 följande:
    åå har du hittat jeans.. jag har provat å provat å även fått lånat ett par av en kompis men det trycker på magen när man sitter ner så det är inte alls skönt å ha på sig dem..  så här glider man runt i mysbyxor å tights dagarna i ända...  vart har du hittat dina jeans?
    Jag har bara två, en fick jag låna av min kusins sambo som också är gravid.Dom blev för små för henne.Dom är ganska stora,och jag tyckte att det vara skönare då dom sitter ganska löst köpta i HM. Jag köpte mina andra på HM kostade 399 men dom börja bli lite tajta. Det är så jag märkte att man ska köpa en storlek större.Har också fått låna en kjol från HM. Plus att jag fåt massa mamma tröjor av henne.Skönt så slipper man köpa själv
  • Coors

    När jag var på ultraljud fick jag veta att min moderkaka låg i framkant, alltså stoppar den upp alla sparkar o putar från bebisen. Så där har vi förklaringen varför jag inte känt av den lille.
    Vet ni vart ni har eran?

  • havika

    capribyxorna som finns på hm är nog de skönaste byxorna jag haft nån gång. Köpte en i varje färg så de ska jag bo i när det blir lite varmare. Och leggings från hm, jättesköna.
    Har även ett par jeans med låg mudd men det tyckte jag va jätteobekvämt.
    Provade alla jeansen på hm men jag tyckte alla va trånga över magen o tog man större stl så blev de säckiga o det är det värsta jag vet.. blir nog att skippa jeans för min del.
    Men jag rekomenderar capribyxorna såå sköna!

  • Aniara

    Åh vad segt att bli framflyttad! Men bebisen kommer ju när den kommer, helt sant. Men jag är helt lycklig för varje vecka jag kan bocka av. Det här med graviditet är helt enkelt inte min grej

    Min foglossing är ganska brutal nu, bälten etc. hjälper föga. Ska prova akupunktur nu, även fast jag känner mig skeptisk, men jag är redo att prova allt. Om jag skjunker ner i soffan efter en dag SOM NU,  kan jag i princip inte komma upp igen. Jag får typ krypa i säng....

    Jag har hittis satsat på lösa toppar och sånt och kör på mina gamla jeans (låga som sitter under magen) Men ju större magen blir desto längre ner hasar jeansen Så nu måste jag nog snart göra en raid och kolla byxor. Capribyxor låter grymt!

  • Wehee
    Coors skrev 2010-05-12 18:40:57 följande:
    När jag var på ultraljud fick jag veta att min moderkaka låg i framkant, alltså stoppar den upp alla sparkar o putar från bebisen. Så där har vi förklaringen varför jag inte känt av den lille. Vet ni vart ni har eran?
    Min moderkaka ligger i bakvägg eller bakkant kanske det heter. Jag har känt ända från v 16. Säkert är det så att din moderkaka stoppar känseln frammåt.

    Ja vad heter det egentligen..framflyttad eller bakflyttad? Jag tänker att man flyttas fram i tiden när tiden blir förlängd men man kan ju även se det som att man blir bakflyttad i antal veckor man väntar. Hmm..
  • Coors
    Wehee skrev 2010-05-13 09:43:10 följande:
    Min moderkaka ligger i bakvägg eller bakkant kanske det heter. Jag har känt ända från v 16. Säkert är det så att din moderkaka stoppar känseln frammåt.Ja vad heter det egentligen..framflyttad eller bakflyttad? Jag tänker att man flyttas fram i tiden när tiden blir förlängd men man kan ju även se det som att man blir bakflyttad i antal veckor man väntar. Hmm..
    Sköterskan som gjorde ultraljudet sa att de kommer ta lite extra tid innan jag kommer känna något, så jag får väl stå ut med de då...

    Jag kankse få ändra mitt tänkade då fram/bakflyttad, verkar som alla säger framflyttad när det blev en "längregraviditet".

    Nästa besök hos BM är inplanera 9juni för mig. Mest för att hon ville se att jag gått upp i vikt och bra värden, för jag kräkts och mått så illa.
    Sen blir de väl inte förens all semester är slut.
  • Coors

    förresten, kollade ni upp könet ni som varit på ultraljud nyligen?

    Vår lilla bebis låg med benen ihop och desutom navelsträngen där imellan, var jätte svårt att se men om hon skulle gissa så skulle hon gissa på en liten grabb. Men hon sa att de var väldigt svårt att se, så vi skulle inte förlita oss för mycket på de.

  • Wehee

    Nej vi frågade inte och bm sa inget heller, angånde könet. Vi fick se en bild nerifrån men jag såg inget speciellt och min man tänkte inte ens på att kolla. Men jag antar att bm såg.

  • utlandssvenskan

    coors, min moderkaka ligger oxå i framkant, och det är lite trist då jag känner väldigt lite än. Är i v.20 och vill så gärna känna mer...

    Jeskan, har mammajeans från Polarn&Pyret med hög mudd som är jättesköna, mkt stretch i dem.

    Själv tycker jag magen växt mkt de senste veckorna och börjar snart bli "ivägen" Kul, för nu är det verkligen en gravidmage utan tvivel.

  • Åttan

    Jag har min modekaka i bakvägg å har kännt bebisen v 13.. nu känner jag den varje dag ..  mys!!

    Har oxå testat alla jeans som finns på HM å inga passar, antigen så är dem för små så de trycker el så är dem säckiga..  får nog ta en koll på polan å pyret..


    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
Svar på tråden Gravid efter IVF med BF hösten 2010