• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Evsi
    2Fina skrev 2010-05-07 07:34:06 följande:
    Jättekul Evsi! Håller tummarna! Men denna gång måste du ju få ett ultraljud tidigare för att lugna dig själv? Idag har dagis stängt så sambon är hemma med Leya... Känns skönt att rå sig själv på morgonen för en gångs skull. Var 20 min tidigare på jobb idag, tänkte jag kanske kan gå lite tidigare i eftermiddag istället Igår var Leya så rolig när jag nattade henne. Jag satt i fåtöljen och sa att jag måste vila lite, blundade. Då säger Leya u får inte sova mamma!-Jag vilar bara lite, svarar jag.-Du ska inte snarka då? frågar Leya.-Nä, svarar jag.-Det brukar pappa göra ibland, säger Leya då
    jag ska få vul redan nästa vecka, skönt!!!

    Hihi, vilken härlig kommentar av Leya
    Mamma till Lucas 050823 & Simon 070526
  • 2Fina
    Evsi skrev 2010-05-07 08:59:28 följande:
    jag ska få vul redan nästa vecka, skönt!!!Hihi, vilken härlig kommentar av Leya
    Skönt, vilken vecka är du i enligt dina beräkningar?

    Leya är bra roligt ibland sambon brukar mycket riktigt somna när han ska natta Leya
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • kristallen

    Grattis Evsi !!
    Lite kuligt är att om man slänger om dina sista bokstäver i ditt nick så blir det vad jag kallas för Evis . Har läst fel flera gånger .

    Idag blir emil 3 år !!! Sjutton vad tiden går fort !


    Älskar mina barn och maken också BF 22/6
  • Tess82
    DP, Kristallen, grattis till Emil

    Evsi, vad skönt med ett tidigt vul, det fick jag med Linnea också, blev lite lättare att slappna av efter det.
    Linnea -07
  • 2Fina
    Kristallen, grattis till Emil! Tänk vad stora våra småttingar har blivit!!
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • RosaNapp

    kristallen: grattis till Emil

    Nu har vi bestämt att ta alla på kalas samtidigt. Det som gått så bra tidigare... INTE! Men det får bli så, blir ju Vs sista gemensamma kalas.

    Jag har skrivit kontrakt på lägenhet nu och flyttar i juni, någon gång.

    Fler och fler utanför familjen börjar ju kommentera att V går att förstå bättre och bättre. Skönt för honom. Han ska ju ändå börja förskolan till hösten så det är ju bra att han kommer igång med uttalet också. Ska till logoped i slutet av maj, hoppas det blir sista gången.

  • 2Fina
    RosaNapp, hur känns det att flytta nu då? Skönt att han kan göra sig förstådd! Det underlättar ju även för humöret och dom slipper bli så frustrerad

    Pratade med Leya idag i telefonen, brukar förstå henne rätt bra men idag tyckte jag att hon sa att hon hade ätit päronyoghurt, så då sa jag -jaha, du har ätit yoghurt! Men då sa hon hej då och gav sambon luren, tydligen frågade hon om jag hade ätit päron på jobbet (hon kom ihåg det sen förut när vi var och hälsade på på jobbet och hon fick ett päron ). Men då tröttnar hon och vill inte prata mer när man inte hör
    »-(¯`v´¯)-> Leya »-(¯`v´¯)->
  • RosaNapp

    DP: själva flytten känns ok, men inte resten. Lite komplicerat, men jag är inte beredd att ge upp oss än. Tycker inte vi har gjort tillräckligt för att få det att fungera.

    V står och tjatar samma och samma ord femtielva gånger om jag inte hör vad han säger eller till dess jag ber honom berätta vad man använder det till/ vad det handlar om. då förklarar han istället, men att komma på och förklara själv gör han inte.
    Nu var det längesen språket gjorde honom frustrerad ändå så på det sättet märks ingen skillnad. Bara att omgivningen börjar förstå honom mer och mer

    Vi var till storasysters förskola igår och han tjatar om när han ska börja. trivs bra där

  • Tess82

    Linnea blir jättearg när jag inte förstår henne och vägrar oftast att säga en gång till. Hon är oftast lätt att förstå men ibland har hon napp i munnen och sin kanin framför munnen så då är det inte lätt att höra. Försöker också få henne att förklara när jag inte förstår och nångång har det gått bra men som sagt oftast blir hon arg och skriker.


    Linnea -07
Svar på tråden MajMammor 2007 15