• malush

    För oss som ska föda i vår/sommar och vill förbereda oss på en förlossning utan medicinsk smärtlindring

    Jag ska föda mitt första barn i sommar och söker andra som har lite samma tankar kring förlossningen som jag har. Jag söker alltså er som aktivt vill förbereda er på en förlossning utan medicinsk smärtlindring. {#lang_emotions_sunny}

    Mina tankar just nu kretsar kring dyktekniken..

    {#lang_emotions_flower} Vill att detta ska vara en tråd där vi kan stötta varandra på ett positivt sätt och inte känna oss dumma med våra olika funderingar {#lang_emotions_flower}

    Vore även kul att höra från er som redan fött och under graviditeten förberedde er på en förlossning utan medicinsk smärtlindring. Hur gick det för er? {#lang_emotions_smile}


    Bf ♥100723♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-20 23:36

    MS = medicinsk smärtlindring
  • Svar på tråden För oss som ska föda i vår/sommar och vill förbereda oss på en förlossning utan medicinsk smärtlindring
  • Linfra
    SchumiFerrari skrev 2010-03-11 13:52:26 följande:
    Oj ett sjukhus som har fattat att smärtlindring påverkar barnet! Däremot är det ju synd att man inte kan få om man vill. Här i Sverige menar man att MS inte påverkar barnet eller påverkar ytterst lite...
    ja man vet ju aldrig hur man kommer känna först förrens man är i den situationen.. får väl hoppas på att killens massage hjälper något mot smärtan {#lang_emotions_undecided}
  • Krake
    Linfra skrev 2010-03-11 14:10:24 följande:
    ja man vet ju aldrig hur man kommer känna först förrens man är i den situationen.. får väl hoppas på att killens massage hjälper något mot smärtan
    Svårt... för mig vore valet lätt, men jag vill ju, utifrån mig själv, föda utan MS. Det blir ju helt annat om det är 'påtvingat'. 
    Det jag skulle tänka på, är att de på sjukhuset troligen är väldigt bra förberedda och erfarna inom icke-MS, då det är standard där. Så jag tror du är i goda händer på det viset.
  • Krake
    Linfra skrev 2010-03-11 14:46:30 följande:
    jo det kanske stämmer. Får väl rikta in mig på det
    Vad är förhållandena för privat förlossning då? 3000 euro, har jag fattat det rätt att det skulle vara själva epiduralen om du väljer den, eller kostar det massor ändå? En knepig sak med privata vinstintressen är ju om de tjänar på att ge dig EDA, kejsarsnitt etc, det är lite obehagligt...
  • Linfra
    Krake skrev 2010-03-11 14:55:13 följande:
    jo 3000 euro tyvärr, vare sig epidural eller inte och de ger meeeer än gäääärna kejsarsnitt om du väljer det.. för att passa in i deras arbetsschema och inte dra ut på tiden.. och kejsarsnitt är ju 1000 euro dyrare {#lang_emotions_surprised}
    nte så kul när man verkligen vill föda normalt!
  • HannaVirrpanna
    Krake skrev 2010-03-11 13:14:03 följande:
    Puh, då riskerar du ju troligtvis inte att föda under VM, kanske bra med tanke på sportreferenserna du nämnde Bodde också i Tyskland under förra VM, faktum är att jag lärde känna farsan i direkt anknytning till VM, så det är ju inte mer än rätt att vårt barn ska födas under nästa VM... BF 14 juni.
    Men vilken perfekt timeing! ;) Iaf en bra story!
  • mammageno

    ville bara säga hej till er som kommit till, och till monsterpankaka: Härligt!

  • malush

    *säger också hej till alla* {#lang_emotions_cheers}

    Underbart att ni skriver så mycket, man hinner knappt med antecknar och begrundar allt vi skriver om, känns bra att ha något konkret att läsa sedan


    Bf ♥100723♥
  • mammageno

    kollade just på filmerna.....jag vet inte vad jag skall säga....jag dör typ.

  • Krake

    Jag är så galet peppad!


    Var på yoga igen idag, och poletten trillade ner. Vi gjorde visserligen inte lika många armarna-över-huvudet-övningar, men vi gjorde ett par. På den första bara lossnade det. Jag lyckades få bort smärtan helt och hållet genom att omtolka den till känsla, intensitet, ja t o m njutning. Lyckades slappna av i rörelsen och känna (inte tänka utan verkligen känna) "ja!ja! mer!" när mjölksyran kom. Jag hade kunnat hålla på resten av livet, typ.
    Visst. Värkar är såklart fasen så mkt starkare än mjölksyra. Men just mjölksyra är något jag personligen verkligen avskyr, en av mina anti-favorit-känslor.
    Nu känns det som jag fattat grejen.
Svar på tråden För oss som ska föda i vår/sommar och vill förbereda oss på en förlossning utan medicinsk smärtlindring