• Äldre 11 Feb 08:52
    151132 visningar
    2830 svar
    2830
    151132

    MajMammor 2007 15

    Hoppsan vi glömde visst att hålla koll på tiden.

    Här samlas vi mammor som fick våra godingar 2007 som visar sin egen vilja och vi fyller på skaran av barn med syskon.

    Men det är majmammor 2007 vi är {#lang_emotions_smile}


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Svar på tråden MajMammor 2007 15
  • Äldre 19 Oct 20:40

    2Fina, det konstiga är att Linnea är och alltid varit mammig och pappa duger aldrig om jag finns i närheten. Men nu när han är borta så är pappa bäst och väldigt saknad. De pratade i telefon idag men hon sa hejdå ganska snabbt och började gråta, var väl jobbigt att höra pappas röst och veta att han är långt borta och att det dröjer länge tills han kommer hem (2 veckor kvar nu). :(

  • FruHeo
    Äldre 20 Oct 00:21

    Saga längtar inte till skolan på samma sätt som Melina gör. Hon säger ofta: nästa år mamma, då får jag börja nollan och då går jag i skolan. Då är jag stor, som Linda. Jag ska också bli doktor, som Linda..... Anar ni en idol?
    Saga är mer: äsch, jag vill leka.... En brud som älskar klänning och en som hatar det. Spännande!

    Ville är inte nådigt trotsig och vild den ungen. Herreguuuuuud! Han är klart en klass för sig, mer åt Sagahållet. Förstår inte vad som hänt. Från en lugn och harmonisk grabb till en fullständig vildbattning på ett halvår. Tokunge.

    Lillasyster, även då lillfarmor kallad. Barnen vill kalla henne för farmor, ironiskt nog ser hon ut som farmor. Världens bästa bebis. Glad, nöjd, skrattar, äter, växer och andas som hon ska (alla de andra tre har ju sin astma.....). Tänk om vi bara kunde enas om ett tilltalsnamn. Hon ska få Christina efter ena delen i farmors dubbelnamn. Sedan var det allt med tilltalsnamn, vi har tusen förslag. Meeeen vi är aldrig överens. Har ca sex veckor på oss att komma på nått. Men vi får väl se. Får jag välja kommer hon heta Alva. Får maken välja, Vera.


    lycklig fembarnsmamma!
  • Äldre 20 Oct 05:30

    Heo: Döp henne till Alva Vera Christina med Christina som tilltalsnamn men kalla henne för Stina

    Med tanke på Sagas senaste år är det inte konstigt om hon vill leka hon har ju tappat nästan 1 år


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • FruHeo
    Äldre 20 Oct 06:15
    2små2stora skrev 2012-10-20 05:30:15 följande:
    Heo: Döp henne till Alva Vera Christina med Christina som tilltalsnamn men kalla henne för Stina

    Med tanke på Sagas senaste år är det inte konstigt om hon vill leka hon har ju tappat nästan 1 år
    Hm, varför inte. Alva Vera Christina är ju en superduperkombo ju. Så kallar kallar ungen för lillfarmor tills hon själv kan välja. Hihi! Ska genast föreslå det när vildingarna och sömntutorna vaknat.  Eller kallar vi henne helt enkelt kanske för finastina! Stina i sig är kanske lite väl likt Saga och Melina för min smak. Men vad sjutton.

    Inte alls konstigt att Saga bara vill leka, tror egentligen hon tappat mer än 1år, nästan 2 om man tänker till lite. Har funderat lite på om Melina ska få börja på lekis och Saga gå ett år till på dagis. Men jag vet inte. De är så himla samansvetsade just nu och behöver verkligen varandra. Får vi bara vara friska kanske det känns som att Saga är mer redo för lekis (jaja, jag veeet, det heter inte lekis.....) om ett knappt år.

    lycklig fembarnsmamma!
  • Äldre 20 Oct 22:48
    FruHeo skrev 2012-10-20 06:15:27 följande:
    Hm, varför inte. Alva Vera Christina är ju en superduperkombo ju. Så kallar kallar ungen för lillfarmor tills hon själv kan välja. Hihi! Ska genast föreslå det när vildingarna och sömntutorna vaknat.  Eller kallar vi henne helt enkelt kanske för finastina! Stina i sig är kanske lite väl likt Saga och Melina för min smak. Men vad sjutton.

    Inte alls konstigt att Saga bara vill leka, tror egentligen hon tappat mer än 1år, nästan 2 om man tänker till lite. Har funderat lite på om Melina ska få börja på lekis och Saga gå ett år till på dagis. Men jag vet inte. De är så himla samansvetsade just nu och behöver verkligen varandra. Får vi bara vara friska kanske det känns som att Saga är mer redo för lekis (jaja, jag veeet, det heter inte lekis.....) om ett knappt år.

    Hur gick det med namnen?

    Jag tror inte att det är bra att sära på dem. Tänk längre fram när M tar studenten 1 år före S
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • FruHeo
    Äldre 20 Oct 23:19

    Det är under betänkande. Inget nej än.... Kan väl säga att jag blir mer och mer förtjust i det hela och framförallt i Vera. Men säg inte det till maken.......!

  • Äldre 22 Oct 20:42

    Åh.. Kevin har sina stunder! Theo är i värsta 2 års trots-åldern, eller vad det nu är! Det flyger grejer, han skriker, och läggning på kvällen är ju ett projekt i sig! Envis som synden, och tvärt emot Kevin som alltid var lugn och kunde hänga med överallt ..

    För 2 veckor var vi på Citygross hela familjen, för första och sista gången ... Theo trött, och går förbi godishyllan.. Börjar bita på kinderägg, skrek och hade sig, lillasyster hungrig och trött! Det var kaos ...

    Lillasyster Leia är 3 månader nu, så fullt ös här!

    Kevin torkar sig själv men ber om hjälp om det är "kladdigt"! Vi övar inför 6 års ..

  • Äldre 25 Jan 21:30

    Är det fler som har barn som bara väntar på att få börja skolan? Det är det enda som Johanna pratar om numera. I höst när hon fyllt 6 år DÅ ska hon få börja i skolan. 


    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Äldre 26 Jan 09:41

    Leya har pratat länge om skolan men hon blev lite nervös nu i veckan när vi fick anmälningslapp till förskolan och jag berättade det. Men hon ser verkligen fram emot det.

    Annars så har hon en planerad rörinsättning igen nu i februari, rören ramlade ut i somras och sen blev hon förkyld och hörde ingenting ett par gånger så det blev bestämt att hon ska få rör igen. Skönt tycker jag då man aldrig är säker på att hon hör det man säger.

    Sen så har vi bokat en resa till turkiet i september, blir första gången vi reser någonstans överhuvudtaget utanför sveriges gränser, ska bli riktigt härlgit. Mer nervös över lillebror än Leya, Leya är lätt      


    »-(¯`v´¯)-> Leya -07 & Billy -10 »-(¯`v´¯)->
  • Äldre 26 Jan 09:48
    2Fina skrev 2013-01-26 09:41:02 följande:
    Leya har pratat länge om skolan men hon blev lite nervös nu i veckan när vi fick anmälningslapp till förskolan och jag berättade det. Men hon ser verkligen fram emot det.

    Annars så har hon en planerad rörinsättning igen nu i februari, rören ramlade ut i somras och sen blev hon förkyld och hörde ingenting ett par gånger så det blev bestämt att hon ska få rör igen. Skönt tycker jag då man aldrig är säker på att hon hör det man säger.

    Sen så har vi bokat en resa till turkiet i september, blir första gången vi reser någonstans överhuvudtaget utanför sveriges gränser, ska bli riktigt härlgit. Mer nervös över lillebror än Leya, Leya är lätt      
    det är bra att hon hör bra när hon börjar skolan. 

    Kul med turkietresa Vi ska till gotland i sommar  
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
Svar på tråden MajMammor 2007 15