• 2små2stora

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • 2Fina

    Nu har lillstumpan över 40 grader och jag ringde rådgivningen, dom sa att jag skulle avvakta medicin (eftersom hon fick Alvedon vid 11 (och jag ringde vid 14:20)), hennes feber brukar alltid gå ner på alvedon eller ipren men idag har den inte gått under 38 en enda gång, ipren imorse vid 8:30, alvedon vid 11 och nu ändå över 40 grader, det har hon aldrig haft förut mer än en gång och då gick den ner snabbt på alvedon... Blir ju lite orolig för henne, hon ligger och huttrar. Nu har hon dock somnat så jag hoppas feber går ner av sömnen....

    Rådgivningn sa att vi skulle bada henne, ge glass och låta henne dricka kallt, hon vill dock varken ha något att dricka eller en glass då hon rapade och fick upp lite kräk och är nu rädd att hon ska kräkas (vilket hon brukar göra när hon har feber och äter...).


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Tess82
    2Fina skrev 2010-10-22 14:57:58 följande:
    Nu har lillstumpan över 40 grader och jag ringde rådgivningen, dom sa att jag skulle avvakta medicin (eftersom hon fick Alvedon vid 11 (och jag ringde vid 14:20)), hennes feber brukar alltid gå ner på alvedon eller ipren men idag har den inte gått under 38 en enda gång, ipren imorse vid 8:30, alvedon vid 11 och nu ändå över 40 grader, det har hon aldrig haft förut mer än en gång och då gick den ner snabbt på alvedon... Blir ju lite orolig för henne, hon ligger och huttrar. Nu har hon dock somnat så jag hoppas feber går ner av sömnen....

    Rådgivningn sa att vi skulle bada henne, ge glass och låta henne dricka kallt, hon vill dock varken ha något att dricka eller en glass då hon rapade och fick upp lite kräk och är nu rädd att hon ska kräkas (vilket hon brukar göra när hon har feber och äter...).
    Usch vad jobbigt, nä inte är man så värst sugen på att äta med den febern, hoppas hon kan få i sig vätska i alla fall och att febern går ner lite snart.
    Linnea -07
  • RosaNapp

    DP: hoppas hon får i sig lite vätska snart ändå. Hur går det med lillebror? Har ni kommit in i rutiner och sånt?

    Här är Er 6 månader (om 2 dagar) och jag har ännu inte lyckats få honom att äta annat än från bröstet. Så jag helammar ännu. Hoppas han ska bl intresserad av annan mat snarast dock. Men han är snart i krypställning och det går så snabbt. Väldigt snacksalig också

    Här har Vs lillebror A också haft hög feber, men det gick över snabbt. Den sjönk dock inte heller på Alvedon, det brukar det göra. Vet inte vad det kunde varit, men det var bara går och natten till idag.

    syrra: vi har också snö, men det mesta har regnat bort. Lite är dock kvar och barnen har haft kul! Hur går det med lillebror?

    Och V, som inte fått Festis eller liknande på väldigt länge fick igår. Med jordgubbssmak. Tror han pissade ut Atlanten sen. Sprang på dass 4 gånger på en timme för att kissa och kissade ner sängen (inklusive min) 3 gånger natten till idag samt sov väldigt oroligt. Det MÅSTE ju vara något han inte tål! Nu hoppas jag L snart tar tag i det där för annars får jag göra det ändå (han sa ju att hans kulle göra det). Men han har i princip inga eksem just nu, bara lite på rumpan.

  • 2små2stora
    RN: det går bara fint med lillebror, han äter, kräks, bajsar och kurvan går spikrakt uppåt Fast i natt han han sovit i 6 timmar utan att äta
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Tess82
    2små2stora skrev 2010-10-23 10:36:27 följande:
    RN: det går bara fint med lillebror, han äter, kräks, bajsar och kurvan går spikrakt uppåt Fast i natt han han sovit i 6 timmar utan att äta
    Hoppas att du också fick sova de timmarna då.
    Linnea -07
  • 2Fina

    RosaNapp, jadå, nog har vi fått lite rutiner men.... det är inte lätt att hålla dom när Leya är hemma, då blir det liksom lite som det blir. När hon är på dagis är det lättare

    Inatt hade inte Leya någon feber men fick feber igen imorse, sen badade hon och då försvann febern, nu tror jag den är på väg upp igen men inget än (37,7).

    Är lite less på att det enda sättet Billy somnar på är att gå och bära honom, gunga och hoppa lite grann.... han väger ju över 6 kg så det tär på rygg och armar!!


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Tess82
    2Fina skrev 2010-10-23 14:02:46 följande:
    RosaNapp, jadå, nog har vi fått lite rutiner men.... det är inte lätt att hålla dom när Leya är hemma, då blir det liksom lite som det blir. När hon är på dagis är det lättare

    Inatt hade inte Leya någon feber men fick feber igen imorse, sen badade hon och då försvann febern, nu tror jag den är på väg upp igen men inget än (37,7).

    Är lite less på att det enda sättet Billy somnar på är att gå och bära honom, gunga och hoppa lite grann.... han väger ju över 6 kg så det tär på rygg och armar!!
    Hur reagerar han om ni lägger honom i sängen då, gallskrik eller vill han inte somna bara? Vi vande Linnea från början att somna i sin säng så jag hade inga problem i så tidig ålder, i perioder har det varit svårare men lite gnäll och gny har vi stått ut med så länge det inte varit hysteriskt eller varat allt för länge. Jag vet att många är emot att göra så men det har funkat bra för oss.
    Linnea -07
  • Tess82

    Just nu däremot så är jag världens sämsta mamma tror jag. Allt jag säger är fel och allt jag gör eller inte gör är fel. Hon är arg på mig och spottar på golven och slåss och har sig. Lite reaktion på att pappa är borta men det har varit lite så här även innan. Man får inte så mycket energi till att vara den perfekta mamman då heller och hitta på en massa skoj när man bara får skäll en kvart senare ändå. Suck vad ska man göra? Ska ta med mig Linnea hem till mamma nu i veckan för hon har tagit semester några dagar så vi blir där mån-tors. Jag är ledig måndag och mamma tis-tors, skönt att få lite hjälp och sällskap.


    Linnea -07
  • 2Fina
    Tess, han skriker hysteriskt om man lägger ner honom, dock fungerar sängen på nätterna oftast men på dagarna fungerar det inte alls 95% av gångerna, vi kan ju aldrig lägga ner honom och tro att han ska somna själv, dom gånger vi lägger ner honom (i vagnen) så måste vi stå och gunga vagnen tills han somnar. Detta är dock mycket bättre än att gå omkring med honom men funkar inte heller alltid. Idag har han dock somnat ute i vaggande vagn tre gånger... skönt

    Låter riktigt jobbigt med trots och prövningar, här är det jämfördelat tror jag... har inte tänkt så noga på det. Man får försöka se det som så att barnen är trygga med en om dom vågar testa en så mycket som dom gör Men nog f*n är det jobbigt och enerverande!!
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Kavat
    2Fina skrev 2010-10-24 20:58:29 följande:
    Tess, han skriker hysteriskt om man lägger ner honom, dock fungerar sängen på nätterna oftast men på dagarna fungerar det inte alls 95% av gångerna, vi kan ju aldrig lägga ner honom och tro att han ska somna själv, dom gånger vi lägger ner honom (i vagnen) så måste vi stå och gunga vagnen tills han somnar. Detta är dock mycket bättre än att gå omkring med honom men funkar inte heller alltid. Idag har han dock somnat ute i vaggande vagn tre gånger... skönt

    Låter riktigt jobbigt med trots och prövningar, här är det jämfördelat tror jag... har inte tänkt så noga på det. Man får försöka se det som så att barnen är trygga med en om dom vågar testa en så mycket som dom gör Men nog f*n är det jobbigt och enerverande!!
    Han låter precis som vår lilleman som han var när han var bebis och även dottern. Och de var ju allergiska. Du har inte funderat mer på om det faktiskt är så att han inte tål mjölkprotein eller något annat, trots att eksemen försvann?
Svar på tråden MajMammor 2007 15