• Äldre 11 Feb 08:52
    150768 visningar
    2830 svar
    2830
    150768

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 17 Dec 20:37
    RosaNapp skrev 2010-12-17 20:33:24 följande:
    Protopic är den vi fått nu, men jag tycker inte den gör så stor skillnad. Protopic och Canoderm smörjer jag med.

    Nä, jag går hekt enkelt på vad jag märker fungerar numer. Tyckte senaste läkaren också. Hoppas få med exet på det snart också, annars kommer det ju aldrig bli någon ordning på det.
    Canoderm eller miniderm är ungefär som att smörja dem med vatten. Åtminstonde här hemma. Jag gillar Protopic massor faktiskt. Men smörjer aldrig enbart med den utan först den och Locobase Repair uppepå efter 15 min ungefär. Tyvärr får man inte Locobase Repair på recept, men den är helt suverän så jag skulle inte klarat mig utan, så den är värd sina pengar.
    Testade många men inget funkade lika bra.
  • RosaNa­pp
    Äldre 17 Dec 21:39

    Använde LR när han var yngre, men tycker att den som fungerat klart bäst är Canodermen.

    Syrra; ja, syskon är bra

  • Äldre 17 Dec 22:54

    Åhh en dag utan bråk! jippiii

    Kavat - nu när jag ändå har dig på tråden så att säga: Kattallerig...om man misstänker lite LINDRIG överkänslighet....kan det utvecklas till värre överkänslighet och allergi om man utsätts för det eller blir man bättre av att utsättas för det??


    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 18 Dec 08:24
    Mumia, hoppas det är okej att jag svarar. Jag har hört att har man lindriga allergibesvär ska man inte utsätta sig för det för då kan man utveckla mycket värre allergi. Det är liksom redan kört om man visar symtom men sen kan ju allergi växa bort men då ska man nog inte utsätta sig för det tlls dess 
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Tess82
    Äldre 18 Dec 09:53
    DP, hur gick det med Leyas öron? Linnea hör också jättedåligt nu efter förkyldningen så jag tänkte om du hade nåt bra tips.

    Läkaren hade sagt att hon hade mycket vax men hur ska man få bort det då? Nu har jag tappat rösten också så kombinationen blir ju inte så bra. Varför svarar du mig inte frågade hon imorse och då hade jag med min hesa stämma svarat 3 ggr redan .

    Sambon fick lov att åka till jobbet en sväng men jag hoppas att han inte blir borta allt för länge, akn nog behöva hans hjälp lite idag.
  • Äldre 18 Dec 10:38
    Tess82 skrev 2010-12-18 09:53:48 följande:
    DP, hur gick det med Leyas öron? Linnea hör också jättedåligt nu efter förkyldningen så jag tänkte om du hade nåt bra tips.

    Läkaren hade sagt att hon hade mycket vax men hur ska man få bort det då? Nu har jag tappat rösten också så kombinationen blir ju inte så bra. Varför svarar du mig inte frågade hon imorse och då hade jag med min hesa stämma svarat 3 ggr redan .

    Sambon fick lov att åka till jobbet en sväng men jag hoppas att han inte blir borta allt för länge, akn nog behöva hans hjälp lite idag.
    Faktiskt hörde hon lite bättre den dag jag hade bestämt att jag skulle ringa ÖNH. Men har fått tipset att dom får hålla för nästan och blåsa, ungefär som dom snyter sig för att tryckutjämna. Angående vaxet så ska det vara där, Leya har också mycket men dom säger att det är bra(så länge det inte blir klumpar då), så vaxet ska man låta bli. Sen nässpray fick vi köra med ett tag. Låter jobbigt att vara hes och hon hör dåligt, vet precis hur det känns!! Hu!
    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 18 Dec 14:29
    2Fina skrev 2010-12-18 08:24:21 följande:
    Mumia, hoppas det är okej att jag svarar. Jag har hört att har man lindriga allergibesvär ska man inte utsätta sig för det för då kan man utveckla mycket värre allergi. Det är liksom redan kört om man visar symtom men sen kan ju allergi växa bort men då ska man nog inte utsätta sig för det tlls dess 
    Klart det inte spelar roll vem som svarar
    jag hade hoppats på motsatsen! Att man fick kroppen att vänja sig om man utsattes för allergent, och inte utveckla värre allergi.
    varför jag undrar är för sambon är allergisk mot katter (bl.a) och nu har vi märkt att Jolina börjar nysa en del så fort vi besöker min mor eller sambons far...och båda hushållen har katter
    Jolina är helt underbar!
  • Äldre 18 Dec 15:14
    mumia skrev 2010-12-18 14:29:11 följande:
    Klart det inte spelar roll vem som svarar
    jag hade hoppats på motsatsen! Att man fick kroppen att vänja sig om man utsattes för allergent, och inte utveckla värre allergi.
    varför jag undrar är för sambon är allergisk mot katter (bl.a) och nu har vi märkt att Jolina börjar nysa en del så fort vi besöker min mor eller sambons far...och båda hushållen har katter
    Trist. Jag skulle sagt det kan gå åt båda håll just när det gäller pälsdjursallergi. Jag har en kompis vars man är allergisk mot hund och katt och de har både ock i sin lilla lgh. Han har liksom blivit immun mot deras djur (ok kanske inte om han kliar i ögonen efter att ha klappat dem) men han har inte ont av dem så länge de inte är i deras säng typ.

    Jag har läst att man kan lära kroppen tolerera ett visst antal djur i sitt liv. Och de som är allergiska kan ta sprutor med lite t.ex kattallergen för att lära kroppen att tolerera det. Har en kompis 5-åring som gör det.
    Men just djurallergi är ju sådan att du kan ge medicin i förebyggande syfte.

    Så jag tror det kan gå åt båda hållen...
  • Äldre 18 Dec 15:27
    RosaNapp skrev 2010-12-17 20:33:24 följande:
    Protopic är den vi fått nu, men jag tycker inte den gör så stor skillnad. Protopic och Canoderm smörjer jag med.

    Nä, jag går hekt enkelt på vad jag märker fungerar numer. Tyckte senaste läkaren också. Hoppas få med exet på det snart också, annars kommer det ju aldrig bli någon ordning på det.
    Ni har inte hittat vad som orsakar eksemen? Har ni aerius/tavegyl?

    Protopic motsvara klass 3 korison fast det inte är kortison i, så den är "stark". Men utsätts man hela tiden för något man inte tål så hjälper det kanske inte helt att smörja.
     Våra barn är ju eksemfria vanligtvis. Men sen lilleman började dagis så har det inte vrit så tyvärr. Varje gång det blir ett misstag är han ännu känligare. Men Protopic påskyndar läkningen mycket upplever jag.

    Trist när exet inte fattar galoppen. Hur kul är det att tvätta nerkissade saker i onödan.Drömmer
    Du får tipsa honom om Bobs lättdrycker och I love eco sortimentet om han nu ska ge saft. Så får ni se om det är E202 också.

    Det finns för övrigt i fler saker, som t.ex ost, om han äter det. Skånemejeriet har dock bara i vaxet och inte i själva osten. Finns säkert fler.
  • Tess82
    Äldre 18 Dec 16:12
    2Fina skrev 2010-12-18 10:38:58 följande:
    Faktiskt hörde hon lite bättre den dag jag hade bestämt att jag skulle ringa ÖNH. Men har fått tipset att dom får hålla för nästan och blåsa, ungefär som dom snyter sig för att tryckutjämna. Angående vaxet så ska det vara där, Leya har också mycket men dom säger att det är bra(så länge det inte blir klumpar då), så vaxet ska man låta bli. Sen nässpray fick vi köra med ett tag. Låter jobbigt att vara hes och hon hör dåligt, vet precis hur det känns!! Hu!
    Tack för ditt svar, då låter vi vaxet vara. Körde med nässpray så länge hon var sjuk, inte uppskattat av lilla fröken men nödvändigt. Får väl avvakta lite och hoppas att det blir bättre här snart också.
Svar på tråden MajMammor 2007 15